Είναι δεδομένο το όφελος ενός αυτοκινήτου που αποκτάται με leasing από μια εταιρεία, λόγω των φορολογικών οφελών που αυτό επιφέρει.

Είναι δεδομένο το όφελος ενός αυτοκινήτου που αποκτάται με leasing από μια εταιρεία, λόγω των φορολογικών οφελών που αυτό επιφέρει.

Το Leasing και τα νέα δεδομένα στη φορολόγηση

15.378 Επισκέψεις στο άρθρο (7/11/2014)

Όλα τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά leasing, όσον αφορά τη φορολόγηση της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτου και τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τους επαγγελματίες και τους ιδιώτες.

Παραμένει το όφελος, παρά τη νέα φορολόγηση των στελεχών

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Είναι δεδομένο το όφελος ενός αυτοκινήτου που αποκτάται με leasing από μια εταιρεία, λόγω των φορολογικών οφελών που αυτό επιφέρει. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να συντηρεί τον στόλο (μικρό ή μεγάλο) των αυτοκινήτων που την εξυπηρετεί για τις λειτουργικές της ανάγκες, χωρίς το υψηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης μιας ιδιωτικές αγοράς του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στο στέλεχος που έχει εταιρικό αυτοκίνητο, παραμένει το όφελος έναντι της -δαπανηρής- ιδιωτικής αγοράς, ακόμη και μετά την πρόσφατη αλλαγή στη φορολόγηση του εταιρικού αυτοκινήτου ως εισόδημα μισθωτών υπηρεσιών, που πλέον αφορά σε όλα τα αυτοκίνητα.

Πότε εκπίπτει το μίσθωμα

Για μια επιχείρηση, το μίσθωμα ενός εταιρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με το Νόμο 4172/2013, εκπίπτει πλέον φορολογικά στο σύνολό του. Αυτό, έχει πολλά οφέλη στην επιχείρηση και είναι ένα από τα πλεονεκτήματα της επιλογής ενός ή περισσοτέρων εταιρικών αυτοκινήτων.

Τα νέα δεδομένα στη φορολόγηση των στελεχών

Μέχρι σήμερα αυτό που γνωρίζαμε και συνέβαινε στην αγορά, είναι ότι εάν το εταιρικό αυτοκίνητο έχει εργοστασιακή αξία έως και 15.000 ευρώ, τότε αυτό δεν λογιζόταν ως εισόδημα μισθωτών υπηρεσιών και δεν επιβάρυνε το δηλωθέν εισόδημα του στελέχους που το είχε. Από εκεί και πάνω υπήρχε κλιμακωτή επιβάρυνση με βάση την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, η οποία ανερχόταν στο 15% επί της εργοστασιακής αξίας εάν αυτή βρισκόταν μεταξύ 15.000 και 22.000 ευρώ, στο 25% της εργοστασιακής αξίας εάν αυτή βρισκόταν μεταξύ 22.001 και 30.000 ευρώ, καθώς και στο 30% επί της εργοστασιακής αξίας για όσα αυτοκίνητα κόστιζαν προ φόρων άνω των 30.000 ευρώ. Όμως αυτό πλέον αλλάζει αφού με Εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών στις αρχές Οκτωβρίου, πλέον το 30% του συνολικού κόστους (απόσβεσης, τελών κυκλοφορίας, επισκευών και συντηρήσεων, κόστος αγοράς ή μίσθωσης κ.λπ.) οποιουδήποτε εταιρικού αυτοκινήτου θα επιβαρύνει το στέλεχος της εταιρείας ως εισόδημα από μισθωτή εργασία. Η αλλαγή αυτή μπορεί να μην αλλάζει τα κύρια πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα εταιρικό αυτοκίνητο σε αυτόν που το χρησιμοποιεί, ωστόσο δεν παύει αυτή η νέα φορολόγηση να αποτελεί μια επιπλέον επιβάρυνση, μη χρειαζούμενη θα λέγαμε εμείς, σε μια αγορά η οποία αυτή τη στιγμή προχωρά όλο και προς το καλύτερο. Ας δούμε όμως τι προβλέπει αυτή η Εγκύκλιος με τη νέα φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων.

Παροχή σε είδος τα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο που εκδόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις αρχές του Οκτώβρη, αλλά και με βάση non paper που ακολούθησε την ανακοίνωση από το Υπουργείο, η αγοραία αξία παραχώρησης εταιρικού οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, αποτελεί παροχή σε είδος και αποτιμάται σε ποσοστό 30% επί του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους επισκευών και συντηρήσεων, αλλά και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης. Το τελικό ποσόν φορολογείται σαν εισόδημα από μισθωτή εργασία, με την εφαρμογή του νέου αυτού δεδομένου να αφορά σε εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου του 2014. Επισημαίνεται δε ότι οι λοιπές δαπάνες που αφορούν στα υπόψη οχήματα (καύσιμα, διόδια κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της αγοραίας αξίας του παραχωρούμενου εταιρικού αυτοκινήτου και άρα, δεν αυξάνουν περαιτέρω το δηλωθέν εισόδημα. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, έστω ότι για ένα εταιρικό αυτοκίνητο καταχωρήθηκαν στα βιβλία ετήσιες δαπάνες 4.800 ευρώ (μίσθωμα που περιλαμβάνει όλα τα λοιπά έξοδα του αυτοκινήτου). Συνεπώς, το 30% του ανωτέρου ποσού, ήτοι 1.440 ευρώ, λογίζεται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία και θα πρέπει να συμπεριληφθεί από τον εκκαθαριστή μισθοδοσίας στη βεβαίωση αποδοχών του εργαζομένου από εισοδήματα μισθωτής εργασίας.

Ποια αυτοκίνητα εξαιρούνται της νέας διάταξης

Όπως διευκρίνισε το Υπουργείο Οικονομικών, σκοπός της νέας Εγκυκλίου για τα εταιρικά αυτοκίνητα, είναι η φορολόγηση των πολυτελών αυτοκινήτων των υψηλόβαθμων στελεχών (status car). Χαρακτηριστικά, το Υπουργείο αναφέρει:
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι πωλητές, τεχνικοί κ.λπ. εργαζόμενοι των οποίων η εργασία απαιτεί συχνή μετακίνηση.
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive).
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη μετακίνηση των πελατών τους.
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (mini-bus).
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα πίστας των αεροδρομίων.
- ΔΕΝ φορολογούνται τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού ή υψηλών προσώπων των επιχειρήσεων διαχείρισης των αεροδρομίων.
- Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ θεωρείται παροχή η δαπάνη των καυσίμων και συντήρησης των αυτοκινήτων (π.χ. διόδια, βενζίνη, ΚΤΕΟ, service, parking, αλλαγή ελαστικών κλπ)

Τα άλλα πλεονεκτήματα παραμένουν

Παρά τις όποιες αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, η επένδυση στη μακροχρόνια μίσθωση εξακολουθεί και αξίζει αφού:
Ø Εξασφαλίζει στην επιχείρηση μεγαλύτερη ρευστότητα, καθώς δεν δεσμεύονται τα κεφάλαιά της με την αγορά αυτοκινήτων
Ø Η απαξίωση του αυτοκινήτου δεν επιβαρύνει άμεσα το χρήστη, αλλά επιμερίζεται στο ύψος του μισθώματος
Ø Μειώνεται το κόστος χρήσης, αφού, πέραν του καυσίμου, όλες οι άλλες λειτουργικές επιβαρύνσεις εμπεριέχονται στο μίσθωμα 
SPRING SEAT
NISSAN