• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το κόστος της ρεζέρβας δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Τι παίζει με τη ρεζέρβα;

Διαβάστηκε από 11406 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/1/2017

Υπάρχει τεχνολογία ή τρόπος που να αντικαθιστά ικανοποιητικά τη ρεζέρβα; Κι αν υπάρχει αξίζει τον κόπο;

 
Πόσο στοιχίζει μία ρεζέρβα σε ένα αυτοκίνητο; Μην βλέπεις τη ζάντα και το λάστιχο που κουβαλάς κάπου στο πορτ μπαγκάζ, δες το κόστος που επενδύθηκε για έρευνα και εξέλιξη ώστε να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου και να μπορείς να έχεις τη ρεζέρβα. Αξίζει τον κόπο ή μήπως η ρεζέρβα έχει ξεπεραστεί.

Ένα εκατομμύριο το κιλό στοιχίζει στους κατασκευαστές η έρευνα και εξέλιξη των σασί και όλων των επιμέρους τμημάτων ενός αυτοκινήτου, στην προσπάθεια να μειωθεί το βάρος. Γιατί να μειωθεί το βάρος; Γιατί απλά είναι φθηνότερο να μειώσεις βάρος και άρα κατανάλωση, από το κάνεις αλλαγές σε κινητήρα και αεροδυναμική. Το ένα εκατομμύριο δηλαδή είναι κελεπούρι.

Δεν παύει όμως να είναι πολλά λεφτά. Η Peugeot στο νέο 3008 μείωσε το βάρος κατά 100 κιλά, αλλάζοντας ολόκληρη την πλατφόρμα. Εντάξει το κόστος θα μοιραστεί ανάμεσα στα μοντέλα που θα κάνουν χρήση αυτής της πλατφόρμας στα επόμενα χρόνια, όμως το κόστος για την εξέλιξή της ξεπέρασε τα δύο δις. Για 100 κιλά. Και όχι μόνο, αλλά τα 100 κιλά είναι μέσα σε αυτό το κόστος.

Δες λοιπόν πόσο ματώνει ο κατασκευαστής να φορτώσει κατόπιν το αυτοκίνητο με άλλα 10-15 κιλά μόνο και μόνο για να έχεις ρεζέρβα. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που έχουμε πολλά μοντέλα να πωλούνται χωρίς ρεζέρβα. Γιατί απλά το κόστος της δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Όμως χωρίς ρεζέρβα τι γίνεται; Αν είσαι Mercedes και γενικά αντέχουν οι πελάτες το έξοδο, φοράς λάστιχα RunFlat, που όταν για οποιονδήποτε λόγο χάνουν τον αέρα τους, κρατάνε το πέλμα στη θέση του και μπορείς να οδηγήσεις για μερικά χιλιόμετρα και με ορισμένη ταχύτητα. Όμως το κάθε λάστιχο είναι και μια περιουσία.

Αν δεν μπορείς να απαιτήσεις από τους αγοραστές σου τέτοιο κόστος, τους αλλάζεις τη ρεζέρβα με ένα κιτ επισκευής. Αφρό δηλαδή που βουλώνει τις τρύπες αν έχεις κλατάρισμα. Αν σκίσεις το λάστιχο, τότε καλό είναι να έχεις οδική βοήθεια, γιατί απλά ο αφρός δεν κάνει τίποτα. Περιπέτεια δηλαδή.

Αξίζει τον κόπο; Εσείς βλέπετε κάποια τεχνολογία να αντικαθιστά τη ρεζέρβα ικανοποιητικά και με κόστος που αντέχετε; Ή προτιμάτε τη ρεζέρβα και ας σέρνεται μαζί σας 10-15 κιλά για την μία φορά που θα τύχει; ΤΙ λέτε;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ1

    Νύχτα με την οικογένεια και λάστιχο σχισμένο στο πλάι να περιμένεις οδική γιατί δεν υπάρχει ρεζέρβα γιατί οι βιομηχανίες αυτοκινήτων κοιτάνε να αυξήσουν τα έσοδά τους.Συχνοτητα ???Θα σου κάτσει την ακατάλληλη στιγμή γιατί απλά ο νόμος του ΜΕΡΦΙ είναι εδώ!!!!!!!!

      15
  • atanasios

    Εγω εχω βγαλει και τα πισω καθισματα και εχω δει βελτιωση στην επιταχυνση και στη οικονομοια ,χωρια που δεν φορτωνω και την πεθερα μου το συνιστω σε ολους .

      12
  • Στάθης

    Ο εφεδρικός τροχός είναι ένα περιττό βάρος και αν λάβουμε υπόψη μας ότι η πιθανότητα να μας πιάσει λάστιχο δεν είναι πολύ συχνή, θα μπορούσε να καταργηθεί εντελώς. Όμως πιστεύω ότι θα πρέπει οι τεχνικοί να ψάξουν να βρουν τρόπους, ώστε να μην τρυπούν τα λάστιχα και γενικά να είναι πολύ πιό ανθεκτικά, από ότι είναι σήμερα, ώστε να μην χρειάζεται να ανησυχούμε μήπως μείνουμε από λάστιχο και έτσι να μην χρειάζεται η ρεζέρβα. Με άλλα λόγια όπως δεν κουβαλάμε μαζί μας διάφορα άλλα ανταλλακτικά, έτσι να μην χρειάζεται να κουβαλάμε και τη ρεζέρβα.

      3
  • Στάθης

    Υπάρχουν ελαστικά αυτοκινήτου ειδικής κατασκευής που δεν χρειάζονται αέρα. Αν επικρατήσουν στα αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται να έχεις ρεζέρβα. http://flashnews.gr/post/116696/stin-paragogi-ta-elastika-xoris-aera

     
  • Σοφία

    Κατά τη γνώμη μου,δεν υπάρχει.Καλύτερα να έχεις μία ρεζέρβα για αυτήν την μία φορά που θα σου τύχει,παρά να γίνουν χειρότερα τα πράγματα.Εξάλλου υπάρχουν ελαστικά που κρατάνε τον αέρα για 100 χιλιόμετρα αν κάτι γίνει

     
  • loukia

    Προσωπικά είμαι ΥΠΕΡ της ρεζέρβας, όποια τεχνολογία και αν υπάρξει, που θα επισκευάζει το ελάστικό το ίδιο όπως ήταν πριν και απαιτεί, εργαλεία, πηγή, εργασία, κ.τ.λ. Είδα τα διάφορα fast και κιτ επισκευής... Σε συνθήκες πίστας, otorsport οδήγησης, κ.τ.λ. ΠΟΤΕ δεν είμαστε μόνοι μας, οπότε σε ένα άλλο όχημα, μπορούμε να το φορτώσουμε με κάποια πράγματα τα οποία θα χρειαστούν στους υπολοίπους... ώστε να μειώσουμε τα βάρη του για ειδικές συνθήκες και περιστάσεις...