Τα 50 χρόνια της AMG στο χώρο της αυτοκίνησης αποδεικνύουν το πόσο βαριά... φανέλα έχει.
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα 50 χρόνια της AMG στο χώρο της αυτοκίνησης αποδεικνύουν το πόσο βαριά... φανέλα έχει.

10+1 μοντέλα της AMG που ξεχωρίσαμε

22.388 Επισκέψεις στο άρθρο

Η AMG έχει συνδέσει το όνομά της με το motorsport, την οδηγική απόλαυση και τις καυτές επιδόσεις των ειδικών Mercedes, που «περιποιείται»… Αυτά είναι τα 10+1 μοντέλα της AMG, που ξεχωρίσαμε από τον μισό αιώνα ύπαρξής της…

Η ύπαρξη της AMG οφείλεται στο πάθος και στην αγάπη δύο ανθρώπων για οτιδήποτε είχε σχέση με τη μετατροπή «συμβατικών» αυτοκινήτων σε αγωνιστικές «μηχανές»: Ο Χανς-Βέρνερ ¶ουφρεχτ και ο Έρχαρντ Μέλχερ, αμφότεροι μηχανικοί στο αγωνιστικό τμήμα της Mercedes, θέλοντας να κάνουν το παραπάνω όραμά τους πραγματικότητα, ίδρυσαν το 1967 μια επιχείρηση-αυτοσχέδιο γκακράζ στεγασμένο αρχικά σε έναν μύλο κοντά στη σημερινή έδρα της εταιρείας, στο Αφάλτερμπαχ. Για την ονομασία της επιχείρησης αρκέστηκαν στα αρχικά των επιθέτων τους και στο πρώτο γράμμα από το τόπο καταγωγής του ¶ουφρεχτ, το Γκρόμπασπαχ. H ΑΜG ήταν γεγονός και σιγά-σιγά άρχισε να κερδίζει πελάτες, που ήθελαν να βελτιώσουν τη Mercedes τους ή να την προετοιμάσουν για αγώνες με αγαπημένο τους θέμα την τότε ναυαρχίδα της εταιρείας, τη Mercedes-Benz 300.

Η 300 SEL 6,8 AMG «Red Sau» γράφει ιστορία κερδίζοντας τον 24ώρο αγώνα αντοχής στο Σπα, στις 24 Ιουλίου 1971.

Η 300 SEL 6,8 AMG «Red Sau» γράφει ιστορία κερδίζοντας τον 24ώρο αγώνα αντοχής στο Σπα, στις 24 Ιουλίου 1971.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
H αρχή της καταξίωσης
Η επίσημη αναγνώριση της AMG ως ενός υπολογίσιμου αντιπάλου στον κόσμο του motorosport ήρθε στις αρχές της δεκαετίας του 70. Με βελτιώσεις στον V8 6,3 λτ. κινητήρα της 300 SEL, που υπερκυβίστηκε στα 6,8 λτ., αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, στο μικρό γκαράζ της AMG ετοιμάστηκε με σκοπό τους αγώνες η αρχέτυπη κόκκινη Mercedes-Benz 300 SEL AMG. Το αγωνιστικό αυτό αυτοκίνητο είχε βάρος 1,5 τόνου και έμεινε στην ιστορία ως «Rote Sau» (Κόκκινη Γουρούνα). Συμμετέχοντας ως outsider στον 24ωρο αγώνα του Σπα τo 1971, η «Κόκκινη Γουρούνα» κατάφερε την πρώτη θέση στην κατηγορία της και τη δεύτερη στη γενική κατάταξη. Αυτό ήταν και το εφαλτήριο για την καθιέρωση της AMG ως, «ανεπίσημου» ακόμα, αλλά ικανού βελτιωτή μοντέλων Mercedes-Benz. Μετά τη νίκη στο βελγικό Σπα, η AMG ξεκινά να προσφέρει πακέτα αναβάθμισης σε όσους ιδιοκτήτες το επιθυμούν τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές, χωρίς ποτέ να εγκαταλείπει την εξέλιξη αγωνιστικών εφαρμογών.
 
H… ανάπτυξη
Το 1976 ο κύκλος εργασιών είχε αυξηθεί σημαντικά και έδρα της εταιρείας μεταφέρθηκε στο Αφάλτερμπαχ (όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα), ενώ η γραμμή βελτίωσης παρέμεινε στο Μπούργκσταλ. Την ίδια χρονιά ο Έρχαρντ Μέλχερ παύει να είναι συνέταιρος της AMG, αλλά παραμένει στέλεχός της και εξακολουθεί να εργάζεται στο Μπούργκσταλ.
 
Τη δεκαετία του 1980 αυτοκίνητα της Mercedes-Benz με κινητήρα βελτιωμένο από την AMG κερδίζουν σε αγώνες Τουρισμού, ενώ το 1988 η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται στενότερα με την AMG για το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού.
Το 1990 οι εγκαταστάσεις της AMG επεκτείνονται, ενώ υπογράφεται επίσημη συμφωνία συνεργασίας με την Mercedes-Benz η οποία θα αφορά πλέον και ορισμένα μοντέλα της. 
 
Την Πρωτοχρονιά του 1999 η DaimlerChrysler (όπως ονομαζόταν τότε η εταιρεία έπειτα από τη συγχώνευσή της με της Chrysler) αποκτά το 51% των μετοχών της AMG και μετονομάζεται σε «Mercedes-ΑMG». Ας γνωρίσουμε όμως καλύτερα 10 μοντέλα-σταθμούς στην ιστορία της AMG…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

VW LEASEPRO
test center