Τι σκεφτόταν ο Suzuki όταν υπέγραφε για το νέο Vitara;

Τι σκεφτόταν ο Suzuki όταν υπέγραφε για το νέο Vitara;

Στο μυαλό του Usamu Suzuki…

8.126 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2015)

Τι είχε στο μυαλό του ο Mr Suzuki όταν έφτιαχνε το νέο Vitara;

Η Suzuki είναι μια «οικογενειακή» επιχείρηση. Την ίδρυσε το 1909 ο Michio Suzuki και από τότε τον διαδέχτηκαν διάφοροι απόγονοί του με το ίδιο επώνυμο. Σήμερα στην κεφαλή της κάθεται ο Usamu Suzuki, ακριβώς από κάτω του κάθεται ο Toshihiro Suzuki, ενώ, τα ίδια στελέχη κατέχουν και στρατηγικές θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο της Maruti Suzuki, του εργοστασίου της εταιρείας στην Ινδία. 
Αλλά τι είχε στο μυαλό του ο Mr Suzuki όταν έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή του νέου Vitara; Πώς πήρε την απόφαση για το συγκεκριμένο τελικό προϊόν, για το οποίο υπάρχουν πολλά ερωτηματικά;Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή τους. 
Το Vitara έχει μακρά ιστορία στα SUV (από το 1988 που παρουσιάστηκε), με σκληροτράχηλα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά. Μεταξύ αυτών η επιλεκτική τετρακίνηση και τα «κοντά». Χαρακτηριστικά που το κατέστησαν ένα θρύλο στα μικρομεσαία SUV. 
Στη συνέχεια, το 2006, η Suzuki παρουσίασε το SX-4. Ήταν ένα μικρό crossover, με αυτόματη τετρακίνηση και έμφαση περισσότερο στην ευελιξία, παρά στην καθαρόαιμη εκτός δρόμου κίνηση. Το μοντέλο αυτό κυκλοφόρησε και με τα σήματα της Fiat, ως Sedici. Το μοντέλο είχε τιμή που ξεκινούσε από τα 14.000- 15.000 ευρώ. 
Μετά η Suzuki αποφάσισε να «ανεβάσει» κατηγορία το SX-4 και παρουσίασε το SX4 S-Cross, που έγινε μικρομεσαίο, με αυτόματη τετρακίνηση (ό,τι δηλαδή και ο προκάτοχός του) και ανεβασμένη τιμή κοντά στα 19.000 ευρώ.Και μετά έκανε την… έκπληξη. Πήρε το νέο SX4, το κόντυνε κατά 10 εκατοστά, του αφαίρεσε εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση, το εφοδίασε με ένα πιο «φτωχό» ποιοτικά εσωτερικό, «έκλεψε» και από τους χώρους του και το ονόμασε Vitara… Λέγοντας, ταυτόχρονα, bye bye στα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά του (βλ. επιλεκτική τετρακίνηση και κοντές σχέσεις), άρα και στις θρυλικές του, εκτός δρόμου, ικανότητες. 
Και εκεί που θα περίμενες ότι νέο μοντέλο θα κόστιζε λογικά κοντά στα 14.000 ευρώ, όσα δηλαδή και το προηγούμενο μικρό μοντέλο της εταιρείας, κοιτάς στον τιμοκατάλογο και βλέπεις ότι κοστίζει πιο ακριβά από το μεγαλύτερο, καινούριο SX4, δηλαδή 20.000 ευρώ! 
Το πράγμα είναι τόσο μπερδεμένο που ακόμα και ο επικεφαλής εταιρείας ανταγωνιστικής της Suzuki, νόμιζε ότι το SX4 είναι – ακόμα – το μικρό μοντέλο της εταιρείας και το Vitara το μικρομεσαίο. Δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το μικρό είναι ακριβότερο. 
Και έτσι είναι κανείς να απορεί. Τι σκεφτόταν ο Suzuki όταν υπέγραφε για το νέο Vitara; Γιατί δεν το άφησε στη θέση του και με υποχρεώνει να δώσω περισσότερα από το SX4, για να αγοράσω ένα μικρότερο αυτοκίνητο με ίδια χαρακτηριστικά, που, μάλιστα, δεν κουβαλάει και τίποτε από το ένδοξο παρελθόν του; 
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν θέλει να πουλάει το Vitara όσο και το Opel Mokka, δεν αρκούν τα trendy εξωτερικά χρώματα που λανσάρει. Θα χρειαστεί να αλλάξει, επειγόντως, εσωτερικό και να επιστρατεύσει και την Κλώντια Σίφερ (κατά προτίμηση στο λίγο πιο ναζιάρικο, μιας και απευθύνεται σε πιο νεανικό κοινό), όπως έκανε το Mokka, για να μας πείσει ότι αξίζει να πληρώσουμε κάτι παραπάνω για να το αποκτήσουμε. 
Εσείς τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center