Τελικά ποιοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ; Δεν ξέρουν τη χρησιμότητά της ή είναι "έξυπνοι";

Ποιος χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ

6.036 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/12/2016

Ποιος είναι αυτός που τους περνάει όλους από δεξιά; Που όταν η κίνηση έχει κολλήσει και όλοι περιμένουν υπομονετικά, μπαίνει στην ΛΕΑ και κερδίζει χρόνο; Ποιος είναι αυτός που χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ τελικά;

 
Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης είναι το όνομά της και θα περίμενε κάποιος πως από αυτό και μόνο θα αρκούσε να καταλάβει κανείς οτι εκεί βρίσκονται μόνο τα οχήματα που έχουν κάποια έκτακτη ανάγκη. 

Και όχι, δεν είναι έκτακτη ανάγκη να φτάσεις 15 λεπτά νωρίτερα στο χωριό. Ούτε είναι έκτακτη ανάγκη αν έχεις καθυστερήσει στο ραντεβού σου. Δεν είναι καν έκτακτη ανάγκη αν θες να βρεθείς στην παραλία νωρίτερα από όλους για να προλάβεις να παρκάρεις λίγα μέτρα από εκεί που θα βάλεις την ομπρέλα σου.

Έκτακτη ανάγκη σημαίνει ότι αυτή η λωρίδα χρησιμοποιείται από οχήματα που βρίσκονται εκεί είτε από βλάβη, είτε από ατύχημα, είτε είναι η λωρίδα που μένει ελεύθερη για να περάσουν τα οχήματα που πάνε να σώσουν ζωές. Αυτή είναι η έκτακτη ανάγκη.

Όμως σου λέει ο άλλος, είναι άδεια ρε φίλε την περισσότερη ώρα, και στο κάτω κάτω αν έρθει κανένα ασθενοφόρο, καμία πυροσβεστική ή περιπολικό, θα μπω κάπου αριστερά. Και έτσι η ΛΕΑ γίνεται λωρίδα για τους «έξυπνους». Μία Λωρίδα «Έξυπνων Ανθρώπων» ενώ οι άλλοι κάθονται στην θέση τους.

Αν όμως ήταν μόνο αυτό το πρόβλημα, τα πράγματα θα ήταν απλά. Πρώτον είναι τόσοι οι «έξυπνοι» στην Ελλάδα που πλέον οι ΛΕΑ είναι γεμάτες. Αρα όταν έρθει το πυροσβεστικό, δεν έχει από που να πάει, γιατί υπάρχουν δεκάδες, εκατοντάδες οχήματα που πρέπει να κάνουν αριστερά, εκεί που έχει ήδη τους άλλους, τους τυπικούς οδηγούς. Αρα αυτό το επιχείρημα, του είναι άδεια, δεν ισχύει.

Τι γίνεται όμως αν όπως περνάς με «200» όλους τους άλλους από τη ΛΕΑ βρεις μπροστά σου, σταματημένο, το όχημα που κάνει χρήση της ΛΕΑ; Που είναι εκεί γιατί αναγκάστηκε να σταματήσει στον αυτοκινητόδρομο, και εκεί προβλέπεται να σταματήσει; 

Υπάρχουν ένα σωρό βίντεο στο διαδίκτυο με «χρήστες» της ΛΕΑ να πέφτουν πάνω σε σταματημένα οχήματα. Αλλα τόσα που δείχνουν πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά που τρέχουν να σώσουν ζωές, κολλημένα στη ΛΕΑ που είναι γεμάτη από «έξυπνους».

Ποιος χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ; Μήπως έστω έτσι για λίγο, γιατί «έλα μωρέ άδεια είναι»; Μήπως η συστηματική χρήση της ΛΕΑ στην Ελλάδα είναι ακόμη ένας παράγοντας που συντελεί στον υψηλό αριθμό νεκρών στην άσφαλτο; Ποιος λοιπόν χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ; 

 
  • ’ρης

    Ποιος χρησιμοποιεί την ΛΕΑ; αυτός που δεν σταματάει στην διάβαση πέζων, αυτός που περνάει με κόκκινο κολλημένος στο προπορευόμενο όχημα που πέρασε με κίτρινο, αυτός που παρκάρει στις διαβάσεις, αυτός που παρκαρει πάνω στα πεζοδρόμια, αυτός που στα παρκιν καλύπτει τουλάχιστον δυο θέσεις, αυτός που παρκάρει στις θέσεις ανάπηρων, αυτός που οδηγεί με του προβολείς ομίχλης χωρίς λόγο και ανάβει και τον οπίσθιο προβολέα ομίχλης χωρίς λόγο τυφλώνοντας τα πίσω οχήματα, αυτός που ενώ υπαρχει Όριο στους αυτοκινητοδρόμους συνεχώς το παραβιάζει ανάβοντας και τα φλας για να του αδειάσουν την αριστερή λωρίδα, αυτός που πηγαίνει πολυ αργά στη μεσαία λωρίδα, αυτός που βάζει τα παιδιά του στο μπροστινό κάθισμα, αυτός που έχει χωρίς ζώνες τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, αυτός που έχει το δρόμο για τασάκι .........σε γενικές γραμμές ο καθημερινός Έλληνας οδηγός τον οποίο η αστυνομία δεν ελέγχει ποτέ.

      48
  • RED

    Ο κάφρος, ο παρτάκιας, ο βλάκας, ο ψευτόμαγκας που νομίζει ότι το αυτοκίνητό του είναι προέκταση του !@#$

      16
  • Στάθης

    Είναι γνωστό ποιοί χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ, αλλά θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας και κάποιες σκέψεις μου σχετικά με αυτό. Υπάρχουν περιπτώσεις σε κάποιες Εθνικές οδούς, όπως ο Βόρειος Οδικός ’ξονας Κρήτης, που στο μεγαλύτερο μέρος του έχει μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όπου όταν κάποιος θέλει να προσπεράσει, χωρίς να μπει στο αντίθετο ρεύμα, ο προπορευόμενος θα πρέπει να κάνει όσο το δυνατό δεξιά, να μπει στη ΛΕΑ για να κάνει χώρο σε αυτόν που θέλει να προσπεράσει. Εδώ μιλάμε για ΛΕΑ άδεια και δρόμο άδειο, όπου η είδιοδος για λίγο στη ΛΕΑ δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Επίσης θα ήθελα να παρατηρήσω ότι όταν ένας δρόμος έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα, αυτό οφείλεται και σε ένα μεγάλο βαθμό ότι οι περισσότεροι οδηγοί κινούνται πολύ αργά, αδιαφορώντας για όσους ακολουθούν. Μπορούν λοιπόν κάλλιστα, όσοι βρίσκονται στο σημείο που στενεύει ο δρόμος, ή που υπάρχει το πρόβλημα, όταν είναι η σειρά τους να περάσουν, να περνούν όσο το δυνατό πιό γρήγορα, ώστε να απαλύνεται το πρόβλημα σε όσους ακολουθούν. Ας πούμε ότι το πρόβλημα δημιουργείται από ένα φανάρι, που δεν διαρκεί πολύ. Τότε λοιπόν όσοι βρίσκονται μπροστά στο φανάρι, μόλις ανάψει πράσινο, θα πρέπει να βρίσκονται σε ετοιμότητα να ξεκινήσουν άμεσα, να πατήσουν όσο το δυνατό περισσότερο γκάζι και στη συνέχεια το ίδιο να κάνουν και οι επόμενοι, ώστε στο διάστημα που το φανάρι παραμένει πράσινο να περάσουν όσο το δυνατό περισσότεροι. Όλοι όσοι κυκλοφορούμε στους δρόμους, θα πρέπει να σκεπτόμαστε και τους άλλους χρήστες του δρόμου και όχι μόνο τον εαυτό μας. Αν όλοι βοηθούμε στο να μην προκαλούνται μεγάλα μποτιλιαρίσματα, τόσο θα επιτύχουμε το καλύτερο για όλους μας.

      12
  • Σταύρος

    Η έλλειψη παιδείας - και κατά συνέπεια και συνέχεια και οδηγικής παιδείας- είναι η κυριότερη αιτία τέτοιων συμπεριφορών. Μας έμαθαν σαν παιδιά να διαγωνιζόμαστε και όχι να συνεργαζόμαστε, και το ίδιο μαθαίνουμε και στα παιδιά μας. Έτσι και η καθημερινή διαδρομή μας είναι ένα διαγώνισμα και προκειμένου να ξεπεράσουμε τους διπλανούς μας θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιύμε κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο.

      11
  • leonidas

    Αρκεί να υπάρχει ΛΕΑ στους υπερσύγχρονους δρόμους με τα ακριβά διόδια που εγκαινιάστηκαν πριν από λίγους μήνες (Παραδείσια-Τσακώνα).

      11
  • Θόδωρος

    Έχει αρκετά χρόνια που είχε παίξει μια διαφήμιση σχετικά με την παρεμπόδιση της ΛΕΑ.. Σε ξένο κανάλι, όχι σε δικό μας. Εμάς αυτά μας ταράζουν και δεν θέλουμε να ταραχτούμε γενικώς.. Δεν θέλουμε να ξυπνήσουμε απ' την νιρβάνα μας. Μέσες άκρες την θυμάμαι.. Είναι όμως πολύ ωραίο θέμα για σχετική διαφήμιση πιστεύω, αν την διαβάσει κάποιος αρμόδιος.. Σ' αυτήν, λοιπόν, τη διαφήμιση ένας "έξυπνος" γυρνούσε σπίτι του και επειδή συνάντησε κίνηση στον δρόμο μπήκε στην ΛΕΑ και προχωρούσε. Κάποια στιγμή ένα ασθενοφόρο τον φτάνει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και "κολλάει" πίσω του και αρχίζει και του κάνει σινιάλο με τα φώτα με την σειρήνα στην διαπασών.. Αλλά ο "δικός μας" δεν άκουγε γιατί είχε βάλει τα ακουστικά να ακούσει μουσική και επιπλέον κάτι έψαχνε στο κινητό του.. Το ασθενοφόρο "έλιωσε" να φωνάζει από πίσω του για κανά 5λεπτο.. Οι διπλανοί οδηγοί του κόρναραν, του φώναζαν αλλά που.. Χαμπάρι! Τότε τυχαία κοίταξε τον καθρέπτη του ο "δικός μας" και άρχισε πολύ αργά και βαριεστημένα να κοιτάζει αριστερά αν έχει χώρο να μπει για να αφήσει το ασθενοφόρο.. Μετά από λίγο κάποιος τον άφησε και αυτός ατάραχος και πολλά βαρύς μπήκε αργά και άφησε το ασθενοφόρο που χάθηκε μπροστά στη ΛΕΑ τρέχοντας δίχως αύριο.. Μετά από λίγο τον δείχνει να φτάνει σπίτι του... Το ασθενοφόρο που παρεμπόδιζε τόση ώρα ήταν απέξω απ' το σπίτι του.. Με ανοιχτή την πόρτα, κάποιοι απ' τους δικούς του κάθονταν απ' έξω κλαίγοντας με αγωνία και τρόμο στα πρόσωπα τους..

      8
  • Βασίλης

    1.νομίζω ότι ενα μεγάλο ποσοτό οδηγών δεν γνωρίζει τι είναι η ΛΕΑ 2.χρησιμοποιούν την ΛΕΑ οι 'εξυπνοι , οι χαζοί περιμένουν στην ουρά .-

      7
  • kostasathan

    Διάβασα όλα τα σχόλια και είδα ότι όλοι είναι πολύ καλοί οδηγοί που τηρούν τα όρια του δρόμου, δεν μπαίνουν στην ΛΕΑ οδηγούν προσέχτηκα και γενικά σέβονται και τους άλλους χρηστές του δρομου,εγω με τη σειρά μου θα διαφοροποιηθώ πολλές φορές έχω πάει πάνω από τα γέλια όρια που έχουν οι αυτοκινητόδρομοι και δρόμοι μας και ναι έχω μπει στην ΛΕΑ (πολύ κακώς) κατάλαβα όμως ότι δεν είναι σωστό και πια δεν μπαίνω στη ΛΕΑ, κατάλαβα το λάθος μου και το διόρθωσα. Πρώτα πρέπει να έχουμε το θάρρος να παραδεχόμαστε τα λάθη μας και με τα να τα διορθώνουμε. Κλείνοντας ας μου πει κάποιος αφού όλοι είναι τέλειοι οδηγοί και κάνεις δεν μπαίνει στη ΛΕΑ πως βλέπω συνεχεία τόσα αυτοκίνητα στη ΛΕΑ ή αναγνώστες του autotriti είναι οι ιδανικοί οδηγοί ή υπάρχει μεγάλη υποκρισία και βλέπουμε τα λάθη των άλλων και ποτέ τα δικά μας.

      3
  • Στάθης

    Φίλε Φίλιππε, ποτέ δεν έχω παραβιάσει τη ΛΕΑ και δεν καταλαβαίνω πως έβγαλες αυτό το συμπέρασμα για μένα. Είμαι 67 ετών και έχω δίπλωμα οδήγησης και οδηγώ από τα 18 μου.

      2
  • Παντελής Βλαχάκης

    Γνωρίζουμε τι σημαίνει ΛΕΑ; Από την Δωρική λέξη λέα, έχουν οι Εγλέζοι τη λέξη ΛΕΦΤ (αριστερά) και εμείς έχωμε τη λέξη ΛΕΦΤ-A Όμως πως φτάσαμε από το λέα στα λεφτά? Λεός = Φωτησμενος αλλά και αριστερά από το ’ριστον = φωτησμενο Εδώ έχωμε να κάνωμε με δύο διαφορετικές κοσμοθεωρίες η μια η θρησκευτική, και η άλλη πολιτικο-φιλοσοφική Η πολιτικο φιλοσοφική δεν μας απαγορεύει να κάνωμε λεφτά όσα μπωρούμε, Η θρησκευτική όμως από καταβολής κόσμου, τα'χει βάλει με τα λεφτά να φανταστούμε ότι, το Πλούσιος πρωερχεται από τη λέξη ΠΗΛΟΣ, Πιλούσιος, Πλούσιος...... Το αριστερό μας χέρι είναι το κακό μας χέρι (δεν μας άφηναν ούτε να γράψουμε με'δαύτο) με το αριστερό η' ΛΕΦΤ, (το κακό χέρι) πέρνωμε τα λεφτά ενώ με το δεξί κάνομε όλες της άλες δουλιές, ακόμα και ο Υιός του θεού, εκ δεξιών εκάθισε, από την άλλη μεριά οι Μουσουλμάνοι δεν πιάνουν τίποτα με το αριστερό να βάλουν στο στόμα τους, και τον Πωπώ τους σκουπίζουν με το αριστερό, όμως η δεξιά χέρα πρέπει να κάνει και αγαθοεργίες, μια από αυτές είνε να δίνει λεφτά στους πτωχούς (η θρησκία το επιβάλη) όμως λέει, μη" γνώτω η αριστερά τι ποιεί η δεξιά σου"

      1
  • Kostas

    Ποιοι οδηγούν στη ΛΕΑ το άλλο με τον Τοτο το ξέρετε; Εδώ δείτε ποιοι οδηγούν στον δρόμο που πηγαίνει το ταλαιπωρο το τραμ και καμαρώνουν όταν περνούν δίπλα σου και εσύ περιμένεις υπομονετικά να ανάψει το φανάρι.

      1
  • nikolas

    Πολυ απλα, ειναι αυτος που αδιαφορει παντελως για το συνανθρωπο του, για το αν εχει καποια ιδιαιτερη αναγκη να κινηθει πιο γρηγορα, ιδιαιτερα για ενα σοβαρο προβλημα υγειας, να φθασει εγκαιρως στη δουλεια του κλπ. Στη σημερινη Ελλαδα, ολοι κανουν αυτο που θελουν, θετοντας πολλες φορες και τη ζωη των αλλων σε κινδυνο. Αρκει να αναλογιστει κανεις και μονο, πως απο τη ΛΕΑ, μπορει να χρειαστει να διελθει ενα ασθενοφορο, η ενα πυροσβεστικο για να μεταβει αμεσα στο σημειο που χρειαζεται βοηθεια. Αν κολλησει πισω απο μερικους- ασυλλογιστους- για να μην πω τιποτε βαρυτερο πως θα προλαβει? Επισης το προσπερασμα απο δεξια εγκυμονει κινδυνους, γιατι ολοι εχουν μαθει να κοιτουν τον καθρεφτη τους μονο απο την αριστερη πλευρα για να προσπερασουν ενω τη μεσαια, δηλαδη τη δεξια δεν τη κοιταει κανεις διοτι σ'αυτη κινουνται ολοι. Το σωστοτερο παντως και αυτο που κανω εγω, ειναι να κοιτα καποιος προς ολες τις κατευθυνσεις πριν κανει κατι και να ειναι απολυτως βεβαιος πριν προβει στην επομενη κινηση του.

     
  • Φίλιππος

    ... Ήθελα να γραψω πολλα....αλλά..., χωρίς παρεξήγηση , Στάθη δεν ξέρω αν είσαι ενήλικος εν ενεργειά οδηγος, αλλά νομίζω είσαι μέρος της αιτίας ύπαρξης του άρθρου που σχολιάζουμε