Τι λέτε; Πως βλέπετε τα αυτοκίνητα που πλησιάζουν στο τέλος ζωής τους; Είναι η απόλυτη ευκαιρία, ή λόγος προς αποφυγή; Γιατί; Επιμένετε ακόμη στη θεωρία της μεταπώλησης;
Τέλος ζωής ενός μοντέλου: η καλύτερη ευκαιρία ή λόγος για αποφυγή;
5.405 Επισκέψεις στο άρθρο (24/3/2014)
Πώς θα σας φαινόταν αν αγοράζατε το αυτοκίνητο που θέλατε σε πολύ μειωμένη τιμή; Κι αν επιπλέον σε αυτή περιλαμβανόταν όλος ο εξοπλισμός που δεν θα μπορούσατε ποτέ να πληρώσετε; Ευκαιρία; Και αν σε ένα μήνα άλλαζε το μοντέλο;
Γιατί λοιπόν υπάρχουν αρκετοί που αντί να αρπάξουν την ευκαιρία, αλλάζουν πεζοδρόμιο όταν ακούνε πως έρχεται νέα γενιά; Χάνει κάτι το προηγούμενο όταν βγει νέο; Τι;
Το ότι τα αυτοκίνητα που πωλούνται για «ξεστοκάρισμα» στο τέλος ζωής ενός μοντέλου είναι η απόλυτη ευκαιρία, είναι γεγονός. Έχουν σίγουρα την καλύτερη τιμή, είναι συνήθως φορτωμένα εξοπλισμό σε πλούσιες εκδόσεις που λανσαρίστηκαν το τελευταίο διάστημα ώστε να τονώσουν το (πεσμένο) ενδιαφέρον, και το σημαντικότερο, κουβαλάνε το μεγαλύτερο ποσοστό της τεχνολογίας που θα «φοράει» και η επόμενη γενιά.
Βλέπεις οι κατασκευαστές για να κρατήσουν το ενδιαφέρον ζωντανό σε όλη τη διάρκεια της ζωής ενός μοντέλου, αλλάζουν το σχήμα (γενιά) εκ περιτροπής με τους κινητήρες. Τα νέα μοτέρ συνήθως λανσάρονται στο ενδιάμεσο facelift, που σημαίνει πως και να περιμένεις τη νέα γενιά, πάλι το ίδιο μοτέρ θα πάρεις, ή αν το δεις αλλιώς, το μοτέρ το αγοράζεις και τώρα σε τιμή ευκαιρίας και όχι «φουσκωμένο» λόγο «νεότητας».
Εντάξει, είναι πιθανό λόγω του ότι πρόκειται για στοκ να μην βρεις ακριβώς αυτό που θέλεις σε χρώμα ή ιδιαίτερο εξοπλισμό (ηλιοροφή), αλλά θα είναι κατά τα άλλα «τίγκα». Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή με τη νέα γενιά που θα βγει σε τιμή καταλόγου ακατέβατη και με απολύτως βασικό εξοπλισμό, ενώ για αρχή θα περιμένεις και αρκετό καιρό για την ειδική παραγγελία, αφού πρώτα πρέπει να καλυφθεί η ζήτηση και μετά οι ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Αν πάλι ο λόγος που σε κρατάει είναι η μεταπωλητική αξία, προσαρμόσου. Τα αυτοκίνητα σήμερα χάνουν τα μισά τους λεφτά σύντομα και αυτό που μετράει είναι η «καλύτερη» αγορά σε δεύτερο χέρι. Αν δύο αυτοκίνητα τα χωρίζουν μερικοί μήνες και μία γενιά, θα πουλήσουν στην ίδια περίπου τιμή, ενώ θα έχουν αγοραστεί σε πολύ διαφορετική. Αξίζει;
Τι λέτε; Πως βλέπετε τα αυτοκίνητα που πλησιάζουν στο τέλος ζωής τους; Είναι η απόλυτη ευκαιρία, ή λόγος προς αποφυγή; Γιατί; Επιμένετε ακόμη στη θεωρία της μεταπώλησης;
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο κος Georgem. Οσο για κάποιους που μιλουν ακόμα για εμπορική αξια και μεταπωλητική αξια στην εποχή ΕΚΠΤΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, πραγματικά προκαλεί έκπληξη πλέον
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ! !
Πολύ απλά, χάνεις άμεσα κάποια από τα χρήματά σου! Διότι την άλλη μέρα να το πουλήσεις δεν πρόκειται να πάρεις πάνω από τα δύο τρίτα της αξίας του! Ενώ ένα καινούργο μοντέλο μπορεί να είναι ακριβότερο αλλά για ένα μεγάλο διάστημα από μερικούς μήνες έως και 2 πολλές φορές χρόνια εξακολουθεί να κρατά το μεγαλύτερο μέρος της αξίας του! Όλα τα άλλα είναι παραμύθια! Φυσικά αν δεν έχεις χρήματα παίρνεις ότι δήποτε ακόμη και μεταχειρισμένο και δεν το πουλάς αλλά το κρατάς και... όσο αντέξει!
Η αγορά του απερχόμενου μοντέλου είναι γενικά καλή ιδέα, με τις παρακάτω προυποθέσεις.
1. Να μην συμβαίνει τεχνολογικό άλμα (συνήθως στον κινητήρα) στο νέο μοντέλο.
2. Να υπάρχει σημαντική έκπτωση στην τιμή του απερχόμενου μοντέλου.
3. Να μας ενδιαφέρει η ουσία και όχι ο εντυπωσιασμός.
Καθώς οι τελευταίες εξελίξεις στα αυτοκίνητα αφορούν μάλλον τη χρήση πολυμέσων και συνδεσιμότητας, δεν νομίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαφορές ουσίας μεταξύ των διαδοχικών μοντέλων.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα να αγοράσω το τελευταίο μοντέλο της γκάμας, το έχω κάνει δυο φορές και δεν το μετάνοιωσα, Το 1991 πήρα ενα καταλυτικο ΙΒΙΖΑ 1500 το οποίο ήταν το τελευταίο της σειράς γιατι μετα βγήκε το new style (facelift του προηγούμενου μοντέλου αρκετα εκτεταμένο). Το αμαξι αυτό έκανε 130.000 χλμ εντελώς απροβλημάτιστα (καιτοι έλεγαν οτι τα ΙΒΙΖΑ έβγαζαν προβλήματα με τα ηλεκτρικά τους). Το 2002 πήρα πάλι ένα ΙΒΙΖΑ 1,4 70 ίππων που και αυτό ήταν από τα τελευταια της γκαμας το οποίο μετα από 4 χρόνια το άλλαξα χωρίς κι πάλι να έχει παρουσιασει προβλήματα. Γενικά θεωρω ότι τα τελευταια μοντέλα της γκάμας είναι τα καλύτερα.
αγοραζω δοκιμασμενο αμαξι με πλουσιο εξοπλισμο λιγο πριν την αλλαγη.δε μου εχει βγει σε κακο.δεν αγοραζω για να το μεταπουλησω.εχω renault laguna 2 facelift phase 2 06 μοντελο και δοξα τω θεω! αν και λιγο πριν το νεο μοντελο που -λιγο-κυκλοφορησε στην Ελλαδα,δεν το μετανιωσα.θα το καλοσυντηρησω μεχρι να αντεξει,οσο αντεξει!ο εξοπλισμος σημειωτεον full!
Εάν δεν ενδιαφέρει κάποιον τόσο πολύ να αγοράσει την καινούρια σειρά αλλά τον ενδιαφέρει να αγοράσει ένα καινούριο-ασφαλές αυτοκίνητο δεν είναι λάθος η επιλογή αυτή. Γιατί όχι εάν μπορεί να αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο με φουλ εξοπλισμό και σε πιο φθηνή τιμή? Επίσης να μην ξεχνάμε ένα μοντέλο στο τέλος της παραγωγής του είναι δοκιμασμένο και ότι τυχόν βελτιώσεις έχουν γίνει και ότι μειονεκτήματα έχουν εξαλειφθεί. Δεν το βρείσκω λάθος ο αγοραστής να προβεί σε μία τέτοια αγορά. Όσον αφορά την μεταπώληση οι περισσότεροι ενδιαφέρονται το μοντέλο που θα πάρουν να είναι σε καλή κατάσταση, η χρονολογία, και τα χιλιόμετρα. Ο εξοπλισμός είναι θεμιτός αλλά σε έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Πολύ υποκειμενικό, όπως το βλέπει καθείς.Σε χώρες σαν την δική μας, που δεν παράγουμε τίποτα, αλλά κάποιοι μιλούν για παραγωγή, βλέπετε για παράδειγμα το να εργάζομαι 25 ώρες το 24 ωρο σε ζαχαροπλαστείο και να κάνω πάστες, θεωρείτε παραγωγή, στρεβλή αντίληψη πραγμάτων, κ.τ.λ., δεν είναι και τόσο μεμπτό το να αγοράζουμε οχήματα που σε κάνα μήνα θα βγει το νέο μοντέλο.Και αυτό δεν το λέμε τώρα που σταματήσαν οι ιδιώτες να αγοράζουν οχήματα, αλλά το λέμε για τις πιο καλές εποχές της χώρας μας.
Τεχνολογικά όμως ζούμε παλαιότερες εποχές και σε ανάλογο θέμα τα έχουμε ξαναπεί.Ζούμε ξανά στις εποχές με ένα πάτωμα για πολλά οχήματα των γκρούπ, μία μηχανή με διαφορετικές ιπποδυνάμεις, η κεντρική μάρκα φέρει ποιοτικότερα υλικά γενικά σε σχέση με τις υπόλοιπες μάρκες του ίδιου γκρούπ, για να μην υπάρχει και εσωτερικός ανταγωνισμός, και η ζωή συνεχίζεται.
Για τις νόρμες καυσαερίων, πάμε προς το euro 6, οι μηχανές πνίγονται και μειώνονται οι ιπποδυνάμεις και τα κυβικά, από 2500 κυβικά σε μία μάρκα για παράδειγμα, οδηγούμαστε σε 2300 κυβικά, στο όνομα όλων αυτών, με κόστος την μακροπρόθεσμη αξιοπιστία μιας μηχανής.Καλά τα downsizing, αλλά η πράξη δείχνει άλλα.
Από εκεί και πέρα όποιο σασί μας αρέσει, αν βγάλουμε από την μέση το οικονομικό, προβαίνουμε στην αγορά του και τέλος.
Όσον αφορά την μεταπωλιτική αξία, εννοείται ότι στις μέρες μας δεν υπάρχει, αλλά για παράδειγμα όταν εγώ πληρώνω150000 ευρώ για ένα όχημα την στιγμή που στο εξωτερικό το ίδιο καινούργιο το αγοράζω με 75000 ευρώ και μεταχειρισμένο λίγων μηνών πολύ πιο κάτω, ποιοί είναι αυτή που θα μου μιλήσουν για μεταπωλητική αξία και χρήμα;Πλήρωσα και πληρώνω, και όποιοι θέλουν και είναι κύριοι και κυρίες να πάνε και αυτοί να πληρώσουν και όχι να θέλουν να τους πουλήσω εγώ το όχημα μου σε 1-2 χρόνια, με λίγα πραγματικά χιλιόμετρα, ατρακάριστο 25000 ευρώ.Πηγαίνεις πληρώνεις, όχι κουτοπονηριές και μετά μιλάς για μεταπωλητικές αξίες.Και να μην θέλουμε στην Ελλάδα να γυρίσουμε στην δεκαετία του 90, τότε που το 1984 αγόραζες όχημα με 900000 δραχμές και το 1991 το πουλούσες με 1500000 δραχμές.
Στην Ελλάδα το όχημα είναι περιουσία, τελεία και παύλα, και ας γίνει και 110 ετών, όσο δεν υπάρχει παραγωγή.