Παρότι η Toyota έχει στα… ράφια της μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρα, αποφάσισε να φτιάξει έναν νέο, στη λογική του Rightsizing και του τι είναι καλύτερο για το μοντέλο.

Στα ενδότερα του νέου μοτέρ της Toyota

88.913 Επισκέψεις στο άρθρο

Όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές το έχουν ρίξει στο turbo, η Toyota επιμένει ατμοσφαιρικά. Και το κάνει, επειδή το έχει ψάξει… Αλλωστε, κινητήρα turbo βενζίνης μικρού κυβισμού έχει ήδη (βλ. Auris.) Όμως για το Yaris αποφάσισε να φτιάξει κάτι εντελώς νέο. Παρακάτω, λοιπόν, αναλύουμε τον νέο 1,5 Dual VVT-iE.

Θα αναρωτηθείτε ευλόγως: «Μα καλά στην εποχή του downsizing και των turbo, η Toyota αναπτύσσει καινούργιο κινητήρα ατμοσφαιρικό και όχι ιδιαίτερα χαμηλής χωρητικότητας;». Ας προσπαθήσουμε να ψηλαφίσουμε το συγκεκριμένο ερώτημα. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι πολύ πρόσφατα, εν γένει οι Ιάπωνες κατασκευαστές συγκαταλέγονταν στους λίγους παγκοσμίως που επέμεναν στην εξέλιξη και παραγωγή κινητήρων φυσικής αναπνοής. Βέβαια, η ίδια η Toyota διαθέτει ήδη μερικούς υπερπληρωμένους κινητήρες βενζίνης όπως ο 1,2 Turbo και ο 2,0 Turbo που χρησιμοποιεί η Lexus. Γιατί όμως η Toyota αυξάνει τα κυβικά (ο κινητήρας που αντικαθιστά ο καινούργιος, ήταν 1.33 λίτρων) και επιμένει ατμοσφαιρικά; 

Έχει 111 άλογα και 136 Nm ροπή. Δεν είναι φτιαγμένος για υψηλές επιδόσεις, αλλά για υψηλές «αποδόσεις»!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center