Που ρίχνει «άκυρο» η Toyota με το C-HR;

24.932 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2018)

Η Toyota είναι η μάρκα που προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα τεχνολογιών σε κινητήρες στα μοντέλα της, όμως με το C-HR είπε εμμέσως ένα «άντε γεια»! Που όμως; Εσείς τι λέτε;

Εγκαταλείπουν οι κατασκευαστές την πετρελαιοκίνηση σταδιακά. Aλλοι τώρα, άλλοι στον επόμενο κύκλο μοντέλων. Πόσο όμως τυχαίο, και πόσο έξυπνο είναι ένα μοντέλο SUV να προσφέρεται σήμερα χωρίς κινητήρα ντίζελ στη γκάμα του;

Η Toyota είναι η μάρκα που προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα τεχνολογιών σε κινητήρες στα μοντέλα της. Μια ματιά στη γκάμα της, μέχρι πριν την άφιξη του C-HR, και αρκούσε για να δεις πως κανείς άλλος κατασκευαστής δεν έχει ντίζελ, βενζίνη και υβριδικούς κινητήρες σε τόσα μοντέλα συγχρόνως.

Μόνο που αυτό φαίνεται να αλλάζει. Η Toyota λανσάρει το C-HR, χωρίς πετρελαιοκινητήρα. Γιατί; Βλέποντας τους διαθέσιμους κινητήρες στη γκάμα της Toyota, υπάρχουν μοτέρ που άνετα θα μπορούσαν να ταιριάξουν στο C-HR, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και χαρακτηριστικών κατανάλωσης. Όμως η Toyota δεν προσφέρει το C-HR με κινητήρα ντίζελ.

Και δεν πρόκειται για απόφαση της στιγμής. Μη νομίζετε δηλαδή πως η Toyota είδε τώρα τα ντίζελ να περνούν κρίση και λιγοθύμησε. Ούτε να περιμένετε να δείτε έκδοση ντίζελ του C-HR ποτέ. Γιατί απλά η απόρριψη του ντίζελ έγινε από τη σχεδίαση του νέου μοντέλου, όταν η Toyota διάλεξε την πλατφόρμα, μία πλατφόρμα που συνδυάζεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και υβριδικά σύνολα: αυτή του Prius.

Αν μιλούσαμε για κάποιο μοντέλο μικρό, ή μίνι, η απουσία ντίζελ δεν θα ήταν τόση έκπληξη, όμως μιλάμε για ένα SUV, o ανταγωνισμός του οποίου κάνει ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεών του με πετρελαιοκινητήρες κάτω από το καπό.

Θα έλεγε κανείς πως η απουσία ντίζελ θα αποτελέσει μειονέκτημα για το C-HR, όμως η Toyota προφανώς πιστεύει ακριβώς το αντίθετο. Από τη μία είναι το μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που προσφέρεται με υβριδικό σύνολο, από την άλλη η Toyota, όπως και άλλοι κατασκευαστές θεωρούν πως το ντίζελ έχει χάσει όχι απλά την ορμή του, αλλά και την προτίμηση του κοινού, κάτι που φαίνεται και από την μείωση των πωλήσεων στα ντίζελ.

Εσείς όμως τι λέτε; Είναι καλή κίνηση η απουσία ντίζελ από τη γκάμα του C-HR; Είναι δείγμα του «τέλους εποχής» για το ντίζελ; Και τελικά εσείς που ενδιαφέρεστε για το C-HR, με επιλογή βενζίνης και υβριδικού, σας λείπει το ντίζελ;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center