Θα σου άρεσε να έχεις την δυνατότητα επιλογής για το πόσο ασφάλτινο ή χωμάτινο θα είναι το SUV σου; Τι λέτε; Μπες ψήφισε και δες τι ψήφισαν οι υπόλοιποι.
Τι θα λέγατε αν μπορούσατε να διαλέξετε το SUV σας αν θα έχει ασφάλτινη ή χωμάτινη ρύθμιση; Αν μπορούσατε να αγοράστε το SUV που θέλετε, ρυθμισμένο για χρήση εκτός δρόμου, πιο σκληροτράχηλο, πιο ανθεκτικό, πιο off road.
Τη λογική αυτή την είχαμε δει στην πρώτη γενιά του VW Tiguan. Σε μία κατηγορία που ακόμη δεν ήταν ώριμη, οι Γερμανοί μπήκαν διστακτικά, προσφέροντα ένα αυτοκίνητο για κάθε γούστο. Εκεί που το ασφάλτινο Tiguan είχε πιο αεροδυναμικούς προφυλακτήρες και χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, η έκδοση off road είχε προφυλακτήρες σχεδιασμένους για μεγάλη γωνία προσέγγισης, και μεγάλη διαδρομή ανάρτησης. Και πολλές άλλες τέτοιες διαφορές.
Φυσικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο, με πολύ πιο κοντούς προβόλους ώστε να μπορεί να σκαρφαλώνει, μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης και ύψος από το έδαφος, διαφορετικές ζάντες και ελαστικά, κατάλληλα για χώμα και λάσπη, αλλά και προστατευτικά για το αμάξωμα ώστε οι γρατζουνιές από κλαδιά και πέτρες να είναι απαρατήρητες.
Δεν μιλάμε φυσικά για ένα καθαρόαιμο, αφού το αυτοκίνητο έχει τα ίδια μηχανικά, γεωμετρία ανάρτησης και σύστημα τετρακίνησης. Απλά μία έκδοση που θα πάει στο κατσάβραχο του νησιού χωρίς να σπάει, θα βουτάει στις λάσπες χωρίς να πλημυρίζει, και θα περνάει από τους θάμνους χωρίς να γδέρνεται. Η τετρακίνηση θα εμπλέκεται πιο γρήγορα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα μεταφέρουν τη ροπή πιο εύκολα στον τροχό με πρόσφυση, και το SUV θα μπορεί να ξελασπώσει τον οδηγό του από τα δύσκολα.
Φυσικά αυτά εχουν ένα κόστος. Όμως η μεταμόρφωση των off road σε SUV έχει αφήσει ένα μεγάλο κενό στην αγορά, και πολύς κόσμος θέλει το αυτοκίνητό του να έχει ικανότητες εκτός δρόμου.
Εσείς; Θα σας άρεσε να έχετε την δυνατότητα επιλογής για το πόσο ασφάλτινο ή χωμάτινο θα είναι το SUV σας; Και ποια μοντέλα πιστεύετε θα επωφελούνταν περισσότερο από μία τέτοια κίνηση; Τι λέτε;
Το μεγαλύτερο ποσοστό χρειάζεται ένα SUV που απλά δεν βρίσκει στο έδαφος και δεν σπάει όταν κινείσαι με μια αξιοπρεπή ταχύτητα σε χωματόδρομους. Αυτοί που πραγματικά χρειάζονται ένα σκληρό 4Χ4 και το χρησιμοποιούν τακτικά εκτός δρόμου, δεν επιλέγουν SUV πολυτελείας που κοστίζουν πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, εκτός και αν είναι πραγματικά πλούσιοι και δεν τους ενδιαφέρει το κόστος. Όταν οδηγείς καθημερινά σε πλαγιές η έστω τα Σαββατοκύριακα για κυνήγι κλπ θες ένα αυτοκίνητο τύπου wrangler αν τα έχεις, η Dacia Duster, Suzuki Jimmy αν θες απλά να κανεις την δουλειά σου χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Στην επαρχία δεν το συζητάμε, εκεί υπάρχουν τα αγροτικά 4Χ4.
Για όλους τους υπόλοιπους τα ασφάλτινα suv τύπου QASHQAI κλπ είναι υπέρ αρκετά για διακοπές και Σαββατοκύριακα στο χωριό.
Το θέμα είναι αν το θέλεις χωμάτινο χρειάζεται τελικά να πληρώσεις τοοοσα πολλά για πολυτέλεια και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα που σου προσφέρουν και τις οθόνες αφής και άλλα τέτοια;
Το μεγαλύτερο ποσοστό χρειάζεται ένα SUV που απλά δεν βρίσκει στο έδαφος και δεν σπάει όταν κινείσαι με μια αξιοπρεπή ταχύτητα σε χωματόδρομους. Αυτοί που πραγματικά χρειάζονται ένα σκληρό 4Χ4 και το χρησιμοποιούν τακτικά εκτός δρόμου, δεν επιλέγουν SUV πολυτελείας που κοστίζουν πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, εκτός και αν είναι πραγματικά πλούσιοι και δεν τους ενδιαφέρει το κόστος. Όταν οδηγείς καθημερινά σε πλαγιές η έστω τα Σαββατοκύριακα για κυνήγι κλπ θες ένα αυτοκίνητο τύπου wrangler αν τα έχεις, η Dacia Duster, Suzuki Jimmy αν θες απλά να κανεις την δουλειά σου χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Στην επαρχία δεν το συζητάμε, εκεί υπάρχουν τα αγροτικά 4Χ4. Για όλους τους υπόλοιπους τα ασφάλτινα suv τύπου QASHQAI κλπ είναι υπέρ αρκετά για διακοπές και Σαββατοκύριακα στο χωριό.
Το θέμα είναι αν το θέλεις χωμάτινο χρειάζεται τελικά να πληρώσεις τοοοσα πολλά για πολυτέλεια και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα που σου προσφέρουν και τις οθόνες αφής και άλλα τέτοια;