Η νέα GLA φορά το νεότερης γενιάς, αλουμινένιο και με άμεσο ψεκασμό, 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes με απόδοση 156 ίππων.
Πότε άλλοτε αγόραζες SUV στα 1.600 κ.εκ και με κατανάλωση μικρού;
6.115 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2014)
Μπορεί να λέμε πως τα μικρά μοντέλα πουλάνε καλύτερα από ποτέ, ποια είναι όμως η κατηγορία που περνάει την καλύτερη φάση της ιστορία της, ειδικά για την Ελλάδα;
Και το καλύτερο; Δε μιλάμε για ένα SUV αλλά για τα περισσότερα, αν όχι όλα. Τα SUV σήμερα δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτά που ήξερες μερικά μόλις χρόνια πριν. Σαφώς είναι λιγότερο χωμάτινα, έχουν την τετρακίνηση στον προαιρετικό εξοπλισμό, και δεν είναι όσο ψηλά ήταν τα εκτός δρόμου οχήματα.
Όταν όμως Mercedes και BMW λανσάρουν τα μοντέλα τους με 1.600άρηδες τούρμπο κινητήρες, ενώ η Audi είναι στα 1,4 με το Q3, η δυσκολία να «ανεβείς» κατηγορία δεν έχει να κάνει σίγουρα με την κατανάλωση και την εφορία, τομείς που παραδοσιακά «απασχολούσαν» την αγορά SUV. Δεδομένης τώρα της απελευθέρωσης του ντίζελ συγχρόνως με την υιοθέτηση πολλών κατασκευαστών μοτέρ χαμηλού κυβισμού και σε αυτό το καύσιμο (όπως η Honda), το πράγμα ανοίγει προς όλες τις κατευθύνσεις.
Σήμερα μπορείς να αγοράσεις το απόλυτο best seller της κατηγορίας με μοτέρ 1,2 λίτρων. Πότε άλλοτε υπήρχε τέτοια δυνατότητα; Μιλάμε για το νέο Nissan Qashqai με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα του ομίλου που προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και κατανάλωση από τον απερχόμενο 1.600άρη ατμοσφαιρικό. Στα ίδια κυβικά, πάλι, η Nissan προσφέρει το ντίζελ μοτέρ της που στέκεται στα επίπεδα απόδοσης του προηγούμενου δίλιτρου βενζινοκινητήρα.
Την ίδια στιγμή η κατηγορία έχει κατεβεί τιμολογιακά σε επίπεδα μικρομεσαίου, χάρη και στο χαμηλότερο ειδικό τέλος ταξινόμησης ελέω χαμηλού κυβισμού. Με τέτοια δεδομένα, λοιπόν, δεν είναι αυτή η «χρυσή» εποχή των SUV; Δεν είναι σήμερα η καλύτερη περίοδος για να αγοράσει κανείς το αυτοκίνητο που κατ εξοχήν ταιριάζει καλύτερα από κάθε άλλο στους ελληνικούς δρόμους; Τι λέτε;
εχω οδηγησει αρκετα suv οπως rav4,nissan qasquai(new),subaru forester,combass.κακα τα ψεμματα τα 2000 κυβικα δεν παιζονται.απο ολα αυτα το rav4 και το quasquai (1,6diesel) ηταν τα δυο που μου αφησαν τις καλυτερες εντυπωσεις.κορυφη για εμενα το rav4.σιγουρα το quasquai αξιζει τα λεφτα του.
Τωρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι χάσαμε το κουταλι. Ναι είναι η χρυσή εποχη για αγορά SUV αν έχεις χρήματα. Δυστυχώς ούτε οι τράπεζες σε δανειοδοτούν. Οπότε βράστα.
Άλλαξε ο μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς.Ότι ισχύει για τα μεγάλα τούρμπο και ατμοσφαιρικά suv, τα ίδια ισχύουν και τώρα, βάση των οικονομικών δεδομένων τώρα και των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται.
Αν πραγματικά χρειάζεται κανείς suv, που σε άλλα παρόμοια θέματα τα έχουμε ξαναπεί, ας προβεί στην αγορά του.Αν πάλι δεν το χρειάζεται ας μην αγοράσει suv, ας δει για κάτι άλλο, αν πάλι θέλει να δοκιμάσει suv ας το κάνει με σύνεση και όχι με υπερβολές.
Η αγορά και αυτών των μικρών είναι και πάλι ακριβή, η συντήρηση αρκετή λόγω αεροδυναμικής, κ.τ.λ. τα καύσιμα και πάλι είναι περισσότερα σε σχέση με ένα κοινό όχημα συγκεκριμένης τεχνολογίας.
Μελετάμε και προχωράμε στην όποια αγορά...
Συμφωνώ, ότι τα μικρά -μεσαία SUV είναι η καλύτερη επιλογή για αυτοκίνητο σήμερα στην Ελλάδα. Το βασικότερο, επειδή εξαιτίας του αυξημένου ύψους, των σχετικά μεγαλύτερων διαδρομών της ανάρτησης και των συνήθως πιό ψηλοπρόφιλων ελαστικών και μεγαλύτερης διαμέτρου τροχών αντιμετωπίζουν καλύτερα τους ελληνικούς δρόμους. Η ψηλή θέση οδήγησης βοηθάει επίσης την αυτοπεποίθηση των περισσότερων οδηγών. Εξάλλου, με τους ντίζελ ή τους μικρούς βενζινοκινητήρες τούρμπο η κατανάλωση διατηρείται σε ανεκτά επίπεδα, και εξαιτίας της ροπής χαμηλά μπορούν να κινηθούν και σε ανώμαλο έδαφος χωρίς πατιναρίσματα συμπλέκτη. Επειδή σήμερα η οικονομία καυσίμου είναι πρωταρχικός παράγοντας και οι ταχύτητες περιορίζονται, η τετρακίνηση είναι μάλλον άχρηστη πολυτέλεια (εξάλλου τα χιόνια στην Ελλάδα θα μειώνονται), το μικρό βάρος και οι σχετικά μακριές τελικές σχέσεις επιθυμητά στοιχεία, ενώ δεν ενοχλούν ιδιαίτερα το ψηλότερο κέντρο βάρους και η μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση.
Συμφωνω απολυτα με τον dikre! Απο ποτε τα SUV εχουν καλη εποχη σημερα: Μην τρελαθουμε κιολας! Η κατηγορια οχηματων υπερβολης του Ελληνα της περασμενης δεκαετιας μαζι με τα τζιπ, ειναι υπο μερικη εξαφανιση σημερα. Γεματες οι αντιπροσωπειες και οι μαντρες απο μεταχειρισμενα SUV-ενθυμια μιας αλλης εποχης. Αρχικη τιμη αγορας απαγορευτικη, ελαστικα, αναλωσιμα και φορολογικα βαρη και οχι μονο αποδεικνυουν οτι τα SUV ειναι εκτος αγορας για τους περισσοτερους απο εμας για αρκετο καιρο ακομη. Οσο για τους ελληνικους δρομους μια χαρα ειναι τα μικρομεσαια που εχει η πλειοψηφια των συμπολιτων μας!
Όχι, δεν είναι εποχή για SUV. Δεν υπάρχουν πλέον χρήματα και όσο προσιτά και αν έγιναν τα SUV, πάντα θα υπάρχουν τα μικρά αυτοκίνητα που πλέον καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες και σε χώρους. Παραμένουν πιο προσιτά στην αγορά και πιο οικονομικά στην πράξη σε κατανάλωση, συντήρηση και φόρους. Μόνο το κόστος αλλαγής ελαστικών ενός SUV και ενός μικρού αυτοκινήτου να συγκρίνουμε αρκεί να καταλάβουμε τις διαφορές.
Η εποχή του βλάχο Αμερικάνου πέρασε, ποιος είναι ο λόγος αγοράς SUV;