Πού πάει η Volvo;

Πού πάει η Volvo;

5.536 Επισκέψεις στο άρθρο (31/1/2017)

Τι μπορεί να κάνει σε μια μάρκα η προσήλωσή της σε αγορές μακριά από αυτήν που κάποτε ήταν ο πυρήνας της; Πως η μανία της Volvo να κατακτήσει την κινεζική και την αμερικανική αγορά την αποξενώνει σταδιακά από την Ευρώπη; Και πως την κατρακύλησε στις πωλήσεις της στην Ελλάδα;

Η ελληνική αγορά δεν είναι εύκολη. Ρώτα τη Volvo και θα σου το πει πρώτη και καλύτερη. Μετά τις πολύ καλές πωλήσεις που έκανε το V40 τα πρώτα δύο χρόνια του λανσαρίσματός του, την πολύ καλή θέση που κράτησε το S60 στα μεσαία για το ίδιο χρονικό διάστημα, και παρά τα καταπληκτικά νέα μοντέλα που λανσάρει η μάρκα, η Volvo χάνει την ελληνική αγορά μέσα από τα χέρια της. Τι φταίει;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ας ξεκινήσουμε αντίστροφα. Τα δύο πρόσφατα μοντέλα που λάνσαρε η μάρκα, το μεγάλο SUV XC90 και η πολυτελής λιμουζίνα της, η S90 είναι τελείως εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Δύο αυτοκίνητα που απευθύνονται στις αγορές που λατρεύουν  τα πολύ μεγάλα αυτοκίνητα, και που μπορούν να τα αγοράσουν. Και μπορεί στην Κίνα οι πωλήσεις των μεγάλων αυτοκινήτων να είναι τόσες ώστε να αφήνουν στην Volvo ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, στις ελάχιστες πωλήσεις που σημειώνουν αυτά τα μοντέλα στην Ελλάδα οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν το πάνω χέρι.

Για να φύγουμε από τα στενά μας όρια, μπορούμε να δούμε πώς τα πήγε η σουηδική εταιρία στην εγχώρια αγορά. Εκεί, μετά από 50 χρόνια η πρωτιά δεν είχε σουηδικό χρώμα (διαχρονικά μπροστάρης η Volvo) αλλά γερμανικό, ελέω VW Golf. Mέχρι ενός σημαντικού βαθμού ή ίδια κατάσταση ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αν η Volvo ήθελε να προκαλέσει και να ταράξει το γερμανικό κατεστημένο εντός έδρας, θα έπρεπε να ξεκινήσει από τις κατηγορίες που κυριαρχούν στον όγκο πωλήσεων, τα μικρά και μικρομεσαία, και μετά να χτυπήσει ψηλά. Όμως η Ευρώπη δεν είναι ο πρώτος στόχος της μάρκας.

Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από την έλλειψη μοντέλων στο κάτω άκρο. Σαφώς το V40 έκανε επιτυχημένο πέρασμα από τις αγορές, όμως πλέον η μάχη των premium έχει κατεβεί στα μικρά, και εκεί η Volvo ούτε έχει, ούτε μπορεί, ούτε θέλει να λανσάρει μοντέλο. Και το V40 παλιώνει και πάει. Αν όχι σχεδιαστικά, σίγουρα τεχνολογικά. Με δύο μοτέρ που συνεχίζει να της παραχωρεί η Ford  ως αποζημίωση για την πώληση της μάρκας στους κινέζους, στα 1,6 λίτρα είναι ήδη αρκετά κυβικά, αρκετά γραμμάρια CO2 και λίτρα κατανάλωσης σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Χωρίς πλάνα να ανανεωθούν αυτά τα μοτέρ, κολλημένα στο Euro5, μια γενιά πίσω, από το 2018 και μετά η Volvo είναι άγνωστο τι θα κάνει για να μείνει στο παιχνίδι των μικρομεσαίων της Ευρώπης.

Και αυτό επηρεάζει και το S60 που μοιράζεται τα ίδια μοτέρ. Μία τακτική που έπληξε το κύρος του μοντέλου όταν εμφανίστηκε το V40 και λόγω των πολλών ομοιοτήτων φάνηκε ως η χάτσμπακ έκδοση του S60, είτε κανιβαλίζοντας πωλήσεις, είτε στρέφοντας τους αγοραστές σε άλλες μάρκες λόγω απώλειας κύρους. Στην Ελλάδα τέτοιες λεπτομέρειες μετράνε πολύ.

Χωρίς μικρά μοντέλα, χωρίς σύγχρονους μικρούς τούρμπο κινητήρες, και με έμφαση στα μεγάλα και πολύ μεγάλα αυτοκίνητα, πως μπορεί η Volvo να βρεθεί στο επίκεντρο της ελληνικής αγοράς ξανά; Μήπως είναι αδύνατον; Μήπως δεν την νοιάζει; Τι λέτε; 
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
vw