Τι σημαίνει η εξαγορά της Opel από την Peugeot-Citroen;

Τι σημαίνει η εξαγορά της Opel από την Peugeot-Citroen;

PSA-Opel: Ο γάμος της χρονιάς

6.196 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2017)

Ποιος περίμενε πως οι Γάλλοι μπορεί να αγόραζαν μία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σαν την Opel. Η συμφωνία έκλεισε στα 2,2 δις ευρώ, με τον γαλλικό όμιλο να θέτει ως στόχο να κάνει την Opel εκ νέου κερδοφόρα.

Η μητρική General Motors έχει την Opel από το 1926. Γιατί ήθελε τώρα να την πουλήσει; Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλει τώρα. Θέλει από το 2009 όταν προσπάθησε να την μεταβιβάσει σε ένα γκρουπ τραπεζών και επενδυτών, αλλά η συμφωνία δεν πέρασε. Φαίνεται πως οι Αμερικανοί δεν ενδιαφέρονται και πολύ για την Ευρωπαϊκή αγορά, αφού η GM τράβηξε και την Chevrolet από την Ευρώπη πριν λίγα μόλις χρόνια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Και πως να ενδιαφέρονται, αφού αν δεν είσαι premium στην Ευρώπη δεν βγάζεις λεφτά, ενώ με τις αγορές της Κίνας και των Αμερικανικών ηπείρων, αλλά και της Ρωσίας και της Ινδίας τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα.

Η Opel χάνει λεφτά τα τελευταία πέντε χρόνια, αν και με μικρότερες ζημιές κάθε χρονιά, παρουσιάζοντας όμως ανοδική πορεία. Η Peugeot πάλι όχι. Με την κερδοφορία να έχει επιστρέψει στη γαλλική εταιρεία, που περιλαμβάνει επίσης την Citroen και την DS, η Peugeot αναζητά συνεχώς συνεργασίες που θα μειώσουν το κόστος έρευνας και εξέλιξης. Αυτό που θέλει η Peugeot από την Opel είναι το κέντρο σχεδίασης της μάρκας στο Russelsheim και την προίκα με τις πατέντες που θα της δώσει μαζί η GM.
 

Αυτό που δεν θέλει η Peugeot είναι τα εργοστάσια. Με τις πωλήσεις της PSA και της Opel το 2016 κάτω από 6 εκατομμύρια μονάδες συνολικά, η δυνατότητα παραγωγής από τα εργοστάσια είναι πολύ μεγαλύτερη. Η Peugeot φημίζεται για τις μεθόδους μείωσης κόστους, και έτσι τα εργοστάσια αυτά δεν τα θέλει. Με τα ισχυρά συνδικάτα της Γερμανίας όμως, και την κυβερνητική επιμονή της Μ. Βρετανίας όπου η Opel παράγει κάποια μοντέλα με σήματα της Vauxhall, η Peugeot θα πρέπει να πληρώσει την προίκα της Opel με εγγυήσεις διατήρησης των θέσεων εργασίας για τουλάχιστον δέκα χρόνια. Αξίζει;

Όπως φαίνεται ναι, αφού η Peugeot έχει μειώσει το μπάτζετ έρευνας και εξέλιξης τα τελευταία χρόνια προσπαθώντας να μειώσει το κόστος, και μία «ένεση» τεχνολογίας είναι απαραίτητη, την οποία η Opel σίγουρα έχει τα μέσα να της την προσφέρει απλόχερα. Για την Opel, πάλι, η ανάγκη για ένα ολοκαίνουργιο Corsa είναι προ των θυρών, ενώ στα SUV η συνεργασία των δύο εταιρειών ήδη έχει ξεκινήσει.

Θα κλείσει η Opel όπως έκλεισε ολόκληρη η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία όταν περιήλθε στα χέρια της Peugeot στο τέλος της δεκαετίας του 70; Σε καμία περίπτωση, αφού υπάρχει η δυνατότητα μέσα από την ένωση των δύο αυτοκινητοβιοηχανιών, να ξεχωρίσουν τα προϊόντα καλύτερα και να γίνει άνοιγμα σε πιο premium κατηγορίες όπου τα κέρδη είναι καλά.

Εσείς όμως πως βλέπετε αυτή τη συμφωνία; Θα βλάψει την Opel ή την Peugeot ή θα ανεβάσει τις δύο φίρμες; Και τελικά είναι για το καλύτερο των καταναλωτών, των οδηγών δηλαδή; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center