Τελικά τι συνέβη και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG από απόλυτο φαβορί δεν επικράτησε στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Τελικά τι συνέβη και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG από απόλυτο φαβορί δεν επικράτησε στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Τι έγιναν τα DSG

27.596 Επισκέψεις στο άρθρο (7/2/2016)

Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Μήπως πέσαμε έξω στις προβλέψεις μας για το μέλλον;

Κάποτε όλα τα αυτοκίνητα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

θα έχουν ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, λέγαμε παλιά. Πού είναι; Τι έγινεκαι παρέμειναν αυτά τα κιβώτια το ίδιο σπάνια με τα αυτόματα; Δεν θα τααντικαθιστούσαν, δεν θα γινόντουσαν το νέο δεδομένο; Πέσαμε έξω;

Όταν μια καινοτομία στοχώρο του αυτοκινήτου είναι καλή, φαίνεται από χιλιόμετρα. Και τα κιβώτια διπλούσυμπλέκτη, από το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο, το DSG του ομίλου VW, μέχρι αυτά της Ferrari ήταν ότι καλύτερο είδε το αυτοκίνητο τα περασμένα δέκα χρόνια.

Όχι μόνο αποδεσμεύουν τονοδηγό από μία αδιάφορη και σχετικά πολύπλοκη διαδικασία, αλλά, κυρίωςβελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, επιτρέπουν στον κινητήρανα λειτουργεί στο βέλτιστο φάσμα στροφών, μειώνουν την κατανάλωση και τουςρύπους, και προσφέρονται για κάθε είδους χρήσης, από σούπερ σπορ σε πίστα,μέχρι ταξίδι ή ακόμη και σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη.

Η καλύτερη εφεύρεση εδώκαι πολλά χρόνια. Θα περίμενε κανείς να γίνει ευρέως αποδεκτή, και να υπάρχεισε κάθε αυτοκίνητο μέσα στα δέκα αυτά χρόνια που την είδαμε να γεννιέται. Πούείναι την; Πως πέσαμε τόσο έξω;

Μήπως όλο αυτό με τακιβώτια διπλού συμπλέκτη ήταν μια φούσκα; Ένας νεωτερισμός της πλάκας πουπέρασε και δεν ακούμπησε; Μήπως τελικά ήταν ακόμη ένας τρόπος να πουλήσουν οιαυτοκινητοβιομηχανίες αυτοκίνητα και εμείς ήμασταν τα παπαγαλάκια τους; Πουείναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αφού είναι τόσο καλά;

Το πρόβλημα είναι λίγοπολύπλοκο. Από τη μία η μεγαλύτερη καθυστέρηση οφείλεται στο μονοπώλιο. Βλέπειςόταν η Getrag κατασκεύασε με λεφτά του ομίλου VW το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τα δικαιώματαχρήσης έμειναν στην VW. Και μπορεί να είδαμε DSG σε μοντέλα από το κορυφαία Audi RS μέχρι τα πιο φθηνά Fabia, όμως έξω από τον όμιλο τέτοιο κιβώτιο μέχρι και το 2010 δεν είχε σχεδόνκανείς.

Η Getrag δενμπορούσε να το προσφέρει σε τρίτους κατασκευαστές και οι άλλοι κατασκευαστέςκιβωτίων δεν θα ξεκινούσαν να εξελίσσουν δικές τους εκδόσεις χωρίς το χρήμα απόκάποιον πελάτη. Και από ποιόν. Βλέπεις η VW φτιάχνει εκατομμύρια αυτοκίνηταπου χρησιμοποιούν τα ίδια μέρη με τέσσερις τουλάχιστον μάρκες να επωφελούνταιάμεσα από τέτοιες τεχνολογίες. Οι άλλες μάρκες θα έπρεπε να πληρώσουν μόνεςτους το «καπέλο» χωρίς το ίδιο όφελος.

Έτσι το κιβώτιο διπλούσυμπλέκτη με το μονοπώλιο της VW έμεινε πίσω. Ακόμη πιο πίσω όμως έμεινε γιατί τηνίδια στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούσαν να αποκτήσουν ένα δικό τους,το ενδιαφέρον τους, και οι επενδύσεις εξέλιξης νέας τεχνολογίας έγιναν προς μίακατεύθυνση που δέκα χρόνια πριν δεν είχαμε πάρει χαμπάρι: τη μείωση των ρύπωνδιοξειδίου του άνθρακα. Ποιος είχε χρήμα για κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ότανέπρεπε να σωθεί μέχρι το 2013 παράγοντας μοντέλα με χαμηλούς ρύπους. Τα κιβώτιααυτά λοιπόν, έμειναν κι άλλο πίσω.

Και τώρα; Τώρα έχουμεπάλι ένα σωρό άλλες προτεραιότητες. Νέους κανονισμούς και μετρήσεις ρύπωνοξειδίων του αζώτου, την γενικότερη κρίση του ντίζελ και των κινητήρωνεσωτερικής καύσης στο σύνολό τους, τις υβριδικές τεχνολογίες που δεν έχουνανάγκη από κιβώτια διπλού συμπλέκτη και γενικά μια στροφή τηςαυτοκινητοβιομηχανίας προς κάτι τελείως διαφορετικό. Κάνει αυτό τα κιβώτιαδιπλού συμπλέκτη κακά; Όχι, ίσα ίσα, παραμένουν ότι καλύτερο μπορεί να έχειένας οδηγός στη διάθεσή του. Απλά δεν το βρίσκει.

Εσείς το ψάχνετε; Τοκυνηγάτε το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Το θέλετε στο αυτοκίνητό σας; Ή σαςπέρασε όπως πέρασε της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας; Τι λέτε;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEIRAIOS LEASING
NISSAN