Υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία δεν βολεύουν και πολύ τους πίσω. Ποια είναι αυτά;

Υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία δεν βολεύουν και πολύ τους πίσω. Ποια είναι αυτά;

Τα μπηχτοκέφαλα

10.705 Επισκέψεις στο άρθρο (21/4/2015)

Μπηχτοκέφαλος (με το κεφάλι κάτω). Σε ποια αυτοκίνητα κάθεσαι σκυμμένος; Σας ενοχλεί;

Υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν τα παίρνεις για τους χώρους. Σε ένα σπορ αυτοκίνητο μπορείς να κάνεις και ένα συμβιβασμό. Να στριμωχτείς λίγο, αλλά να ξεχαστείς από το γκάζι και τον ήχο. Όμως πόσα είναι αυτά; Πόσοι τα παίρνουν; Οι περισσότεροι επιλέγουμε αυτοκίνητα που μας χωράνε. Τι γίνεται, όμως, όταν άλλο υπόσχονται και άλλο κάνουν. Αν παίρνεις ένα σεντάν και κοπανάει το κεφάλι των πίσω στο ταβάνι. Όταν παίρνεις ένα 5θυρο, αντί για το 3θυρο, για να έχουν χώρο και οι πίσω και καταλήγεις πιο στενάχωρα; Όταν παίρνεις στείσον και κοπανάς στην οροφή όταν μπαίνεις πίσω, ή ένα crossover και όλοι θέλουν να κάτσουν στη θέση του συνοδηγού;Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί οι κατηγορίες είναι πλέον μπάσταρδες. Γιατί όλοι θέλουν σεντάν – κουπέ, κουπέ – crossover, στέισον με κουπέ τελείωμα, χάτσμπακ που να θυμίζει κουπέ. Είμαστε στην εποχή που όλοι προσπαθούν εναγωνίως να σχεδιάζουν το δύο σε ένα. Και το πετυχαίνουν. Τα σύγχρονα παραδείγματα είναι άκρως εντυπωσιακά. Δείτε τη στέισον έκδοση της Mercedes CLA. Οι περισσότεροι γουστάρουν. Θα έχω και χώρο αποσκευών, θα πουλάω και μούρη, θα είμαι και εναλλακτικός. Ναι, άμα είσαι ο οδηγός, όχι αν στριμωχτείς στο πίσω κάθισμα. Εκεί τα κλειστοφοβικά παράθυρα και η χαμηλή οροφή θα σε κάνουν να χαίρεσαι μόνο όταν οι άλλοι σε βλέπουν απ΄έξω. Όχι άμα κάθεσαι μέσα.Κάτι ανάλογο και με το Audi A3 sedan. Ωραία ιδέα! Μ΄ αρέσει το Α3, θέλω και μεγαλύτερο πορτ – μπαγκάζ. Οπότε το παίρνω και έχω και 45 λίτρα παραπάνω στο χώρο αποσκευών. Και μετά πάω να κάτσω πίσω και το ταβάνι μου έρχεται στο κεφάλι, αφού έχω 6 εκατοστά λιγότερο χώρο στη διάθεσή μου, από το 5πορτο. Γιατί πώς αλλιώς να «δέσει» ο τρίτος όγκος, αν η οροφή δε χαμηλώσει. Αλλιώς το πράγμα θα δείχνει τετράγωνο… Όπως δηλαδή και το Skoda Rappid Spaceback σε σχέση με το σεντάν. Στο πρώτο οι πόντοι πάνω από το κεφάλι σου χτυπάνε ταβάνι, στο άλλο, με το χαώδη χώρο αποσκευών, το κεφάλι σου χτυπάει το ταβάνι.Αλλά μη γινόμαστε κακοί. Δεν είναι μόνο το πορτ-μπαγκάζ που κάνει τη… ζημιά. Δείτε τη Alfa Giulietta. Cuore Sportivo σε όλο της το μεγαλείο. Γραμμές, καμπύλες, η καρδιά μπροστά, φρένα, γκάζια, τιμόνια, όλα στη θέση τους. Και μετά ψάχνεις να ανοίξεις τις πίσω πόρτες και πέφτεις πάνω στην κρυμμένη χειρολαβή. Αλλη μια ωραία ιδέα για να μοιάζει το 5θυρο με κουπέ. Αλλά δε μένεις εκεί. Κάθεσαι πίσω και βρίσκεις ταβάνι. Είναι απλά μαθηματικά, αφού έχεις περί τα 8 εκατοστά λιγότερα για το κεφάλι σου, από ό,τι σε ένα πιο τετραγωνισμένο, mainstream χάτσμπακ. Οπότε την παίρνεις για όλα τα άλλα, αλλά σίγουρα όχι για να κάθεσαι άνετα πίσω. Στην ίδια λογική και το Honda Civic. Καλό και διαφορετικό, αεροδυναμικό και με τεράστιο χώρο αποσκευών (407 λίτρα). Αλλά για να γύρει έτσι ωραία το πίσω τζάμι και να «κουμπώσει» με την κουπέ πίσω πόρτα, την πληρώνει η οροφή στο πίσω κάθισμα.Ίσως αγοράζοντας crossover θεωρείς ότι παίρνεις κάτι στην πιο mainstream από θέμα χώρων. Σε μπερδεύει η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το ότι κάθεσαι ψηλά. Έτσι λες είμαι άρχοντας. Μέχρι να μπεις σε κάτι σαν το Juke. Είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο που είτε σΆ αρέσει είτε όχι. Εμάς μας αρέσει, εδικά αν το οδηγούμε ως Nismo και ειδικά μετά την ανανέωσή του που του μεγάλωσαν και το χώρο αποσκευών. Αλλά δεν του μεγάλωσαν και το χώρο πάνω από τα κεφάλια των πίσω. Οπότε αν είναι να βάζουμε τα παιδιά μας ναι, αλλά, προς Θεού, όχι να πάμε, δύο μεγάλοι, μακρινό ταξίδι, γιατί θα στραβολαιμιάσουμε.Όπως μας αρέσουν και οι ηλιοροφές. Είναι ωραίο να έχεις τον αέρα και τον ήλιο να σου προκαλεί ευεξία, ένα δροσερό ανοιξιάτικο απόγευμα, μέσα στο αυτοκίνητο. Ακόμα καλύτερα με αυτές που πιάνουν όλο το μήκος της οροφής και συνήθως είναι από συνθετικά υλικά, και ανοίγουν. Αμα κάθεσαι μπροστά είναι άρχοντας. Αλλα δοκιμάστε να μπείτε στην τριπλέτα Aygo, C1, 108 (σε 5θέσια έκδοση) στο πίσω κάθισμα, και εκεί καταλαβαίνεις πως ό,τι προσπάθεια έχουν κάνει οι σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν τις εσωτερικές διαστάσεις, σε σχέση με το λιλιπούτειο εξωτερικό, εξανεμίζεται στο χαμηλό ταβάνι που σχεδόν σε υποχρεώνει να κάτσεις με το κεφάλι έξω από την… τρύπα. Στην ίδια λογική και το 5θυρο Mini έναντι του 3θυρου. Όταν το πρώτο έχει ηλιοροφή, χάσατε. Πάς για χώρους και βγαίνεις κουρεμένος. Για να μην πούμε για το Volvo V40 που ο χώρος που αφήνει για τους πίσω είναι για γέλια. 
Εσείς τι λέτε; Σας ενδιαφέρει η άνεση όσων θα καθίσουν πίσω ή να είναι ωραίο και «δε βαριέσαι» για τους πίσω; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Audi