Οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με μεγάλες ταχύτητες, όπως οι οδηγοί της F1 αλλά και οι πιλότοι των πολεμικών αεροσκαφών, βιώνουν στιγμιαία επιταχύνσεις της τάξης των 7 g και επιβραδύνσεις των 5 g

Οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με μεγάλες ταχύτητες, όπως οι οδηγοί της F1 αλλά και οι πιλότοι των πολεμικών αεροσκαφών, βιώνουν στιγμιαία επιταχύνσεις της τάξης των 7 g και επιβραδύνσεις των 5 g.

Τι σημαίνουν τα 92 g που δέχτηκε ο Bianchi;

9.161 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2014)

Ο αισθητήρας που βρισκόταν στο αυτί του Jules Bianchi στο ατύχημα της Suzuka, κατέγραψε την τιμή των 92 g. Τι σημαίνει όμως αυτή η τιμή;

Το συγκεκριμένο μέγεθος (συμβολίζεται με το γράμμα g) εκφράζει την επιτάχυνση ενός σώματος λόγω της βαρυτικής έλξης που του ασκείται από τη γη και ισούται περίπου με 10 m/s2. Στον χώρο της αυτοκίνησης, και όχι μόνο, συνηθίζεται να χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο μέγεθος για να δηλώσουμε την “ένταση” της επιτάχυνσης ή της επιβράδυνσης. Οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με μεγάλες ταχύτητες, όπως οι οδηγοί της F1 αλλά και οι πιλότοι των πολεμικών αεροσκαφών βιώνουν στιγμιαία επιταχύνσεις της τάξης των 7 g και επιβραδύνσεις των 5 g. Κάτι τέτοιο απαιτεί άρτια σωματική κατάσταση ώστε να μην χάσει ο οδηγός τις αισθήσεις του, μιας και πάνω από τα 3 g, ακόμα και η φυσιολογική αναπνοή είναι αδύνατη. Κοιτάζοντας κάποιος το video της εντυπωσιακής σύγκρουσης του Γάλλου πιλότου, θα παρατηρήσει την σχετική ευκολία με την οποία ένα μονοθέσιο των 700 κιλών σηκώνει σαν πούπουλο τον γερανό μάζας 9 τόνων. Σύμφωνα με την FIA, η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο Bianchi ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση έφτανε περίπου στα 200 χλμ./ώρα και το μονοθέσιο ακινητοποιήθηκε σε μόλις 5 μέτρα. Κάτι τέτοιο είχε σαν αποτέλεσμα, ο πιλότος να “δεχθεί” την επιβράδυνση των 92 g, αριθμός που επαληθεύει το θαύμα που έζησε βγαίνοντας ζωντανός από το μονοθέσιο. Να σημειώσουμε, επιπλέον, ότι στο παρελθόν έχουν σημειωθεί κι άλλα σοβαρά ατυχήματα με τους οδηγούς να επιβιώνουν μετά από σφοδρές συγκρούσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Βρετανού David Purley, ο οποίος στο αγγλικό Grand Prix του 1977 αντιμετώπισε σοβαρούς τραυματισμούς από ατύχημα στο οποίο κινούμενος με 173 χλμ./ώρα βρέθηκε ακινητοποιημένος σε μόλις 66 εκατοστά, δεχόμενος 179,8 g, αλλά και το ατύχημα του Σουηδού Kenny Brack το 2003 ο οποίος δέχτηκε επιβράδυνση 214 g. Σίγουρα, ο νεαρός πιλότος είχε μια "δόση" τύχης μέσα στην ατυχία του. Ας ευχηθούμε να αναρρώσει σύντομα, αν και η κατάσταση του παραμένει κρίσιμη, και να τον δούμε και πάλι στις πίστες της F1.
Σύνταξη άρθρου: Θοδωρής Κολονέλος
Το ατύχημα του Kenny Brack

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

SPRING SEAT
NISSAN