Εσάς σας νοιάζει η διάρκεια της εγγύησης ενός αυτοκινήτου ή δεν δίνεται σημασία;

Εσάς σας νοιάζει η διάρκεια της εγγύησης ενός αυτοκινήτου ή δεν δίνεται σημασία;

Σας ικανοποιεί η εγγύηση;

2.765 Επισκέψεις στο άρθρο (11/2/2016)

Πως είναι δυνατόν σε μία χώρα που η ηλικία του στόλου των αυτοκινήτων φτάνει τα 13 χρόνια, πολλές μάρκες να προσφέρουν εγγύηση μόλις για τα πρώτα δύο; Μήπως είναι καιρός να απαιτήσουμε μεγαλύτερες εγγυήσεις;

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία λέει πως οποιοδήποτε προϊόν πωλείται στην Ε.Ε. υποχρεωτικά συνοδεύεται από ελάχιστη εγγύηση δύο ετών. Φυσικά δεν είναι λίγα τα προϊόντα στην Ελλάδα που έχουν ακόμη μικρότερες εγγυήσεις, είτε από τους κατασκευαστές, είτε από τους εισαγωγείς τους, μειώνοντας έτσι τις ευθύνες τους γνωρίζοντας πως κανείς δεν πρόκειται να τους κυνηγήσει δικαστικώς για να δικαιωθεί.
Ευτυχώς, στο χώρο του αυτοκινήτου τέτοια απαράδεκτα φαινόμενα δεν υπάρχουν. Ίσα ίσα οι εγγυήσεις των αυτοκινήτων λειτουργούν καλύτερα από κάθε άλλο τομέα της αγοράς. Τα αυτοκίνητα σήμερα έρχονται με τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση, ενώ πολλοί κατασκευαστές προσφέρουν ήδη τρία, πέντε, έξι και επτά χρόνια εγγύησης. 
Και θα έλεγε κανείς πως αυτό είναι φυσιολογικό. Δεν μπορεί τα τελευταία είκοσι χρόνια να έχουν αλλάξει τα πάντα προς το καλύτερο, αλλά όχι οι εγγυήσεις. Ειδικά δεδομένου ότι το κύριο συστατικό που καθορίζει τη διάρκεια της εγγύησης, η αξιοπιστία, έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά.
Θα περίμενε κανείς, ένας κατασκευαστής που έχει επενδύσει τόσο χρήμα στην εξέλιξη των μηχανικών του μερών, και που έχει πετύχει τεράστιες βελτιώσεις στην κατανάλωση και τους ρύπους, να θέλει να εξαργυρώσει την επιτυχία του προσφέροντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της μεγαλύτερης διάρκειας εγγύησης. Η εγγύηση εξάλλου «πουλάει» ένα αυτοκίνητο με διπλό τρόπο. Από τη μία για αυτό που είναι, να έχεις δηλαδή το κεφάλι σου ήσυχο πως ότι προκύψει είναι «καλυμμένο», και από την άλλη για αυτό που υπονοεί, πως δηλαδή το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο. 
Και όμως, εν έτει 2016 πωλούνται αυτοκίνητα με την ελάχιστη εγγύηση των μόλις δύο ετών. Ποιο είναι άραγε το μήνυμα του κατασκευαστή; Ότι δεν ρισκάρει να καλύψει το προϊόν του για μεγαλύτερο διάστημα γιατί ξέρει πως θα βγάλει ζημιά; Ή πως θεωρεί ότι είναι οι αγοραστές του τόσο «άνετοι» με το χρήμα που δεν τους πειράζει να πληρώνουν ότι προκύψει από τον τρίτο χρόνο ιδιοκτησίας; Όπως και να έχει είναι το λάθος μήνυμα.
Το ερώτημα είναι, εμείς ως καταναλωτές τους το μεταφέρουμε; Βάζουμε τη διάρκεια της εγγύησης αρκετά ψηλά στα στοιχεία επιλογής ώστε να μην πλησιάζουμε αυτοκίνητα με μόλις δύο χρόνια κάλυψης; Το λέμε στους πωλητές πως με τα δύο χρόνια που προσφέρουν δεν θα αγοράσουμε το μοντέλο που μας πουλάνε; Και τελικά μήπως στο θέμα της εγγύησης είμαστε πολύ μαλακοί;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEIRAIOS LEASING
OPEL