Η μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως, το μεγάλο όπλο των diesel έναντι των turbo βενζίνης.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως, το μεγάλο όπλο των diesel έναντι των turbo βενζίνης.

Οι καινούργιοι Super Diesel

12.013 Επισκέψεις στο άρθρο (17/4/2015)

Οι νέοι super diesel εκτός από οικονομικοί σε κατανάλωση, θέλουν να προσελκύσουν τον αγοραστή και με τις επιδόσεις που είναι σε θέση να προσφέρουν. Μπορούν οι καινούργιοι Diesel κινητήρες να ανταγωνιστούν τη βενζίνη σε ότι αφορά τις επιδόσεις;

Στο όχι μακρινό παρελθόν, οι κινητήρες πετρελαίου ήταν συνδεδεμένοι με χαμηλή ισχύ, χαμηλό στροφάρισμα και γενικά ήταν στην συνείδηση των οδηγών ως καταλληλότεροι για επαγγελματικά οχήματα λόγω μεγάλης οικονομίας καυσίμου που προσφέρουν. 
Τώρα τελευταία όμως, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι κινητήρες πετρελαίου απειλούν ευθέως τους βενζινοκινητήρες στην ιπποδύναμη και τους ξεπερνούν εύκολα στην ροπή με αποτέλεσμα η επιλογή μεταξύ των δύο να μην είναι τόσο προφανής. Το γεγονός ότι μόνο σε diesel τετρακύλινδρους συναντούμε 2 turbo, σε συνδυασμό με την οικονομία που προσφέρουν, καθιστούν τους κινητήρες βενζίνης φτωχούς συγγενείς σε χαμηλομεσαίες χωρητικότητες.VW 2λτ. BI-TDI
Η VW παρουσίασε έναν καινούργιο δίλιτρο κινητήρα diesel ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ είναι ισχυρότερος και με πολύ περισσότερη ροπή και από τον δίλιτρο βενζίνης που τοποθετείται στο Golf GTI και ισάξιος με τον κινητήρα βενζίνης που τοποθετείτο στο παρελθόν στο Honda S2000 και με περισσότερη ροπή από τον 3,8 λίτρων κινητήρα βενζίνης που τοποθετείται στην Porsche 911 Carrera GTS .
Σε ότι αφορά τα τεχνικά του, να αναφερθεί ότι πρόκειται για έναν κινητήρα 1968 κυβικών εκατοστών με δύο turbo, και μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως που αποδίδει 240 ίππους στις 4000 σαλ. και ροπή 500 Nm από τις 1750-2500 σαλ. Αυτά τα νούμερα τον τοποθετούν στην απόλυτη κορυφή των δίλιτρων diesel παγκοσμίως αφού κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει δίλιτρο diesel σε αυτά τα επίπεδα ισχύος και ροπής προς το παρόν.
Ο κινητήρας τοποθετείται προς το παρόν στο Passat αποκλειστικά με τετρακίνηση γιατί κρίθηκε ότι η ροπή είναι πολύ μεγάλη για να την διαχειριστούν οι εμπρός τροχοί και συνεργάζεται με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η δε κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή για την αποδίδόμενη ισχύ και είναι στα 5,3 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 139 γραμμάρια/χλμ.Πάντως η VW δεν επαναπάυεται στις δάφνες της, αφού στην βάση αυτού του κινητήρα θα εξελίξει ακόμα έναν όπου θα προσθέσει ηλεκτρικό turbo και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων για να πάει την ισχύ στους 272 ίππους.
HONDA 1,6 I-DTEC TWIN TURBO
Η Honda, στην τελευταία γενιά του Civic και του CR-V είχε τοποθετήσει έναν κινητήρα 1,6 λίτρων πετρελαίου που απέδιδε 120 ίππους και 300 Nm ροπής, ο οποίος κρίθηκε ιδιαίτερα αξιόλογος.
Παίρνοντας ως βάση αυτόν λοιπόν, πρόσθεσε ένα ακόμη Turbo και πήγε την ισχύ στους 160 ίππους και την ροπή στα 350 Nm στα επίπεδα ενός Nissan 370Z περίπου, δηλαδή 100 ίπποι στο λίτρο, νούμερα εντυπωσιακά για κινητήρες πετρελαίου. 
Ο κινητήρας τοποθετείται στο Honda CR-V και μπορεί να συνεργαστεί με το νέο εννιάρι αυτόματο κιβώτιο της Honda. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η Ιαπωνία αυτήν την στιγμή σε μηχανές πετρελαίου.RENAULT 1,6 ENERGY dCi TWIN TURBO
Η Renault έχει εξελίξει και αυτή από την μεριά της έναν Super Diesel. Πρόκειται για τον Energy 1,6 dCi με δύο Turbo ο οποίος θα διατεθεί σε διάφορες στάθμες ισχύος. Πάντως σε ένα γράφημα που είχε ανακοινώσει πέρυσι, τα νούμερά του είναι 160 ίπποι στις 4000 στροφές και ροπή 380 Nm στις 1750 στροφές με το 90% της ροπής να είναι ήδη διαθέσιμο από τις 1500 στροφές, ροπή που είναι περισσότερη από του πολεμικού δίλιτρου Megane RS. 
Ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετείται ήδη στο Opel Vivaro σε πιο ήπιες ρυθμίσεις με 120 και 140 ίππους και αναμένεται να τοποθετηθεί στα ερχόμενα μοντέλα της Renault που αναμένονται και ίσως σε κάποια της Nissan.
Ποια είναι η γνώμη σας; Μπορούν οι καινούργιοι Diesel κινητήρες να κοιτάξουν στα μάτια τους αντίστοιχους βενζίνης σε ότι αφορά τις επιδόσεις;

Ο ισχυρότερος δίλιτρος diesel του κόσμου, VW 2λτ. BI-TDI

Ο ισχυρότερος δίλιτρος diesel του κόσμου, VW 2λτ. BI-TDI

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN