• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέλεις μηχανικό σασμάν; Αδικαιολόγητος!

Διαβάστηκε από 8821 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/4/2017

Με κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σειριακά μηχανικά και αυτόματα 7, 8 και 9 σχέσεων, ποιος επιμένει ακόμη να αλλάζει ταχύτητες μόνος του;

 
Ποιος δε θυμάται την εποχή που το αυτόματο κιβώτιο ήταν αιτία μίσους και διχόνοιας; Που οι οδηγοί που τα προτιμούσαν αντιμετωπίζονταν από τους άλλους σχεδόν ρατσιστικά; Λοιπόν αυτά τελείωσαν και μαζί τους τελείωσαν και αυτά τα αυτόματα που πιθανώς να άξιζαν τέτοια αποστροφή. Τώρα όμως; Υπάρχει δικαιολογία με τόση τεχνολογία να ασχολούμαστε ακόμη με το λεβιέ των ταχυτήτων;

Τι έχει αλλάξει; Τα νέα κιβώτια, είτε καθαρά αυτόματα, όπως στα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού είτε αυτοματοποιημένα μηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. 

Κάποτε το αυτόματο κιβώτιο ήθελε μεγάλη ισχύ γιατί είχε απώλειες και «έτρωγε» ροπή, ρίχνοντας αισθητά τις επιδόσεις. Τώρα ισχύει το αντίθετο, ειδικά στα γρήγορα μοντέλα, που απαλλαγμένα από τα χειροκίνητα σασμάν πετυχαίνουν κάθε φορά τις επιδόσεις τους, όχι μόνο όποτε τα καταφέρνει ο οδηγός. 

Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπου η ρύθμιση γίνεται με στόχο όχι τις επιδόσεις αλλά την κατανάλωση και τους ρύπους. Ποιος δε θέλει να αλλάζει το αυτοκίνητο μόνο του ταχύτητα όποτε ξέρει εκείνο πως θα διατηρήσει την κατανάλωση πιο χαμηλή; 

Και μετά είναι η ευκολία. Όποιος έχει οδηγήσει ακόμη και αρχαίο αυτόματο στην κίνηση της πόλης ξέρει πόσο ευεργετικό είναι για το αριστερό πόδι. Απαλλαγμένο από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη, πρώτη-νεκρά, πρώτη-νεκρά, ξεκουράζεται στην άκρη, κάνοντας το μποτιλιάρισμα μια σαφώς λιγότερο δυσάρεστη εμπειρία. 

Βέβαια η «ρετσινιά» του αυτόματου επιμένει. Πολύς κόσμος έχει μείνει με την εντύπωση του «είναι αργό» ή «κόβει γκάζι» ή «τρώει βενζίνη». Κάτι σαν τον μπαμπούλα της αυτοκίνησης. Λοιπόν ο μπαμπούλας πέθανε και τα πράγματα έχουν έρθει τελείως ανάποδα. 

Τώρα πρέπει να φύγει και η «μαγκιά» που κάποτε οι οδηγοί θεωρούσαν πως δεν έχουν όσοι δε μπορούσαν να ξεκινήσουν στην ανηφόρα αφήνοντας γρήγορα το συμπλέκτη για να πατήσουν έγκαιρα το γκάζι. Επειδή δε ζούμε στην άγρια δύση και επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να ασχοληθείς με την κίνηση γύρω σου ή άλλα πιο ενδιαφέροντα πράγματα, χωρίς να σε νοιάζει, αφήνεις το αυτοκίνητο να σταθεί μόνο του στον ανήφορο και απλά πατάς όσο γκάζι θες, χωρίς άγχος και απότομες κινήσεις, για να πας μπροστά. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά. 

Αρα λοιπόν τι μένει στα χειροκίνητα σασμάν; Η χαμηλότερη τιμή; Ίσως, αν και αυτό διαπραγματεύεται όταν ανακαλύψει κανείς τον τροχό που λέγεται αυτόματο κιβώτιο. Ο απόλυτος έλεγχος; Αυτό και αν είναι σχετικό, αφού με το αυτόματο κάνεις ακριβώς ότι θες, κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο. 

Γιατί λοιπόν δεν αγοράζουμε αυτόματα; Εσείς τι δικαιολογία έχετε; Τι βάζετε μπροστά στην ιεράρχηση των αναγκών και κόβετε το αυτόματο κιβώτιο από τη λίστα; Είναι καλύτερο το χειροκίνητο; Ή απλά έτσι μάθαμε και δύσκολα αλλάζει κανείς; Τι λέτε;

 
  • Κυριάκος

    Δύο είναι οι λόγοι: 1. μου αρέσει να αλλάζω σχέσεις (έχω οδηγήσει αυτόματο, δεν το λέω στον αέρα). 2. προστίθεται ένας ακόμη παράγοντας μείωσης της αξιοπιστίας (αντικειμενικά, είναι πιο αξιόπιστο ένα χειροκίνητο από ένα αυτόματο κιβώτιο). αφήνω εκτός τον παράγοντα του μεγαλύτερου κόστους.

      19
  • kostis

    Θέλεις να μάθεις τί σημαίνει "mechatronic fault" και πόσο κοστίζει ο "πολύδισκος"?? Αδικαιολόγητος....

      9
  • Βαγγέλης

    Σε τέτοιες δύσκολες οικονομικά εποχές, το παραπάνω κόστος είναι αυτό που θα με εμπόδιζε να αγοράσω αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο. Κατά τα λοιπά συμφωνώ με το άρθρο. Δυστυχώς μετράμε τα ευρώ μέχρι και το τελευταίο και πάλι δεν φτάνουν.

      7
  • Γιώργος Ν.

    Οδηγούσα για πολλά χρόνια με χειροκίνητο κιβώτιο και ήμουν υπέρμαχος αυτόύ. Το 2011 που πήρα το IBIZA 1,2 TSI με το DSG7 άλλαξα άρδην την άποψή μου. Το κιβώτιο λειτουργεί σαν να έχει μία σχέση μόνο, δεν καταλαβένεις πότε κάνει αλλαγές παρά μόνο από την οθόνη που γράφει την σχέση του κιβωτίου. Το μόνο αρνητικό είναι το έξτρα κόστος, αλλά πιστέψτε με ότι αξίζει μέχρι και το τελευταίο €. Χαίρεσαιι να οδηγάς σε όλες τις συνθήκες, στην κίνηση δεν παίζεται, στο δρόμο θες να κάνεις προσπέραση, πατάς το γκάζι στο πάτομα και στο δευτερόλεπτο κατεβάζει μέχρι και 3 ταχύτητες. Ποτέ ξανά μηχανικό κιβώτιο.

      6
  • νικος

    ακομη κι εσυ που γραφεις το κειμενο περι σασμαν κατι μου λεει οτι πας το μηχανικο. μηχανικο ισον συμμετοχη και απολυτος ελεγχος του οχηματος.

      4
  • Automatic

    Η τύχη μου, να “καβαλίσω” 3-4 αυτοκίνητα μικρού και μεγάλου κιβισμού με αυτόματο κιβώτιο, με ωθούσε πάντα, η επόμενη επιλογή αυτοκινήτου να είναι με αυτόματο κιβώτιο. Να όμως που την τελευταία στιγμή το αναιρούσα λόγω του κόστους και κτυπούσα το κεφάλι μου στον τοίχο. Αν το αυτοκίνητο το βλέπεις ως εργαλείο, τότε δεν υπάρχει γυρισμός, μόνο αυτόματο. Αν θέλεις να το παίζεις Ayrton Sena ή Timo Makinen τότε αλλάζει πας στο χειροκίνητο αν και πλέον και αυτό αμφισβητείται. Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια είναι φευγάτα και ξεκούραστα.

      4
  • Giannis

    @Κυριακο αυτο με την αξιοπιστία να μας το κανεις πιο λιανά λιγάκι; απο το 2007 εχω τη Laguna με το αυτόματο, εχει 200χιλ.χλμ. δεν εχει πάθει τιποτα απολύτως ουτε με εχει αφήσει ποτε. 10 χρονια μετά δηλαδή αν πάθει κατι δεν υπήρχε περίπτωση να το εχει πάθει το χειροκίνητο; Όσο για το κόστος, πιο κόστος; η Laguna είχε ίδια τιμή είτε ετσι είτε αλλιως! @νικος το απόλυτος έλεγχος σημαίνει οτι δεν εχεις δοκιμάσει κανενα φρέσκο αυτόματο κιβώτιο και εισαι στη εποχή πριν 20 χρονια!

      2
  • Χρήστος S

    Η αλήθεια είναι πως πολλά χρόνια τώρα, θέλω να πάρω αυτοκίνητο με αυτόματο σασμαν, αλλά λόγω του ότι δεν μπορώ να πάρω καινούργιο, επιφυλάσσομαι γιατί δεν ξέρω αν το μεταχειρισμενο αυτόματο θα είναι αξιόπιστο....

      2
  • Στάθης

    Εγώ δεν έχω εμπειρία από σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο, αλλά μόνο από τα παλιάς τεχνολογίας και δεν μπορώ να έχω άποψη. Όμως υποθέτω ότι το χειροκίνητο έχει το πλεονέκτημα να διατηρεί σταθερή τη σχέση μετάδοσης, που επιλέγεις, για όσο χρόνο το επιθυμείς, χωρίς να την αλλάζει από μόνο του, όπως κάνει το αυτόματο. Ας πούμε ότι θέλεις να κάνεις πλαγιολίσθηση, το γνωστό μας drift. Ας πούμε λοιπόν ότι έχεις ένα αυτοκίνητο με αρκετή ιπποδύναμη και ροπή, για να κάνει ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση ισχύος. Επιλέγεις δευτέρα σχέση και πατάς όσο γκάζι χρειάζεται, για να διατηρήσεις το αυτοκίνητο σε πλαγιολίσθηση, όση ώρα θέλεις. Μπορείς να το καταφέρεις άνετα, χωρίς προβλήματα, αυξομειώνοντας το γκάζι, για να διατηρήσεις το ρυθμό σου. Πάρε τώρα ένα αυτόματο αυτοκίνητο με την ανάλογη ισχύ και ροπή. Είναι σίγουρο ότι το σανζμάν θα διατηρήσει τη σχέση μετάδοσης που θα επιλέξεις, όση ώρα το θέλεις, χωρίς να σου αλλάξει σχέση από μόνο του, καθώς αυξομειώνεις το γκάζι, για να ρυθμίσεις το βαθμό της πλαγιολίσθησης; Πολύ φοβάμαι ότι αν αφήσεις για λίγο το γκάζι, θα σου βάλει την επόμενη σχέση και θα σου χαλάσει όλο το παιχνίδι.

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα