• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο πραγματικά καίνε τα αυτοκίνητα; Και ποιον ωφελούν τελικά οι "μικρότερες καταναλώσεις";

Τεχνολογίες & πράσσειν άλογα

Διαβάστηκε από 7542 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/2/2017

Πόσο καίει το καινούργιο σας αυτοκίνητο; Και πόσο λέει ότι καίει; Πόσο ρυπαίνει και πόσο λέει ότι ρυπαίνει; Μήπως πληρώσατε κάτι παραπάνω για να έχει αυτά τα νούμερα, μόνο που αντί να εξυπηρετούν εσάς, εξυπηρετούν απλά τον κατασκευαστή;

 
Πόσο παραπάνω θα πλήρωνες για να αγοράσεις το ίδιο μοντέλο με χαμηλότερη κατανάλωση; 100, 200, τριακόσια ευρώ; Αυτό είναι το ερώτημα που κάνουν τα τμήματα μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και φυσικά η μειωμένη κατανάλωση έχει την αξία της. Πόση είναι αυτή; Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι είναι κλασσική περίπτωση. Δεν είναι φθηνό αφού χρειάζεται διαφορετική, μεγαλύτερη μίζα, διαφορετική, μεγαλύτερη μπαταρία, και όλα τα αξεσουάρ του κινητήρα, αντλίες και κλιματισμό να είναι ηλεκτρικά. Χρειάζεται επίσης επανασχεδιασμένα μέρη του μοτέρ που αντέχουν στις αυξημένες τριβές του άναψε-σβήσε.

Πόσο χρεώνεται όλο αυτό το σύστημα; Περίπου 400 ευρώ. Συνήθως είναι μέρος της τιμής αφού σε πολλές μάρκες το start/stop είναι στάνταρ. Ή υποχρεωτικό, όπως το βλέπει κανείς.

Τι κερδίζεις; Εδώ είναι η μεγάλη ερώτηση. Οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για μείωση της κατανάλωσης από 1 έως 10%. Το αν είσαι στο ένα ή στο δέκα, εξαρτάται από τη χρήση. Αν δεν σταματάς συχνά, οι διαδρομές σου δεν έχουν φανάρια ή κίνηση, τότε είσαι κοντά στο 1%. Αν κινείσαι στην πόλη και στο μποτιλιάρισμα, μπορείς να φτάσεις πιο κοντά στο 10%. Αξίζει. Αν υπήρχε η δυνατότητα να το έχεις ως έξτρα ώστε να αποφασίζεις αν θα ρίξεις τα 400 ευρώ ή αν θα τα κρατήσεις για κάτι άλλο, πιθανώς όχι. Αυτό που αξίζει είναι το γεγονός ότι τι πραγματικό κόστος του συστήματος είναι υψηλότερο και με τέσσερα κατοστάρικα οι κατασκευαστές ουσιαστικά έχουν ζημιά.

Βλέπεις το start/stop δεν είναι σχεδιασμένο για να κερδίζει ο οδηγός. Παρότι ανάλογα με τη χρήση, και με την τιμή ευκαιρίας, σίγουρα δεν βγαίνει χαμένος. Το start/stop υπάρχει για να σώζεται ο κατασκευαστής. Όταν η το κόστος έρευνας για να μειωθεί η κατανάλωση ενός μοτέρ μπορεί να φτάσει και στα 100 εκατομμύρια για κάθε 10% μείωση, ένα «μαραφέτι» που το πετυχαίνει χωρίς ουσιαστική μετατροπή του μοτέρ είναι θείο δώρο. Και μπορεί εσένα η οικονομία που σου προσφέρει να είναι αμελητέα, στον τυποποιημένο κύκλο των μετρήσεων όμως το start/stop κάνει θαύματα, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους για όλο τον στόλο του κατασκευαστή και βγάζοντάς τον από τον κίνδυνο προστίμου, ενώ τον κάνει και πιο ελκυστικό στην αγορά.

Αξίζει λοιπόν; Μήπως πληρώνουμε εμείς τα σπασμένα της αυτοκινητοβιομηχανίας; Μήπως κοστίζει ακριβά το χατίρι που τους κάνουμε; Ή μήπως είναι ένα μικρό τίμημα για να μπορούμε να έχουμε τα αυτοκίνητα που θέλουμε σήμερα; Τι λέτε;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Διομηδης

    Στα γρήγορα 400 ευρώ μεταφράζεται σε 270 λιτρα με τιμη λ. 1,50 ευρω εχει μεγαλυτερη μπαταρια π στην αλλαγη της θα πληρωσεις απο 80ε σε μια καλη κανονικη μπαταρια θ πας στα 140ε δλδ 60 ευρω επιπλεον (να πουμε μεσο ορο αλλαγης 4-5 χρόνια;;;) ειπα καλη γιατι αν τσιγκουνευτεις το εικοσαρικο διαφορας τους και αντι για 80πληρωσεις 60 θα κάνεις αλλαγη πολυ πιο γρηγορα. θα χρειαστει πολυ πιο γρηγορα καθαρισμό μιζας ή αλλαγη αν σκεφτει κανεις οτι σε καθε βολτα σου θα βαζεις περιπου 20 φορες παραπανω μπρος τη μιζα. παμε δλδ στα 50 ευρω για καθαρισμό (παλι για 4-5 χρόνια) δεν θελω να βαλω αλλαγη γιατι θα κλαψουμε. επισης δεν βαζω καποια φθορα στα ηλεκτρικα νεα μελη που χρειαζεται το συστημα σταρτ στοπ, αντλια κλιματισμό κ.α. οποτε αν πεις οτι αγοραζεις αμαξι με σταρτ στοπ και το κρατας για δεκα χρονια (νομιζω ευλογο διαστημα) είσαι στα 400+100 καθαρισμό μιζας+120 μπαταριες=620 ευρω. χωρις να χαλασει κατι αλλο!!

      6
  • Δημητρης

    Το εγκλημα ειναι προμελετημενο!Και φυσικα γινεται για να παρουσιστουν οι κατασκευστες ως καλοι λογω το οτι μειωμενη καταναλωση σημαινει και λιγοτεροι ρυπανση.Και γλυτωνουν τα κορακια απο προστιμα Οσο για το start stop.Για μενα ειναι μια βλακεια και μιση.Ποσο θα αντεξει αυτο το αυτοκινητο με το αναψε σβησε.Τι ειναι αναπτηρας?Για να παρει μπρος ενα αυτοκινητο συμβαλλουν ποσα και ποσα μηχανικα μερη.Και οταν χαλασει που θα ειναι συντομα μετα να δεις ποσο βαθεια θα μπει το χερι στη τσεπη!Αυτα απο μενα!Ευχαριστω που με ανεχτηκατε!!!! ς

      5
  • Παναγιωτης Κλεανθης

    Η καταναλωση του καθε οχηματος ειναι διαφορετικη ,πρεπει εσυ προσωπικα να γνωριζεις για να αγορασεις το σωστο αυτοκινητο με την καλυτερη καταναλώση, τοσα χρονια που ασχολουμαι εχω καταλαβει επισης οτι καθε κινητηρας ειναι διαφορετικος στην καταναλωση εστω και με τα ιδια κυβικα σε συγκριση αλλης μαρκας,οπως παραδειγμα ενας 1400 γερμανικος και ενας κορεατικος να ειναι καλυτερος ο πρωτος με διαφορα 2 λιτρων,επισης εχω δει 1200 κυβικα να αγγιζουν 8 λιτρα στα 100 και ενας στα ιδια κυβικα και παλι να μην ξεπερναει τα 6 οπως παραδειγμα suzuki baleno boosterjet 998 κυβικα στα 113 αλογα,Απο εκει και περα εχει σημαντικο ρολο το ποδι του καθε οδηγου και πως το πηγαινει.

      2