Πειράζει να μην είναι η «καψούρα» σου;
9.563 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2017)
Δυνατό μοτέρ, χαμηλή κατανάλωση, καλοί χώροι σωστό μέγεθος, απίθανος εξοπλισμός και τιμή που σκοτώνει. Λείπει όμως μια λεπτομέρεια: δεν είναι το μοντέλο που σου αρέσει. Πειράζει; Πόσο;
Πρόβλημα για δυνατούς λύτες: Ψάχνεις για αυτοκίνητο. Έχεις στο νου σου το μοντέλο που σου αρέσει, όμως η τιμή, με τον εξοπλισμό και τα χαρακτηριστικά που σου αρέσουν, δεν σου βγαίνει. Και πας παραδίπλα. Το αυτοκίνητο που σου δίνουν εδώ έχει ντίζελ κινητήρα, την ιπποδύναμη που θεωρείς απαραίτητη, δεν καίει, δεν πληρώνει τέλη, έχει ηλεκτρικά τα πάντα, γυάλινη οροφή, ακόμη και δερμάτινα που τα λαχταράς, και χωράει παιδιά-σκυλιά και πεθερά.
Αλλά δεν είναι το αυτοκίνητο που θες. Ή μήπως είναι; Γιατί τι είναι το αυτοκίνητο που θες; Δεν είναι αυτό που σου παρέχει αυτό που σου αρέσει να έχεις στη διάθεσή σου. Όταν όλες οι λεπτομέρειες πέφτουν σαν τουβλάκια τέτρις στη σωστή θέση, πως μπορεί να μην είσαι ευχαριστημένος; Το δίλημμα αυτό δεν είναι τυχαίο. Και δεν είναι γιατί η έρευνα αγοράς αυτοκινήτου δεν ξεκινάει με τη λογική του «τι μου αρέσει σε ένα αυτοκίνητο» αλλά «ποιο αυτοκίνητο μου αρέσει».
Και σαφώς το σχήμα, το ντιζάιν, η μάρκα, η εικόνα, όλα μετράνε. Όμως έτσι ξεκινάς να διαλέξεις ένα αυτοκίνητο που θα προκύψει από μια σειρά συμβιβασμών. Εφόσον έχεις την καψούρα με το συγκεκριμένο, δεν πειράζει που δεν θα έχει ηλεκτρικά παράθυρα πίσω. Που οι καθρέπτες δεν είναι θερμαινόμενοι, ή που δεν κλειδώνουν οι πόρτες μόνες τους όταν κινείσαι. Το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι και σε γλιτώνει καύσιμο είναι στο πιο ακριβό μοντέλο, ενώ αυτό που μπορείς να αγοράσεις εσύ έχει και την πιο αδύναμη έκδοση του κινητήρα που θα ήθελες. Και κόβεις μέχρι να δεις πόσο θα φτάσει η τιμή, μήπως το πάρεις.
Αντίθετα όμως, όταν ξεκινάς με το τι θες από ένα αυτοκίνητο το πράγμα είναι αλλιώς. Πας με άλλον αέρα, και άλλες απαιτήσεις. Η απόφαση λαμβάνεται με μία σειρά από χι που βάζεις σε κουτάκια όχι που σβήνεις γιατί δεν μπορείς να πάρεις. Έχει γυάλινη οροφή, έχει πολλά χρόνια εγγύηση, έχει 0-100 τόσο και τελική άλλο τόσο; Καίει 6 λίτρα τα εκατό στην πόλη; Χωράει τα πάντα, έχει δερμάτινα καθίσματα και αυτόματο κιβώτιο; Αν τα έχει όλα, γιατί πρέπει να κοιτάξεις αλλού;
Τι λέτε λοιπόν; Τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Να καλύπτει ένα αυτοκίνητο αυτά τα στοιχεία που θέλετε να έχει; Ή να είναι αυτό που σας αρέσει με ότι παραχώρηση θα χρειαστεί να κάνετε για να το αποκτήσετε στους άλλους τομείς;
Οι καψουρες πληρώνονται....κι εγώ πχ, μπορεί να θέλω το c-rv 1.6 diesel και αυτόματο, αλλά πάει κοντά στις 37.000. Μετά έρχεται το Vitara 1.6 diesel αυτόματο που πάει γύρω στις 27.000.....Αλλά μάλλον θα καταλήξω σε μεταχειρισμενο Duster με γύρω στα εννιά -εννιαμιση......δεν είναι αυτόματο, τα πλαστικά και εργονομία του, είναι της πλάκας, αλλά δυστυχώς άμα θέλω SUV με τετρακίνηση και diesel, μέχρι εκεί με παίρνει.....
Ως πατέρας έχω να πω αγοράζω αυτοκίνητο με την λογική και όχι το συναίσθημα... Όταν με το καλό γίνω 50 και τα παιδιά μου θα είναι 20 ετών και περισσότερο.. Αν μου το επιτρέπουν τα οικονομικά μου ναι ένα μικρό σπορτ θα το ήθελα και το θέλω πάντα.. Όμως σήμερα έχει προτεραιότητα η οικογένεια μου..
Είναι καθαρά θέμα χρημάτων.. Από κει και πέρα είναι θέμα προτεραιοτήτων!! Αν υπάρχει περιθώριο για καψούρα, σίγουρα την καψούρα!!
Για μένα πρώτα έρχεται η μάρκα, μετά ο κινητήρας (ιπποδύναμη και ροπή) και ύστερα όλα τα υπόλοιπα. Δεν με ενδιαφέρουν καθόλου τα start & stop, τα δερμάτινα καθίσματα, η ηλιοροφή και οτιδήποτε άλλο. Όταν αποκτήσεις το αυτοκίνητο που σου αρέσει, σχεδόν όλα τα υπόλοιπα μπορείς να τα τοποθετήσεις μετά. Σε κάθε αυτοκίνητο μπορείς να βάλεις δερμάτινα καθίσματα, ή να πας σε έναν ταπετσιέρη, να σου μετατρέψει αυτά που έχεις σε δερμάτινα. Σε κάθε αυτοκίνητο μπορείς να βάλεις ηλιοροφή και πολλά άλλα. Τα διάφορα ηλεκτρονικά δεν με ενδιαφέρουν, διότι κάνουν το αυτοκίνητο πιό βαρύ και πολύπλοκο και τόσα χρόνια έχω μάθει σε αυτοκίνητα που δεν είχαν τίποτε από όλα αυτά. Το κύριο χαρακτηριστικό λοιπόν για μένα είναι η μεγάλη ισχύς, για να μπορώ να οδηγώ ευχάριστα, να μπορώ να προσπεράσω αστραπιαία και γενικά να έχω μια καλή ενεργητική ασφάλεια. Η ενεργητική ασφάλεια χρειάζεται για να αποφύγεις ένα ατύχημα, ενώ η παθητική για να επιβιώσεις αν σου τύχει. Προφανώς το καλύτερο είναι να καταφέρεις να το αποφύγεις και εγώ τουλάχιστον από το 1968, που άρχισα να οδηγώ μέχρι σήμερα, τα άχω καταφέρει, χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα.