• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

To Toyota Yaris είναι ίσως το χαρακτηριστικότερο best seller της ελληνικής αγοράς. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για την επιτυχία του;

Πώς γίνεται κάποια μοντέλα να πουλάνε τόσο καλά;

Διαβάστηκε από 6508 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/2/2017

Το 2016 έκλεισε με το Toyota Yaris να κατακτά την κορυφή των πωλήσεων σχεδόν 30% μπροστά από το επόμενο best seller της χρονιάς, το Opel Corsa. Όμως δεν ήταν μόνο στα μικρά που ένα μοντέλο επικράτησε τόσο. Γιατί;

 
Θα περίμενε κανείς η περίπτωση του Yaris να είναι μοναδική στην αγορά αυτοκινήτου. Πως δηλαδή ένα μοντέλο ξεχωρίζει τόσο πολύ σε πωλήσεις, όπως το μικρό Toyota που βρίσκεται 1,461 ταξινομήσεις  εμπρός από το δεύτερο Corsa που πούλησε 3,845 κομμάτια. 38% μπροστά είναι σημαντική διαφορά, το πιο περίεργο όμως είναι πως μιλάμε για την πιο ανταγωνιστική κατηγορία, όπου γίνεται πραγματική «σφαγή» σε προσφορές, αλλά και σε ποικιλία μοντέλων.

Και όμως το Yaris όχι μόνο ξεπέρασε σημαντικά το Corsa, αλλά πούλησε όσο το τρίτο Micra και το τέταρτο Polo μαζί! Θα περίμενε κανείς πως όταν τα αυτοκίνητα είναι τόσο ανταγωνιστικά, οι πωλήσεις να μοιράζονται, με τις διαφορές να είναι σχετικά μικρές, τουλάχιστον στα πρώτα πέντε μοντέλα της αγοράς. Όπως περίπου έγινε στα μικρομεσαία, όπου Astra, Auris, Golf, A-Class και Focus βρέθηκαν με 200 περίπου αυτοκίνητα διαφορά το ένα από το άλλο.

Αν και στα μικρομεσαία η Mercedes σάρωσε με το συνδυασμό Α-Class και GLA να ξεπερνά σε πωλήσεις ακόμη και το Qashqai, που παραμένει το απόλυτο best seller στις ταξινομήσεις μικρομεσαίων ή SUV, όπως θέλει κανείς το βλέπει.
Εκτός από το Yaris και την προσθιοκίνητη Mercedes, μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο είχαμε και στη μίνι κατηγορία. Εδώ ήταν η σειρά της Fiat να σαρώσει, με το ιταλικό μοντέλο να είναι 73% μπροστά από το δεύτερο Aygo, φτάνοντας σε πωλήσεις όσες το δεύτερο και το τρίτο μαζί!
Αν δε στις πωλήσεις του Panda προσθέσει κανείς και την λαμπρή πορεία του 500, τότε η Fiat καθαρίζει την κατηγορία με κεφάλι που τη φέρνει στο 30% της κατηγορίας. Δηλαδή ένα στα τρία μίνι αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ήταν Fiat.

Και μετά έχουμε το Qashqai. Μπορεί να ταξινομείται ως μικρομεσαίο, όμως ο ανταγωνισμός του βρίσκεται κυρίως στα SUV, και έτσι μπορεί κανείς εύκολα να πει πως το Nissan «καθάρισε» με πλέον των διπλάσιων πωλήσεων σε σχέση με το δεύτερο Vitara, ενώ χρειάζεται κανείς να αθροίσει τις πωλήσεις και των τριών επόμενων SUV, Vitara, X1 και Renegade για το πλησιάσει. Ένα στα τέσσερα SUV το 2016 ήταν Qashqai.
Πως γίνεται όμως σε μία αγορά γενικά πεσμένη, κάποια μοντέλα ή μάρκες να καπελώνουν με τέτοιο τρόπο τις κατηγορίες που συμμετέχουν; Είναι οι εμπορικές τους πρωτοβουλίες, ή απλά τα αυτοκίνητά τους ξεχωρίζουν τόσο πολύ; Εσείς τι λέτε; Πως εξηγείται αυτές τις διαφορές;  
 
 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Πειραιωτης

    Στην ελλαδα ειναι γεγονος πως η toyota απολαμβανει τετοιας εμπιστοσυνης που δυσκολα θα την φτασουν οι ανταγωνιστες τους.Ολοκληρωμενο δικτυο με υπηρεσιες υψηλου επιπεδου ποιοτικα και αξιοπιστα οχηματα τεχνολογια που δεν σε κρεμαει λογικες τιμες που χτυπουν τους αντιπαλους της μεσα στην καρδια και αξια μεταπωλησης εξασφαλισμενη. Με δυο λογια ολο το πακετο ειναι στα υπερ της οποτε δυσκολα θα την αγνοησεις,για αυτο και το yaris εκανε βολτα ξεπερνωντας καθε αμφισβητια του...αν και στο συνολο η γιαπωνεζικη μαρκα εχει την πρωτια και μονο τυχαιο δεν ειναι αυτο!

      20
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 1

    Καλά εντάξει τώρα όλοι οι Έλληνες ξαφνικά γίναμε ειδικοί και ξέρουμε από αξιοπιστία ρεπριζ μεταπώληση ροπή κτλ.Τρεξαμε οι περισσότεροι που είχαμε 2 δεκάρες και επενδύσαμε σε ένα αυτοκίνητο για 2 λόγους 1 γιατί τα σπίτια μπήκαν στο σημάδι και 2 από φόβο μήπως τα λεφτά κάνουν φτερά...Α και κάτι άλλο όλα τα αυτοκίνητα καινούργια είναι τα ίδια βλέπε ευρωπαϊκές νόρμες κατασκευής...

      8
  • Stauros

    φίλοι κ φίλες κακά είναι τα ψέματα..πρωτίστως η τιμή παιζει τον πρωτο λόγο στην αγορα του αυτοκινήτου! μετα να έχει προσιτή συντηρηση και βεβαια μια μεταπωλητική αξία γιατι πο περισσότεροι κρατανε το αμαξι του για δεκαετιας ,καθοτι λαος που δενετε συναισθηματικά μαζι του!!!! Παρεμπιπτ[οντως ένα σχολιο για την τογιότα: βλέποντας στους επισημους καταλογους τη τιμή για την κορόλλα συγκεκριμένα ..χρεω΄μει εξτρα ..τα προστατευτικά πλαστικά στις πορτες...τους λασποτηρες στους τροχούς.....και τα χρωμια ..τα διακοσμητικά....... δεν μου αρεσε αυτό

      2
  • loukia

    Προς αντιλουκία... Όμορφη είσαι, "ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ"... ας αρχίσω από το τέλος για να φτάσω προς την αρχή... μιας και δεν ζούμε στην ίδια πραγματικότητα!!! Στις καλές εποχές=ΔΕΝ ΞΕΡΩ, Κ.Τ.Λ. ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ... ΚΑΝΕΙΣ ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ δεν αγόραζε=ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ και καλώς, Κ.Τ.Λ. ... μικρό όχημα=ΩΣ ΣΑΣΙ για πρώτο!!! Φαίνεται ΕΣΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πρώτη φορά το ακούς από εμένα προσωπικά... ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που κάτι μαθαίνεις από μία που ξέρει ότι δεν ξέρει τίποτα... οι περισσότεροι αγόραζαν για πρώτο όχημα αν δεν μπορούσαν να αγοράσουν και άλλα τις περισσότερες φορές μεσαίο=ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ... είτε 1050 κυβικά, είτε 1800, κ.τ.λ. ανάλογα με τα οικονομικά τους και με το πως μπορούσαν να το δικαιολογήσουν στην εφορία.... ΘΥΜΑΣΑΙ μήπως τα golf τα επαγγελματικά; τις calibrα; τα celica, τα mercedes; ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΟΥ Ο ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΒΓΑΖΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΡΧΟΝΤΟΥΣΑΝ; Θέλεις και άλλα; Μετά μπορούσαν οι περισσότεροι να αγοράσουν και 2 με 3 οχήματα ανεξαρτήτου κυβικών και τύπου... δηλαδή π.χ. ένα μεσαίο 1600 κυβικά, ένα μικρό 100 κυβικά, ένα smart 800 κυβικά, κ.τ.λ. Τα πεθερικά βλέπεις ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΚΑΦΟΣ, ΤΑ ΤΖΙΜΠΡΑΓΚΑΛΑ, ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΛΛΑ; Μάθε πως προσωπικά με την λογική ΕΙΜΑΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΗ... ΑΦΗΝΩ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΣ ΚΑΛΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΗΓΗΘΕΙΣ!!! ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΩ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ!!! Δεν ξέρεις το πόσα οχήματα έχω, τις όποιες προσωπικές μου ανάγκες, κ.τ.λ. ούτε ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ!!! Η ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΟΥ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΗ ΓΑΤΑ!!! Ερχόμαστε την τελευταία ας πούμε δεκαετία δώσαμε το πρώτο όχημα, το δεύτερο, κ.τ.λ. ε εντάξει στο τέλος θα δώσουμε και τα πατίνια!!! Έχεις οδηγήσει ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΑΤΙΝΙ; ΤΡΕΛΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙΣ!!! ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΕΙΣ ΤΑ CAYENNE ΟΛΙ ΡΕΝ, ΟΛΙ ΡΕΝ, ΩΩ!!! Άντε να μην ενοχλώ άλλο τον μικρό εγκέφαλο σου, με το κρανίο του και το καλύψεις με τίποτα άλλο εσύ προσωπικά και ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΥΨΕΙΣ!!! όπως και στην πραγματικότητα την οποία ζεις εσύ!!! ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΓΚΕΦΑΛΟ, ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΑΝΤΙΛΟΥΚΙΤΣΑ ΜΟΥ!!! ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ ΜΩΡΗ=ΝΑ ΤΑΝ Η ΖΗΛΙΑ ΨΩΡΑ ΝΑ ΚΟΛΟΥΣΕ ΟΛΗ Η ΧΩΡΑ!!!

     
  • Tasos

    Να γίνει πάλι καμιά προπαγάνδα έντονη για grexit και επιστροφή στη δραχμή και να δείτε για πότε θα ξεπουλησουν πάλι κάποια πολυτελή αυτοκίνητα και όχι μόνο

     
  • antiloukia

    Επειδη εσυ εχεις 3500κυβικα αυτοκινητο νομιζεις οτι "ΚΑΝΕΙΣ δεν θα αγόραζε μικρό όχημα για πρώτο";;; Το κενο μεταξυ εγκεφαλου και κρανιου σου ειναι πολυ μεγαλο τελικα και δε καλυπτεις οτι και να γραψεις!!! Σε ποια πραγματικοτητα ζεις;;;

     
  • loukia

    Η φτώχεια του έθνους/κράτους μας είναι!!! ΚΑΝΕΙΣ δεν θα αγόραζε μικρό όχημα για πρώτο!!! Στην ίδια μάρκα θα αγόραζε άλλο, πιο μεγάλο, κ.τ.λ. Το ότι πουλάνε τα Ιαπωνέζικα, κ.τ.λ. είναι ΛΟΓΩ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ και λιγότερο, κ.τ.λ. για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους!!! Αν το επέτρεπαν οι συνθήκες πρώτο σε πωλήσεις θα ήταν π.χ. ένα lexus 1800cc ... ή και κάτι άλλο...