Tα πετρελαιοκίνητα Fiat Linea, Peugeot 301 και Skoda Rapid έρχονται να καλύψουν και με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας.
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Tα πετρελαιοκίνητα Fiat Linea, Peugeot 301 και Skoda Rapid έρχονται να καλύψουν και με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Συγκρίνουμε 3 diesel προσιτά sedan

60.604 Επισκέψεις στο άρθρο (23/6/2014)

Χάρη στην ευρυχωρία, την οικονομία καύσιμου, τη χαμηλή τιμή και τους diesel κινητήρες, τα πετρελαιοκίνητα Fiat Linea, Peugeot 301 και Skoda Rapid καλύπτουν με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Τα σεντάν αυτοκίνητα έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην ελληνική αγορά, με ενδεικτικό το γεγονός ότι έχουν πάρει τον χαρακτηρισμό «κούρσα». Και μπορεί λόγω της ανόδου των χάτσμπακ να ατόνησαν, ωστόσο φαίνεται πως έρχονται και πάλι στο προσκήνιο. Δικαιολογημένα, αφού διαθέτουν χώρους ικανούς να καλύψουν τις ανάγκες μιας πολυμελούς οικογένειας και συγχρόνως είναι καλαίσθητα σε εμφάνιση. Απόδειξη τα τρία μοντέλα της δοκιμής μας τα Fiat Linea, Peugeot 301 και Skoda Rapid τα οποία, πέρα από την ευρυχωρία, έχουν κοινό παρονομαστή την οικονομία καυσίμου, χάρη στους πετρελαιοκινητήρες που βρίσκονται κάτω από το καπό τους.
Χώροι: Κάθεσαι ανετα, μεταφέρεις πολλά
Στην εν λόγω κατηγορία, αυτή των οικογενειακών σεντάν, οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές βρίσκονται ψηλά στην λίστα των «προαπαιτούμενων». Εδώ, λοιπόν, τα τρία μοντέλα της δοκιμής δεν έχουν να φοβηθούν απολύτως τίποτα, καθώς με άνεση θα μεταφέρουν τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους. 
Πιο συγκεκριμένα, ωστόσο, στο Peugeot 301 οι πίσω θα καθίσουν με μεγαλύτερη άνεση, αφού διαθέτει το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα, αλλά και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (506-1.038 λτ.) όμως ανοίγει είτε με κλειδί είτε με μπουτόν από μέσα. 
Το Skoda Rapid από την άλλη κερδίζει στο φάρδος και έτσι ένας τρίτος θα στριμωχτεί λιγότερο, ενώ εξαιρετικός είναι και ο χώρος των αποσκευών (550-1.490 λτ.). Μάλιστα, η πέμπτη πόρτα ανοίγει διάπλατα προς τα επάνω διευκολύνοντας τη φόρτωση και μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Ως προς το εσωτερικό ύψος, διαθέτει το μικρότερο των τριών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα χωρέσουν με άνεση οι επιβάτες του.
Τέλος, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Fiat Linea είναι επίσης ο μεγάλος χώρος των επιβατών και αποσκευών, αφού στα 500 λίτρα θα χωρέσουν παραπάνω από τα απαραίτητα, ενώ στο πίσω κάθισμά του θα καθίσουν με άνεση δύο ενήλικες, ακόμη και αν διαθέτει το μικρότερο αέρα για τα γόνατα.
Εσωτερικό: Στο πνεύμα της εποχής
Όσον αφορά στον εσωτερικό διάκοσμο των τριών μοντέλων της δοκιμής, αμφότερα διακρίνονται για τις απλές, λιτές γραμμές τους και την καλή ποιότητα κατασκευής. Αλλωστε, απευθύνονται σε οικογενειάρχες και για το λόγο αυτό, οι σχεδιαστικές εξάρσεις είναι ήσσονος σημασίας. 
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το πιο νεανικό και μοντέρνο σε σχεδίαση εσωτερικό είναι αυτό του Fiat Linea, ένεκα και της διχρωμίας στο ταμπλό, το οποίο αποτελείται από σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή. 
Αναφορικά με την εργονομία, οδηγός και επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, αφού οι διακόπτες βρίσκονται τοποθετημένοι σε σωστή θέση, ενώ υπάρχουν και αρκετές θέσεις για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Στο εσωτερικό του 301 από την άλλη, η Peugeot ακολουθεί λιτές και απλές γραμμές, με τη στιβαρότητα κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις. Τα πλαστικά είναι σκληρά και δείχνουν πως θα αντέξουν στο χρόνο, το φινίρισμα είναι σε καλά επίπεδα, ενώ η λιτή σχεδίαση εξασφαλίζει και καλή εργονομία, αν και η τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και εκατέρωθεν του επιλογέα ταχυτήτων, δεν είναι και τόσο βολική. 
Το ίδιο και το χειριστήριο για τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεφτών κάτω και αριστερά στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι και δίπλα από το μπουτόν που ανοίγει το χώρο αποσκευών. Στο ίδιο μήκος κλίματος κινείται και το Skoda Rapid το οποίο διακρίνεται για τις άκρως λιτές γραμμές του, αλλά και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής – συναρμογής, μιας και το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά που δείχνουν ανθεκτικά, είναι γεροδεμένα και δεν παρουσιάζουν τριγμούς. Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό παράπτωμα, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. 
Value for money: από 13.440 ευρώ
Με δεδομένο ότι και τα τρία μοντέλα κοστίζουν κάτω από 15.000 ευρώ και ότι πρόκειται για πετρελαιοκίνητα οικογενειακά με πολύ καλούς χώρους, μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως πρόκειται για τρεις συμφέρουσες προτάσεις. Ωστόσο, πιο οικονομική λύση αποτελεί το Fiat Linea το οποίο στη μία και μοναδική έκδοση Urban κοστίζει 13.440 ευρώ. 
Αυτή διαθέτει αρκετά ενδιαφέροντα εξοπλιστικά στοιχεία, ωστόσο απουσιάζει το ESP. Επόμενο και πολύ κοντά σε κόστος κτήσης έρχεται το Peugeot 301 το οποίο διαθέτει μεν ESP, όμως όχι και αερόσακους οροφής. Στα υπόλοιπα στοιχεία άνεσης τα τρία μοντέλα «ισοβαθμούν». Τέλος, το Skoda Rapid είναι αρκετά πιο ακριβό, ωστόσο και το πιο σύγχρονο σε αίσθηση. 
Κινητήρες - επιδόσεις: Δεν πίνουν και αξίζουν
Χάρη στους πετρελαιοκινητήρες που κρύβουν κάτω από το καπό τους, τα τρία μοντέλα της δοκιμής μας τα καταφέρνουν ικανοποιητικά στον τομέα των επιδόσεων και ακόμη καλύτερα σε αυτόν της κατανάλωσης. 
Πιο συγκεκριμένα, το Fiat Linea 1,3 MTJ 95 PS διαθέτει το μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα και τη χαμηλότερη ροπή (200 Nm στις 1.500 σ.α.λ.) και για αυτό δικαιολογημένα είναι το πιο αργό από τα τρία στις ρεπρίζ. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως δυσκολεύεται στον αυτοκινητόδρομο αφού κρατά σταθερή ταχύτητα ακόμα και όταν η κλίση του δρόμου είναι ανηφορική και επιταχύνει σταθερά μέχρι να φτάσει τις 3.200 σ.α.λ. 
Ταυτόχρονα, έχει και το μικρότερο τεκμήριο, αφού τα Peugeot 301 1,6 HDi και Skoda Octavia 1,6 TDI εφοδιάζονται με diesel κινητήρα 1.600 κυβικών απόδοσης 92 και 105 ίππων αντίστοιχα. Αμφότεροι, έχουν παραπλήσιες επιδόσεις στο 0-100 χλμ./ώρα (10 και κάτι δευτερόλεπτα) και υπερτερούν στις ρεπρίζ –που σημαίνει ότι φορτωμένα θα προσπεράσουν πιο εύκολα από το ιταλικό μοντέλο στην εθνική, ωστόσο μικρό προβάδισμα ως προς τον τρόπο λειτουργίας και εύρος της διαθέσιμης ροπής δίνουμε στο Skoda Rapid. 
Το μοντέλο της Skoda έχει τη μεγαλύτερη ροπή (250 Nm), η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ. Αναφορικά τώρα με κραδασμούς και θόρυβο (στο ρελαντί και στις υψηλές στροφές), και τα τρία μοντέλα καθιστούν σαφές πως πρόκειται για diesel, κάτι όμως που μάλλον δεν θα ενοχλήσει τον ιδιοκτήτη τους, μιας και ο λόγος που θα τα επιλέξει είναι πρωτίστως η χαμηλή τους κατανάλωση.
Συγκεκριμένα, τη χαμηλότερη κατανάλωση -και κατ΄ επέκταση CO2 και τέλη κυκλοφορίας- έχει το γαλλικό μοντέλο (4,3 λτ./100 χλμ.), ακολουθούμενο στενά από το Skoda Rapid (4,4 λτ./100 χλμ.). Τέλος, το Fiat Linea 1,3 MTJ έχει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. που σημαίνει ότι η διαφορά μεταξύ των μοντέλων είναι μικρή και στην πράξη και πολύ σημαντικό παράγοντα παίζει ο τρόπος οδήγησης. 
Δηλαδή, εφόσον κρατάς τις στροφές του κινητήρα χαμηλά κατά τις αλλαγές ταχυτήτων και επιταχύνεις αργά και σταθερά, και τα τρία μοντέλα είναι πολύ οικονομικά και δεν χρειάζεται να επισκέπτονται συχνά το πρατήριο καυσίμων.
Παθητική ασφάλεια: Με διαφορές στον αριθμό των αερόσακων
Εκ των τριών μοντέλων της δοκιμής μας, μόνο το Skoda Rapid έχει υποβληθεί στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP αποσπώντας συνολικά 5 αστέρια και καλή βαθμολογία για τους ενήλικες και τα παιδιά. Τα άλλα δύο δεν έχουν δοκιμαστεί και για αυτό θα περιοριστούμε στο να αναφέρουμε πως, στο Fiat Linea απουσιάζει το ESP από τη μία και μοναδική βασική έκδοση Urban, ενώ στην έκδοση Access, το Peugeot 301 δεν διαθέτει αερόσακους οροφής.
Οδική συμπεριφορά: Ανετα και ασφαλή
Καθότι οικογενειακά μοντέλα, και τα τρία διακρίνονται για την προσφερόμενη άνεση και την ασφαλή οδική τους συμπεριφορά, ωστόσο μικρές διαφορές παρατηρούνται μεταξύ τους. 
Αναλυτικότερα, το 301 είναι κλασικό Peugeot συνδυάζοντας την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης και εμπνέει τον οδηγό να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα, χάρη στο καλό σε αίσθηση τιμόνι. Η ανάρτηση βασίζεται σε γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και σε συνδυασμό με την έξυπνη διάσταση των ελαστικών (185/65 R15), το 301 είναι άνετο και μόνο σε έντονες ανωμαλίες θα εμφανίσει μέτρια απορροφητικότητα και μια τάση να «τερματίσει». 
Το τιμόνι του «κόβει» αρκετά βοηθώντας την ευελιξία ακόμα και μέσα στην πόλη, αλλά στο ταξίδι θα θέλαμε μια 6η σχέση στο κιβώτιο, που θα μείωνε τον θόρυβο. Σε κάθε περίπτωση, το 301 παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα από πλάγιους ανέμους. Στις στροφές γέρνει λογικά και αν πιεστεί, θα υποστρέψει φυσιολογικά και ελεγχόμενα, χάρη και στο στάνταρ ESP.
Από την άλλη, η καλή θέση οδήγησης, η ανάλογη περιφερειακή ορατότητα και (κυρίως) ο μικρός κύκλος στροφής, επιτρέπουν στο Linea να εμφανίζεται ευέλικτο μέσα στην πόλη παρά το μήκος των 4,596 μ. Από εκεί και πέρα, στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό, αλλά αρκετός από το θόρυβο του κινητήρα περνά στην καμπίνα. Μια 6η σχέση στο κιβώτιο θα βελτίωνε επίσης την κατάσταση. Οι κλίσεις στις στροφές αποτελούν ένδειξη των μαλακών ρυθμίσεων της ανάρτησης, που ναι μεν απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, αλλά δεν σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση. Το ίδιο και η αίσθηση από το τιμόνι, που πάντως είναι ακριβές και άμεσο. Το ESP λείπει από το βασικό εξοπλισμό.
Τέλος, το Rapid εμφανίζει επίσης ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, με το καλοζυγισμένο τιμόνι, τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές να συμβάλλουν στην αίσθηση ασφάλειας που απολαμβάνει ο οδηγός. Ακόμη κι αν το πιέσεις σε φιδίσιες διαδρομές, εμφανίζει ελαφρά υποστροφή που εύκολα ελέγχεται και γενικά δεν τρομάζει, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά και άμεσα όταν χρειαστεί. Στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα είναι αξιοσημείωτη, προσφέροντας άνετο και αγχολυτικό ταξίδι. Μεγάλο μερίδιο σε αυτό έχει η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά -ημιάκαμπτος άξονας πίσω). 
Τόσο σφιχτή που σε ταχύτητες πόλης αδυνατεί κάπως να απορροφήσει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς πάντως να καταντά κουραστική. Όσο ανεβαίνει η ταχύτητα λειτουργεί πολύ καλύτερα, έχοντας να επιδείξει και πιο αθόρυβη λειτουργία από τα άλλα δύο. Συνήθεια, τέλος, χρειάζονται και τα φρένα που είναι αποτελεσματικά, αλλά έχουν μέτρια αίσθηση.  
Συμπέρασμα
Κοινός τόπος και των τριών μοντέλων είναι ο τρίτος όγκος στο αμάξωμα που μεταφράζεται σε επιπλέον (πλουσιοπάροχους) χώρους, ο οικογενειακός τους χαρακτήρας στο δρόμο και η οικονομία καυσίμου ένεκα των diesel κινητήρων τους. Το Skoda Rapid θα προτιμηθεί από αυτούς που θέλουν ένα τεράστιο χώρο αποσκευών, το Fiat Linea από όσους αναζητούν την οικονομικότερη λύση, ενώ ο πιο all around player είναι το Peugeot 301, αφού συνδυάζει την άνεση, την οικονομία και την ευρυχωρία.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  LINEA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για PEUGEOT  301(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SKODA  RAPID(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Το Skoda Octavia εμφανίζεται στιβαρό και ασφαλές στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι σφιχτή επιτρέποντάς σου να κινηθείς γρήγορα και παρά ταύτα, δεν κουράζει μέσα στην πόλη.

Το Skoda Octavia εμφανίζεται στιβαρό και ασφαλές στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι σφιχτή επιτρέποντάς σου να κινηθείς γρήγορα και παρά ταύτα, δεν κουράζει μέσα στην πόλη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto