Για την ανάπτυξη των δικτύων σταθμών φόρτισης στη χώρα μας, απαιτείται να ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο, που θα δίνει τη δυνατότητα πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Για την ανάπτυξη των δικτύων σταθμών φόρτισης στη χώρα μας, απαιτείται να ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο, που θα δίνει τη δυνατότητα πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα πάντα για την ηλεκτροκίνηση

31.837 Επισκέψεις στο άρθρο (28/8/2014)

Το μέλλον του αυτοκινήτου είναι ηλεκτρικό. Οικολογικοί και οικονομικοί λόγοι φέρνουν πλέον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην… πόρτα μας, με τη χώρα μας να μπαίνει και αυτή στο ρυθμό της ηλεκτροκίνησης.

Το Φεβρουάριο του 2013, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μεγάλη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. Στους στόχους που έχει θέσει η Επιτροπή για την ανάπτυξη υποδομών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προβλέπεται ότι στην Ελλάδα θα πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2020 13.000 σημεία φόρτισης. Σήμερα, ένα και κάτι χρόνο αργότερα και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν ξεκινήσει τη διάθεσή τους στη χώρα μας, η ελληνικά αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται στη φάση της τελικής της προετοιμασίας για την ηλεκτροκίνηση. Μένουν να ξεκαθαριστούν και να οριστούν τα σχετικά θεσμικά και νομοθετικά πλαίσια, τα οποία θα δώσουν το τελικό «OK» για τη δυνατότητα πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να ξεκινήσουν να δημιουργούνται τα πρώτα πλήρη δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών. Ήδη πάντως υπάρχουν φορτιστές στα POLIS PARK, ενώ η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) έχει αποδεχθεί πρόταση της ΔΕΗ για την εγκατάσταση σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον προαύλιο χώρο στάθμευσης του κτιρίου της. Φυσικά και εκτός των σταθμών φόρτισης, ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φορτίσει το αυτοκίνητό του και μέσω της οικιακής του πρίζας.
Τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης
• Απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα
• Μηδενικοί ρύποι
• Πολύ χαμηλό κόστος κίνησης 
• Μηδενικά επίπεδα ηχορρύπανσης 
• Δυνατότητα παροχής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 
• Κινητικότητα με εναλλακτικούς τρόπους μέσω των δικτύων φόρτισης
• Λιγότερα service και συντήρηση
Φορολογικά οφέλη
• Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
• Χωρίς τεκμήριο
• Χωρίς φόρο πολυτελείας
• Χωρίς φόρο πολυτελούς διαβίωσης
Τι γίνεται στην Ευρώπη
Όλες οι αναπτυγμένες χώρες έχουν δραστηριοποιηθεί και κινούνται βάσει καταστρωμένων προγραμμάτων ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Στο Παρίσι, το Λονδίνο, σε πολλές πόλεις της Γερμανίας αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, τρέχουν αυτή τη στιγμή προγράμματα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέσω βραχύχρονης ή μακρόχρονης μίσθωσης, ενώ έχουν δημιουργηθεί ακόμη και σημεία κοινόχρηστης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το auto Τρίτη σημείο αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση
Από την πρώτη στιγμή το auto Τρίτη έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση και εκτός από τις πρώτες δοκιμές και οδηγικές παρουσιάσεις στο εξωτερικό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει βρεθεί στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης για τον πλέον οικολογικό αυτό τρόπο κίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και η Χορηγία Επικοινωνίας του auto Τρίτη στο αναπτυξιακό φόρουμ για την αυτοκίνηση, τις οδικές μεταφορές και την ποιότητα ζωής, που συνδιοργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την πρωτοβουλία «Επανεκκινώντας την ανάπτυξη», την επενδυτική έκδοση Α-Energy και το Ελληνικό Ινστιτούτο - Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο). Το φόρουμ αυτό αποτέλεσε την απαρχή μιας μεγάλης προσπάθειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και έδωσε το έναυσμα για περαιτέρω συντονισμένες προσπάθειες σε αυτή την κατεύθυνση.
Η Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Εν αναμονή του θεσμικού πλαισίου
Στη χώρα μας η ηλεκτροκίνηση για να αναπτυχθεί, απαιτούνται συγκεκριμένες λύσεις, που πρέπει να γίνουν από τους εμπλεκόμενους φορείς και το κράτος. Το ζήτημα αυτή τη στιγμή, έχει να κάνει με τη δημιουργία του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου, που θα δώσει τη δυνατότητα της προμήθειας και πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος σε κατασκευαστές/ιδιοκτήτες υποδομών φόρτισης. Θα πρέπει έτσι προσεκτικά να δημιουργηθούν τα απαιτούμενα δίκτυα και σε συνέργεια με τη ΔΕΔΔΗΕ, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα συσσώρευσης σταθμών φόρτισης και κατά συνέπεια, προβλήματα με τη διάθεση ρεύματος σε ολόκληρη τη χώρα. Ήδη, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει καταθέσει στο ΥΠΕΚΑ το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης και πλέον είμαστε εν αναμονή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα ρυθμίζει τους όρους πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι ώστε να καλύπτεται και η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Κίνητρα για τους ιδιοκτήτες
Ένα ακόμη ζήτημα είναι και αυτό των κινήτρων ενθάρρυνσης και διευκόλυνσης της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που πρέπει να δοθούν από το κράτος σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ήδη σήμερα, όποιος αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω των μηδενικών του ρύπων δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ενώ αντίστοιχα, το τεκμήριο είναι επίσης μηδενικό και δεν υφίσταται και φόρος πολυτελείας. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να υπάρχουν περαιτέρω διευκολύνσεις, όπως π.χ. η η δυνατότητα ένταξης των ηλεκτρικών στην απόσυρση, αλλά και κρατική επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού
Ηλεκτροκίνηση και επιχειρήσεις
Εκτός όμως από τους ιδιώτες, η ηλεκτροκίνηση ωφελεί και τους επαγγελματίες, αλλά και τις επιχειρήσεις, ιδίως κατά την κίνηση των στόλων τους εντός του αστικού περιβάλλοντος. Με την αθόρυβη λειτουργία, τους μηδενικούς ρύπους, αλλά και την πολύ χαμηλή κατανάλωσή τους, τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, είναι οι ιδανικές λύσεις για οικολογικές και με μικρά κόστη μεταφορές. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα, αναμένουμε στο άμεσο μέλλον το λανσάρισμα και επαγγελματικών αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά ηλεκτρικά στη χώρα μας, όπως είναι π.χ. το Nissan e-NV200, ένα μικρομεσαίο Vanette, που βασίζεται πάνω στο NV200 και κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.

Τα ηλεκτρικά επαγγελματικά αυτοκίνητα αποτελούν ιδανικές λύσεις μείωσης του κόστους κίνησης και περιβαλλοντικής ευαισθησίας των επιχειρήσεων. Στη φωτό, το νέο ηλεκτρικό Vanette της Nissan, το e-NV200.

Τα ηλεκτρικά επαγγελματικά αυτοκίνητα αποτελούν ιδανικές λύσεις μείωσης του κόστους κίνησης και περιβαλλοντικής ευαισθησίας των επιχειρήσεων. Στη φωτό, το νέο ηλεκτρικό Vanette της Nissan, το e-NV200.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto