Είναι το διοξείδιο του άνθρακα ρύπανση; Αν όχι, γιατί είναι αυτό η βάση με την οποία μετράμε τα αυτοκίνητα και τα φορολογούμε;
Όταν μιλάμε για ρύπανση από τα αυτοκίνητα, τι ακριβώς έχετε στο μυαλό σας;
3.263 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2015)
Είναι το διοξείδιο του άνθρακα ρύπανση; Αν όχι, γιατί είναι αυτό η βάση με την οποία μετράμε τα αυτοκίνητα και τα φορολογούμε; Κι αν δεν είναι ρύπανση το διοξείδιο τότε τι είναι; Μήπως έχουμε μπερδέψει τι είναι τι; Για να δούμε.
Αυτή ήταν η εντύπωση σε πολύ κόσμο. Πως το διοξείδιο του άνθρακα είναι κακό. Είναι εξάλλου αυτό που εκπνέουμε άρα το αποβάλουμε από το σώμα μας και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι καλό. Όμως το διοξείδιο του άνθρακα δεν είναι ρύπανση. Δεν είναι δηλητήριο, δεν σκοτώνει.
Το διοξείδιο του άνθρακα θέλουμε να το περιορίσουμε για τον αντίκτυπο που έχει στην αλλαγή του κλίματος στην Γη. Είναι αέριο που αυξάνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου που με τη σειρά του αυξάνει την θερμοκρασία του πλανήτη με ότι αρνητικό αυτό σημαίνει για το μέλλον μας. Όμως ρύπανση δεν είναι.
Ρύπανση αποτελούν τα αέρια που περιορίζονται από τις νόρμες Euro. Αυτά τα Euro5 και Euro6 που συζητάμε συχνά πυκνά κυρίως όταν αλλάζουμε από τον έναν κανονισμό στον άλλον, και κυρίως αφορούν αυτοκίνητα ντίζελ.Και το ντίζελ έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην παρεξήγηση με το διοξείδιο. Βλέπεις το διοξείδιο του άνθρακα είναι το «καθαρό» προϊόν καύσης υδρογονανθράκων όπως το πετρέλαιο ή η βενζίνη. Το άλλο προϊόν είναι το νερό (που στάζει από την εξάτμιση). Η «βρώμικη» καύση παράγει μονοξείδιο του άνθρακα και αυτό είναι δηλητήριο.
Τα προϊόντα καύσης όμως περιλαμβάνουν και άλλες ουσίες που είναι τοξικές. Όμως τα οξείδια του αζώτου με σύμβολο NOx και τους αρωματικούς υδρογονάνθρακες, ενώ επικίνδυνα είναι και τα στερεά σωματίδια αιθάλης. Όλα αυτά βαραίνουν κυρίως τους ντιζελοκινητήρες και είναι αυτά που βλάπτουν την υγεία μας άμεσα.
Μήπως λοιπόν προσέχουμε το λάθος χημικό; Μήπως θα πρέπει να δώσουμε έμφαση και στις τοξικές ουσίες που μας δηλητηριάζουν καθημερινά; Τι λέτε λοιπόν; Βλέπετε ποιο είναι τώρα το πρόβλημα με τα παλιά αυτοκίνητα;
Σωστά, αλλά υποθέτω ότι το διοξείδιο είναι πιο εύκολο να ελεγχθεί και εξάλλου από κάπου έπρεπε να αρχίσουμε!
Σωστά τα λέτε, σε ότι αφορά τους ρύπους. Όμως τα παλιά αυτοκίνητα όσο πάνε και λιγοστεύουν, λόγω φυσικής φθοράς, αλλά από την άλλη όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο και πληρώνεις τους φόρους, που αναλογούν, κανείς δεν σε βάζει να υπογράψεις ένα συμβόλαιο ότι αυτό που αγοράζεις έχει ημερομηνία λήξης. Επομένως όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, απλά είσαι υποχρεωμένος να το διατηρείς σε καλή κατάσταση, για να μη ρυπαίνει περισσότερο, από όσο ρύπαινε όταν κατασκευάστηκε και να μην είναι επικίνδυνο περισσότερο, από όσο ήταν όταν κατασκευάστηκε. Αν τα κάνεις όλα αυτά, κανείς δεν νομιμοποιείται να σου απαγορεύσει τη χρήση του και επομένως είσαι ελεύθερος να το χρησιμοποιείς επ΄αόριστο. Για το λόγο αυτό ενοχλούμαι πολύ όταν με διάφορες προφάσεις επιχειρείται να περιοριστεί η χρήση παλιότερων μοντέλων, που όταν τα αγοράσαμε, υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα τα έχουμε όσα χρόνια ζήσουν, χωρίς να τίθεται θέμα λήξης χρόνου ζωής τους. Αν κάποια στιγμή τεθεί όριο ζωής των αυτοκινήτων, το κράτος ή οι κατασκευαστές θα πρέπει να μας τα αντικαταστήσουν, ή να μας αντικαταστήσουν τους κινητήρες με νεότερους, δωρεάν. Αυτό θα ήταν το πιό δίκαιο.