Τελικά αξίζει το κόστος σε χρήμα και χώρο των πολλαπλών συνδέσμων, ή κάνει τη δουλειά του και ο ημιάκαμπτος. Ένα κλασικό δίλημμα που έχει μπει για τα καλά στη μάχη των κατασκευαστών αλλά και των αγοραστών. Εσείς τι λέτε;
Η πρώτη γενιά του Ford Focus έφερε επανάσταση στην μικρομεσαία κατηγορία μιας και λάνσαρε την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Μια σοφιστικέ και ακριβή λύση, που μέχρι το 1997 μόνο σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα μπορούσες να συναντήσεις.
Η οδική συμπεριφορά του Focus αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της κατηγορίας και εν πολλοίς αυτό οφειλόταν και στην προηγμένη πίσω ανάρτησή του. Από εκεί και πέρα ήταν λογικό το Focus να αποτελέσει σημείο μελέτης για τους ανταγωνιστές του. Κάποιοι μπήκαν στη διαδικασία να εξελίξουν και αυτοί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κάποιοι όμως δεν «τσίμπησαν» στην ιδέα της εντελώς ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης και επιμένουν ακόμη και σήμερα στην λύση του ημιάκαμπτου άξονα.
Τι κακό όμως έχει ο ημιάκαμπτος άξονας; Στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που δεν είναι και λίγες στους ελληνικούς δρόμους, έχει την τάση να αναπηδάει. Ως μην ανεξάρτητη ανάρτηση όλος ο πίσω άξονας κάνει μια απότομη κίνηση προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω, ενώ όλη η κίνηση αυτή μεταφέρεται στην καμπίνα και στα μαλακά μόρια των επιβατών. Στην περίπτωση των πολλαπλών συνδέσμων, που είναι πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, ο κάθε τροχός κάνει τη δική του ταλάντωση ξεχωριστά, με λιγότερο βάρος ο καθένας, και έτσι η απόσβεση είναι πιο εύκολη και εφικτή.
Τα πλεονεκτήματα όμως μιας ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης έχουν προέκταση και στην οδική συμπεριφορά, αφού ελέγχει καλύτερα τη γωνία του τροχού ως προς το έδαφος, και άρα την πρόσφυση, αλλά και τη γωνία ως προς την τροχιά που κινείται το αυτοκίνητο.
Και τότε γιατί δεν επιλέγουν όλοι την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση; Μα φυσικά για λόγους κόστους. Επίσης και για λόγους χωροταξίας, μιας και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων απαιτεί χώρο, που συνήθως εξοικονομείται από τον χώρο αποσκευών. Επίσης σε επίπεδο οδικής συμπεριφορας τα πράγματα δεν απέχουν τόσο πολύ. Ο ημιάκαμπτος άξονας κάνει σχεδόν το ίδιο καλή δουλειά με τις διαφορές να εμφανίζονται στο όριο ή και πέρα από αυτό, εκεί που κανένας οδηγός πρακτικά δεν πάει, ή αλλιώς, κανένα ESP δεν επιτρέπει πλέον στο αυτοκίνητο να κινηθεί.
Από την άλλη, η VW έχει κάνει το δικό της βήμα. Χάρη στην ευπροσάρμοστη πλατφόρμα MQB τις ταπεινές εκδόσεις από πλευράς ισχύος των μοντέλων της και των θυγατρικών της τις προσφέρει με ημιάκαμπτο άξονα. Αντίθετα τα μοντέλα με πάνω από 150 ίππους τα προσφέρει με πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι ανάλογο κάνει και η Nissan με τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις των μοντέλων της.
Εσείς τι λέτε; Τι αξίζει περισσότερο; Η άνεση και η ακριβής οδική συμπεριφοράς ή ο χώρος αποσκευών και το λογικό κόστος; Πιστεύετε πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές;
Γιατί είναι σημείο αναφοράς το Focus του 97 και όχι τα ιαπωνικά του 90; Πχ το Mazda 323 BG του 89-94; Ψαλίδια εμπρός πίσω σε όλες τις εκδόσεις και αντιστρεπτικές δοκούς από τα 1.6 και επάνω!
15 χρονια με ημιακαμπτο αξονα και στο VW και στο Peugeot , κανενα προβλημα , επισης και τα δυο αυτοκινητα εχουν 'φορτωθει' παρα πολυ καθ'οτι επαγγελαματικα , Επισης εχω παρατηρησει πως στον ημιακαμπτο τα αυτοκινητα δε 'τρωνε' λαστιχο , στο Passat 10 ΧΡΟΝΙΑ και 1 ευθυγραμηση !
Tο FOCUS της πρώτης γενιάς που οδηγω εδώ και 19 χρόνια έχει καλύτερη ανάρτηση από πολλά σημερινά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η υποβάθμιση για λόγους οικονομίας σε άλλαανίστοιχα αυτοκίνητα είναι υποβάθμιση στην οδική συμπεριφορά τους!
Αυτοκίνητα με πολλαπλούς συνδέσμους ή διπλά ψαλίδια έχουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά από αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο. Ειδικά πάνω σε στροφή με εγκάρσια ανωμαλία.
Μη φανταζομαστε οτι ειναι και κανενα αστρονομικο ποσο φθηνοτερος ο ημιακαμπτος αξονας.Μιλαμε για περιπου 500 ευρω παραπανω να κοστιζει μια ανεξαρτητη οπισθια αναρτηση στην κατηγορια C.Ομως κλεβει χωρο και ειναι πιο μπελαλιδικη να σχεδιαστει και να τοποθετηθει.Για του λογου το αληθες μοντελα που βασιζονται σε ευπροσαρμοστες πλατφορμες ,οπως η MQB της VAG ,παρεχουν τη δυνατοτητα αγορας του ιδιου αυτοκινητου με ή χωρις πολλαπλους συνδεσμους.Προσωπικα θεωρω οτι αξιζει γιατι προσδιδει καλυτερη κινηματικη στο οχημα,ειδικα σε <<δρομους>> οπως της Ελλαδος.
Σε γενικές γραμμές δεν έχω πειστεί για την ανωτερότητα των πολλαπλών συνδέσμων και δεν στρίβεις καλύτερα όπως νομίζουν μερικοί,πιο πολύ θέμα μάρκετινγκ το βλέπω
Και τα φύλλα σούστας κάνουν τη δουλειά τους (βλέπε Corvette),το θέμα είναι γιατί κοστίζουν μια περιουσία μοντέλα που δε διαθέτουν multi link (group VAG,308 κτλ.)!!!
Γιατί είναι σημείο αναφοράς το Focus του 97 και όχι τα ιαπωνικά του 90; Πχ το Mazda 323 BG του 89-94; Ψαλίδια εμπρός πίσω σε όλες τις εκδόσεις και αντιστρεπτικές δοκούς από τα 1.6 και επάνω!
Πολλαπλοί πάντα! Αυτή τη στιγμή το αμάξι μου δεν έχει πολλαπλούς και το έχω μετανιώσει πικρά. Ποτέ ξανά:
15 χρονια με ημιακαμπτο αξονα και στο VW και στο Peugeot , κανενα προβλημα , επισης και τα δυο αυτοκινητα εχουν 'φορτωθει' παρα πολυ καθ'οτι επαγγελαματικα , Επισης εχω παρατηρησει πως στον ημιακαμπτο τα αυτοκινητα δε 'τρωνε' λαστιχο , στο Passat 10 ΧΡΟΝΙΑ και 1 ευθυγραμηση !
Tο FOCUS της πρώτης γενιάς που οδηγω εδώ και 19 χρόνια έχει καλύτερη ανάρτηση από πολλά σημερινά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η υποβάθμιση για λόγους οικονομίας σε άλλαανίστοιχα αυτοκίνητα είναι υποβάθμιση στην οδική συμπεριφορά τους!
Όντας ιδιοκτήτης μέχρι τώρα σέ αυτοκίνητα καί μέ τίς 2 λύσεις ανεπιφύλακτα προτιμώ τούς πολλαπλούς .Τουλάχιστον στούς ελλ.δρόμους κάνει τήν διαφορά καί στήν οδική συμπεριφορά καί στήν άνεση τής ανάρτησης..Ίσως στό εξωτερικό πού οί δρόμοι δέν έχουν καμιά σχέση μέ τούς ελληνικούς νά μήν υπάρχει μεγάλη διαφορά αλλα στήν Ελλάδα ή διαφορά φαίνεται!!
Αυτοκίνητα με πολλαπλούς συνδέσμους ή διπλά ψαλίδια έχουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά από αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο. Ειδικά πάνω σε στροφή με εγκάρσια ανωμαλία.
Μη φανταζομαστε οτι ειναι και κανενα αστρονομικο ποσο φθηνοτερος ο ημιακαμπτος αξονας.Μιλαμε για περιπου 500 ευρω παραπανω να κοστιζει μια ανεξαρτητη οπισθια αναρτηση στην κατηγορια C.Ομως κλεβει χωρο και ειναι πιο μπελαλιδικη να σχεδιαστει και να τοποθετηθει.Για του λογου το αληθες μοντελα που βασιζονται σε ευπροσαρμοστες πλατφορμες ,οπως η MQB της VAG ,παρεχουν τη δυνατοτητα αγορας του ιδιου αυτοκινητου με ή χωρις πολλαπλους συνδεσμους.Προσωπικα θεωρω οτι αξιζει γιατι προσδιδει καλυτερη κινηματικη στο οχημα,ειδικα σε <<δρομους>> οπως της Ελλαδος.
Σε γενικές γραμμές δεν έχω πειστεί για την ανωτερότητα των πολλαπλών συνδέσμων και δεν στρίβεις καλύτερα όπως νομίζουν μερικοί,πιο πολύ θέμα μάρκετινγκ το βλέπω
Και τα φύλλα σούστας κάνουν τη δουλειά τους (βλέπε Corvette),το θέμα είναι γιατί κοστίζουν μια περιουσία μοντέλα που δε διαθέτουν multi link (group VAG,308 κτλ.)!!!