Τι λέτε, μέχρι που φτάνει η «θυσία» σας, ή αντίθετα, μήπως είναι η κατανάλωση το μόνο που αξίζει να «πληρώσεις» για να μην πληρώνεις στο πρατήριο;
Τι θα δίνατε για πραγματική κατανάλωση μόλις 3,5 λτ./100 σε μικρομεσαίο;
7.679 Επισκέψεις στο άρθρο (14/4/2014)
Πόσο καύσιμο καίει το αυτοκίνητό σας; Αν είναι πάνω από πέντε ετών, η κατανάλωση είναι σίγουρα πάνω από 8 λτ/100 και μάλιστα βενζίνη. Τι θα δίνατε όμως για να δείτε πραγματική, μεικτή κατανάλωση από ένα μικρομεσαίο κάτω από το μισό;
Μοντέλα όπως η ECO της Mercedes A-Class, η έκδοση Bluemotion του Golf, Ecomotive του Leon, μόνο για να αναφέρουμε μερικά. Θα έλεγε κανείς πως είναι η καλύτερη αγορά μακράν, και για τους περισσότερους είναι. Το θέμα είναι εσείς τι θα δίνατε για ένα τέτοιο μοντέλο;
Και δε μιλάμε μόνο για την τιμή. Σαφώς πρόκειται για αυτοκίνητα ντίζελ που έχουν σίγουρα υψηλότερη τιμή από αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης, που όμως καίνε ίσως και διπλή ποσότητα καυσίμου, και μάλιστα πιο ακριβού.Επιπλέον της τιμής των μοντέλων με πετρελαιοκινητήρες, οι εκδόσεις αυτές είναι και λίγο πιο «τσιμπημένες». Καμιά τριακοσαριά ευρώ. Αλλά ούτε αυτό είναι που θα «δίνατε» για να τις αποκτήσετε.
Η απάντηση έρχεται από τον τρόπο που αυτά τα αυτοκίνητα πετυχαίνουν αυτές τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις. Σαφώς πρόκειται για το μικρομεσαίο που θέλετε, όμως υπάρχουν διαφορές. Ο κινητήρας έχει άλλη χαρτογράφηση και αποδίδει αλλιώς την ροπή του. Το λάδι στον κινητήρα είναι διαφορετικό ώστε να έχει ακόμη λιγότερες τριβές. Η δύναμη περνάει στο δρόμο από ένα κιβώτιο με μακρύτερη κλιμάκωση και όσο το δυνατόν πιο πολλές σχέσεις. Αυτό σημαίνει αργότερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και πολύ ιδιαίτερο τρόπο οδήγησης (μεγάλες αποστάσεις από τον μπροστινό, μικρές επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις).
Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν χαμηλότερη (και σφιχτότερη) ανάρτηση για να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Έχουν επίσης ταπωμένες εισαγωγές και ελάχιστα ανοίγματα στα τάσια ή τις ζάντες. Έχουν επίσης πολύ στενά ελαστικά, αφού σημασία έχει η τριβή, όχι η πρόσφυση.
Στο δια ταύτα είναι πιο αργά στις επιδόσεις τους, δεν «σηκώνουν» πίεση (γιατί καίνε αλλά και γιατί δεν αποδίδουν), δεν έχουν κανένα σπορ χαρακτήρα (αν εξαιρέσεις την για άλλους λόγους σφιχτή ανάρτηση) και διαθέτουν ελάχιστο στιλ. Αλλά δεν καίνε «τίποτα» και δεν πληρώνουν τέλη.
Θα τα «δίνατε» όλα αυτά για να μην «καίτε»; Τι λέτε, μέχρι που φτάνει η «θυσία» σας, ή αντίθετα, μήπως είναι η κατανάλωση το μόνο που αξίζει να «πληρώσεις» για να μην πληρώνεις στο πρατήριο;
Προσωπικά θα έδινα πολύ λιγότερα χρήματα για όλα αυτά, διότι με όλες αυτές τις νέες μέσα σε εισαγωγικά τεχνολογίες μειώνεται η απόδοση και ο χρόνος ζωής τους οχήματος μου.Δεν λέω να κρατήσω 50 χρόνια κάποιο όχημα σε κυκλοφορία, όχι όμως να έχει κύκλο ζωής τα 8 χρόνια και κάποιες λίγο καλύτερες μάρκες οχημάτων τα 10.Είναι τελείως απαράδεκτες καταστάσεις αυτές, έτσι ώστε οι κατασκευαστές οχημάτων να έχουν αιμοδότες τους καταναλωτές για να πουλάν όσο το δυνατό περισσότερα οχήματα.
Το γνωστό πρόβλημα και στην αυτοκινητοβιομηχανία, πως να κινηθούμε, με την λογική ή με το συναίσθημα;Με το συναίσθημα πληρώνεις ίσως πολλά, όπως το δει κανείς, με τη λογική πληρώνεις λιγότερα, όπως το δει κανείς.Τις περισσότερες συγκινήσεις τις παίρνεις με το συναίσθημα όμως.Ακροβατώ μεταξύ λογικής και συναισθήματος.Ζήτω η τρέλλα.
Αν ο σκοπός είναι μόνο η μείωση του κόστους χρήσης, το θέμα είναι σχετικά απλό. Υπολογίζεις το συνολικό κόστος του νέου αυτοκινήτου (αγορά, καύσιμα, συντήρηση, τέλη κλπ, χωρίς να ξεχάσεις και το έσοδο από την πώληση του παλιού), και το συγκρίνεις με το αντίστοιχο κόστος του παλιού, σε βάθος πενταετίες. Αν θέλεις να είσαι ακριβής, υπολογίζεις και το κόστος του χρήματος της αγοράς του νέου.
Αυτοκίνητα με χαρακτηριστικά σαν και αυτά που αναφέρετε, σε καμιά περίπτωση δεν με εκφράζουν. Για μένα είναι ανεκτή μια κατανάλωση γύρω στα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αντίτιμο δυνατό κινητήρα και καλές επιδόσεις. Η οδήγηση που με εκφράζει δεν είναι η οικονομική, με κάθε θυσία, αλλά η γρήγορη και ας πληρώνω κάτι παραπάνω. Τι να την κάνω την οικονομία, αν όταν οδηγώ αισθάνομαι ότι κάνω αγγαρία;