Αν θέλαμε να μειώσουμε σήμερα τα ατυχήματα στους δρόμους, από πού θα έπρεπε να ξεκινήσουμε;

Αν θέλαμε να μειώσουμε σήμερα τα ατυχήματα στους δρόμους, από πού θα έπρεπε να ξεκινήσουμε;

Τι φταίει για τα περισσότερα ατυχήματα στην Ελλάδα;

4.419 Επισκέψεις στο άρθρο (27/12/2014)

Αν θέλαμε να μειώσουμε σήμερα τα ατυχήματα στους δρόμους, από πού θα έπρεπε να ξεκινήσουμε; Που θα έπρεπε να ρίξουμε το βάρος μας; Να φοράνε ζώνη περισσότεροι οδηγοί; Να μειώσουμε την ταχύτητα με την οποία κινούνται; Να κάνουμε περισσότερα αλκοτέστ; Τι φταίει περισσότερο νομίζετε;

πέρασε και να γίνει ο στόχος πάταξης για την επόμενη.Με αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, στην Μ. Βρετανία η καμπάνια για το 2015 θα επικεντρωθεί στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την κυριότερη αιτία ατυχημάτων. Δεύτερη είναι η οδήγηση με ταχύτητα πάνω από το όριο, οπότε η δεύτερη καμπάνια γίνεται σε αυτή την κατεύθυνση. 
Οι δύο αυτές αιτίες είναι πρώτες και στην Γαλλία, την Γερμανία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία. Στις χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα για τα πρώτα αίτια ατυχημάτων, μόνο η Ιταλία και η Πορτογαλία έχουν κάτι διαφορετικό στις δύο αυτές θέσεις: τη ζώνη ασφαλείας. Η οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας είναι σταθερή.
Η Ελλάδα δεν συμμετείχε σε αυτή την έρευνα, ίσως γιατί τα στοιχεία είναι δύσκολο να βρεθούν είτε γιατί είναι πολλές οι αιτίες που ανταγωνίζονται για τις δύο πρώτες θέσεις. Σίγουρα δεν πρέπει να αποκλείσουμε τις αιτίες που ισχύουν στις άλλες χώρες. Είναι όμως έτσι ή μήπως έχει η Ελλάδα πάλι κάποια ιδιαιτερότητα; 
Θα μπορούσαμε να πούμε πως η οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας είναι πρόβλημα και στην Ελλάδα. Υπερβολική ταχύτητα τη λέμε εδώ αλλά αυτός ο όρος είναι λάθος. Γιατί σε ένα όριο 50 χλμ./ώρα η λέξη υπερβολική χαρακτηρίζει μια μεγάλη διαφορά, όπως τα 90 ή τα 100 χλμ./ώρα. Στις άλλες χώρες μιλάνε για «πάνω από το όριο». 
Ταχύτητες δηλαδή μεταξύ 50 και 60. Όχι υπερβολικές, με τα δικά μας δεδομένα, αλλά πάνω από το όριο. Βλέπεις είναι αυτές οι ταχύτητες που αυξάνουν την πιθανότητα τραυματισμού κατακόρυφα. Από τα 50 στα 57 χλμ./ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού πάει από το 14% στο 40%. Μόνο αυτά τα 7χλμ./ώρα διαφορά. Εδώ ακόμη μιλάμε για άλλα τόσα.
Εκτός από την ταχύτητα τι άλλο; Είναι το αλκοόλ πρόβλημα στην Ελλάδα; Η ζώνη; Παραμένει πρόβλημα για πολλούς οδηγούς ακόμη; Τι λέτε; Και τι άλλο φταίει για τα ατυχήματα και τις απώλειες ζωής στους ελληνικούς δρόμους; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

AUTOFIT PASXA
4green