• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Υπολογίζουν οι οδηγοί σήμερα τη σήμανση;

Γιατί κανείς δεν υπολογίζει τις ταμπέλες;

Διαβάστηκε από 2565 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/5/2017

Ποιος υπολογίζει σήμερα τα σήματα στους δρόμους; Ποιο σήμα είναι ο «κριτής» για το ποιος φταίει σε ένα τρακάρισμα; Τι γίνεται με τα όρια ταχύτητας και με τα αυτοκόλλητα πάνω στις ταμπέλες; Εσείς τι λέτε;

 
Υπάρχει σήμανση στους ελληνικούς δρόμους. Την έχετε προσέξει; Την έχετε υπακούσει ή την έχετε έστω ακολουθήσει συμβουλευτικά; Η σήμανση των δρόμων αποτελεί το βασικό εργαλείο του ΚΟΚ και κατ επέκταση είναι το μέσο επιβολής του. Συγχρόνως η σήμανση είναι αυτό που χωρίζει τους κανόνες από την αναρχία στους δρόμους, και τελικά είναι η προσπάθεια του κράτους να παρέχει ασφάλεια στη χρήση των δρόμων. Εσείς πόσα από αυτά βλέπετε στη σήμανση;

Εντάξει, το STOP είναι βασιλιάς. Εννιά στις δέκα το εργαλείο που καθορίζει ποιος έχει δίκιο ή άδικο σε μία σύγκρουση. Αν και σε μεγάλο ποσοστό είναι κρυμμένο πίσω από δέντρα, κολώνες, άλλες πινακίδες ή απλά καλυμμένο με κλειδαράδες, θύρες γηπέδων ή τη νέα μόδα που έχει καταστρέψει τις ελληνικές πόλεις, το tagging, τις υπογραφές με σπρέι επίδοξων καλλιτεχνών του γκραφίτι. 

Από κει και πέρα άλλη πινακίδα που να έλκει σεβασμό στους δρόμους μάλλον δεν έχουμε. Το απαγορευτικό είναι πλέον προειδοποίηση ότι οι περισσότεροι έρχονται από την άλλη, ή «μη φωνάξεις αν σε βρίσουν οι απέναντι». 

Τα όρια ταχύτητας είναι μόνο μια υπενθύμιση πως μπορεί οι δρόμοι να άλλαξαν, τα αυτοκίνητα το ίδιο, αλλά τα όρια έμειναν ίδια. Τοποθετήθηκαν με παλιές ή καθόλου μελέτες, κάποιες φορές και με δόλο σε σημεία που στήνονται ωραία μπλόκα, ενώ συχνά ως αποτρεπτικά ή προειδοποιητικά για κάποιον άσχετο κίνδυνο. 

Και βλέπεις σε βασικές αρτηρίες όρια 30 χλμ/ώρα πριν τις στροφές, αντί για κανονική προειδοποίηση, λες και υπάρχει περίπτωση κανείς να μην τα αγνοήσει. Προφανώς δεν έχει πάει με 30 στο συγκεκριμένο σημείο ούτε καν αυτός που τοποθέτησε την πινακίδα.
Και έτσι η σήμανση χάνει τη σοβαρότητά της και την σημαντικότητά της, εμείς την αγνοούμε και κάνουμε ότι μας έρθει στο κεφάλι. Από τους κανόνες περνούμε συχνά πυκνά τη γραμμή προς την αναρχία στους δρόμους και αδιαφορούμε τελείως. Είναι όμως κατάσταση αυτή;

Εσείς πόση σημασία δίνετε στη σήμανση; Πως αποφασίζετε πως θα κινηθείτε και τελικά πως διασφαλίζετε πως δεν ξεφεύγετε από τον ΚΟΚ και δεν γίνεστε επικίνδυνοι; Τι λέτε;  

 
  • Βασίλης

    Δυστυχώς το STOP εδώ στην Ελλάδα ισοδυναμεί με προτεραιότητα,ελάχιστοι το τηρούν .Επίσης ελάχιστοι βγάζουν φλάς και οι περισσότεροι οδηγοί μιλάνε στο κινητό τους , εδώ κάνει ο καθένας ότι θέλει, η ατιμωρησία στο φόρτε.-

      16
  • Χρήστος S

    Μεγάλη αλήθεια σ' αυτό που λέτε περί άσχετης σήμανσης σε πολλά σημεία, χωρίς να θέλω να δώσω δικαιολογία σε αυτούς που συστηματικά την παραβιαζουν. Κατ αρχάς, όλοι μας αναγκαστικά παραβιαζουμε το STOP, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων, πρέπει έστω και λίγο να βγάλεις την μούρη στον δρόμο για να μπορέσεις να ελέγξεις. Πράγμα που σημαίνει ότι πρακτικά έχεις παραβιάσει το σήμα άρα άμα γίνει ατύχημα με κάποιον που κινηται προς τα αριστερά και όχι στην μέση του του δρόμου, έχεις πρόβλημα γιατί έχεις βγει έστω και λίγο από STOP. Κατά τα λοιπά, όπως σε όλα δεν υπάρχει τίποτα οργανωμένο, έτσι και στην σήμανση. Ειδικά στην επαρχία, όπου ο καθένας βάζει ότι σήμα του γουστάρει, ανάλογα με τις άκρες που έχει στον Δήμο. Βλέπεις STOP και απαγορευτικό στα πιο άσχετα σημεία, απλά και μόνο γιατί ο άλλος θέλει να έχει προτεραιότητα από το στενό του σπιτιού του, ή γιατί δεν θέλει να του χαλάνε την ησυχία τα αυτοκίνητα.....

      8
  • giorgos-ioannina

    Το stop σου λέει ποιος φταίει και ποιος δε φταίει αφού γίνει το ατύχημα. Επειδή δε θέλω να εμπλακώ σε κάποιο είτε φταίω είτε δε φταίω ελεγχω πάντα τις διασταυρώσεις ακόμα και αν οι άλλοι έχουν stop. ’ρα οι πινακίδες ρυθμίζουν μεν την κυκλοφορία αλλά δεν μπορούν να σου σωσουν τη ζωή αν κάποιος παλαβός πέσει πάνω σου! Ο οδηγός πρέπει να προσέχει πολύ περισσότερο από αυτό που του λένε οι πινακίδες.Το ίδιο ισχύει και για τα φανάρια. Λίγοι παλαβοί περνάνε με κόκκινο?

      7
  • GioD

    Είναι όντως γελοία κάποια σήματα όσο αφορά πχ το όριο ταχύτητας η τα μέρη που τα τοποθετούν. Γιατί δεν το κάνουν όπως στο εξωτερικό που βάφουν και τον δρόμο με ολόκληρο STOP η και άλλες σημάνσεις.. είναι μάλλον δύσκολο να τα σκεφτεί αυτά ο πα..ρας ο ελληναρας! Βεβαία υπάρχουν και οι οδηγοί που δεν υπολογίζουν κανένα σημα ουτε καν το κόκκινο, μα πόσο τραγικά βλάκας πρέπει να είσαι και δεν σέβεσαι την ζωή σου και την ζωή του άλλου. Αυτούς πρέπει μετά να τους περνάνε από ψυχολόγους και να του αφαιρείται το δίπλωμα για πάντα. Οποτε η αποψη μου ειναι σεβασμός στα σήματα αφού πρώτα τα μάθουν τι σημαίνουν γιατί πολλοί οδηγοί δεν γνωρίζουν καν την σημασία των βασικών σημάνσεων και έπειτα μια μελέτη και διόρθωση και από την πολιτεία για ότι είναι λάθος εκεί έξω.. αν δεν μπορείτε φέρτε τους ’γγλους. Γερμανους, Ιταλους κλπ κλπ αυτοί μια χαρά τα έχουν στην χώρα τους να μας μάθουν και εμάς τους ξερολες και παντογνώστες και τους πραγματικά αδιάφορους και παρταλια Ελληνες

      4
  • Τασος Ορφανος

    Αφου η πολιτεια δεν εχει την παιδεια η την αστυνομευση που πρεπει για την επιβολη του νομου,καλυτερα να τις...ξηλωσει,για να μην αισθανομαστε κι εμεις κοροιδα!

      4
  • Στάθης

    Επιτρέψτε μου κάποια σχόλια: Στην Κρήτη, στο Βόρειο Οδικό ’ξονα, στο 46ο χιλιόμετρο, αν δεν κάνω λάθος, όπου υπάρχουν στροφές, από τη μια κατεύθυνση πηγαίνοντας προς Ρέθυμνο, υπάρχει όριο 70 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ από την άλλη κατεύθυνση, στο ίδιο σημείο, προς Χανιά, υπάρχει ένα σήμα τέλους ορίου ταχύτητας 80 που σημαίνει ότι μπορείς να κινηθείς με το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, που για το συγκεκριμένο δρόμο είναι τα 110 χιλ. ανά ώρα. Αυτό το όριο προκύπτει επειδή ο δρόμος αυτός, θεωρείται οδός ταχείας κυκλοφορίας, όπου το μέγιστο όριο είναι τα 110 χιλ. Επίσης να σημειώσω κάτι άλλο. Ως γνωστό σε κυκλικό κόμβο, όπως σε μια πλατεία, όσοι μπαίνουν έχουν προτεραιότητα, έναντι όσων βρίσκονται μέσα σε αυτόν. Παλιότερα ίσχυε το αντίθετο. Προτεραιότητα είχαν όσοι κινούνταν μέσα στον κόμβο, αλλά αυτό κάποια στιγμή άλλαξε. Όμως σε κάποιους κυκλικούς κόμβους, έχουν τοποθετηθεί σήματα STOP, στις εισόδους του κόμβου. Αυτό ανατρέπει το γνωστό κανόνα ότι προτεραιότητα έχουν αυτοί που εισέρχονται στον κόμβο. Έτσι κάποιες φορές δημιουργείται σύγχιση, ιδιαίτερα αν κάποιος είναι λίγο αφηρημένος, βλέποντας ότι μπαίνει σε κόμβο, δεν προσέχει το STOP, αλλά πιστεύοντας ότι έχει προτεραιότητα μπαίνει χωρίς να σταματήσει. Νομίζω λοιπόν ότι, ιδιαίτερα σε κυκλικούς κόμβους, θα πρέπει να ισχύουν ενιαίοι κανόνες, σε κάθε περίπτωση και να μην αλλάζουν για κανένα λόγο. Στην Κρήτη τελευταία τα όρια ταχύτητας είναι διπλά, ένα για στεγνό και ένα δεύτερο για βρεγμένο δρόμο, όπου ισχύει εκείνο που συμφωνεί ανάλογα με τον καιρό. Αυτό νομίζω ότι είναι πιό σωστό, από του να υπάρχει ένα όριο, για όλες τις συνθήκες, αφού όπως ξέρουμε το κράτημα του αυτοκινήτου διαφέρει, ανάλογα από το αν ο δρόμος είναι στεγνός, ή βρεγμένος. Ένα άλλο σημείο του Δρόμου αυτού λίγο πριν φθάσουμε στο Ηράκλειο, όπου μετατρέπεται σε αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, υπάρχει άλλο όριο ταχύτητας για την αριστερή λωρίδα, τα 90 χιλ. ανά ώρα και άλλο για τη δεξιά, τα 70 χιλ. ανά ώρα. Αυτό το αφήνω στην κρίση σας κατά πόσο είναι σωστό, ή λάθος.

      4
  • σπυρος τριβελλας

    δυστυχως μετα απο τοσα παραδειγματα ανθρωπων που εχουν χασει τη ζωη τους απο ανθρωπινα λαθη,δεν βαζουμε μυαλο.εξακολουθουμε να περναμε με κοκκινο,να στριβουμε εκει που η σημανση απαγορευει,να περναμε μπροστα απο ολους στο φαναρι γραφοντας στα τετοια μας ολους τους αλλους,να παραβιαζουμε τα ορια ταχυτητας,και το καλυτερο απο ολα αν μας κανουν παρατηρηση οι αλλοι οδηγοι εμεις να τους βρισουμε θεωροντας οτι μομο εμεις κανουμε το σωστο και οι αλλοι οχι.αν δεν αλλαξουμε νοοτροπια,τροπο σκεψης,δεν προκειται να παει μπροστα αυτος ο τοπος.κριμα....

      3
  • NikosV

    Ας παραδεχτούμε οτι πρώτα απο ολα φταίει η οδηγική συμπεριφορά και η οδηγική (αν-)ικανότητα, γιατι δυστυχώς στους δρόμους κυκλοφορούν πραγματικά επικίδυνοι οδηγοί. Συμφωνώ ότι υπάρχουν προβλήματα στη σήμανση σε πολλές περιπτώσεις αλλα δεν μπορώ να δικαιολογήσω κάποιον που παραβιάζει STOP και πόσω μάλλον ΚΟΚΚΙΝΟ! Είχα ένα τροχαίο πρόσφατα οδηγώντας το σκούτερ μου, ενας ηλικιωμένος παραβίασε ΚΟΚΚΙΝΟ και με εστείλε χειρουργείο και να προσπαθώ τώρα να σταθώ ξανα όρθιος. Για ποιο λόγο κρίθηκε ικανός να συνεχίσει να οδηγεί σε προχωρημένη ηλικία; Για ποιο λόγο δεν του αφερεθηκε επιτόπου η άδεια οδήγησης και συνεχίζει να οδηγεί ανενόχλητος; Το συμπέρασμα μου είναι οτι δεν φταίει η σήμανση αλλα ο οδηγός και ο κρατικος μηχανισμός που δεν επιβάλλει τις σωστές ποινές. Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής να γίνει ένα απο τα σημαντικότερα στο προγραμμα σπουδών των σχολείων μας!

      1
  • loukia

    Συμφωνώ απόλυτα με την κυρία Ιωάννα και τον κύριο Γίωργο, όπως επίσης και με τον κύριο Σπύρο Τριβέλλα(αν το γράφω σωστά...) Συν το ότι είμαι η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΟΛΩΝ ΕΔΩ ΜΕΣΑ.- Όσον αφορά για την διοίκηση των ξένω είναι πολύ απλή... ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ... ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ, Κ.Τ.Λ. ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ... ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΧΑΣΕΙ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΕΙΣ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.-

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα