Το μέγεθος μετράει!

Το μέγεθος μετράει!

11.395 Επισκέψεις στο άρθρο (5/1/2017)

Μόλις βρήκε το σωστό μέγεθος, απογείωσε τις πωλήσεις της σε όλη την Ευρώπη. Το ίδιο ετοιμάζεται να κάνει και στην Ελλάδα.

Αν θες ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, πιθανότατα να το θες γιατί έχει χώρους. Αν ένα μικρομεσαίο είναι μεγαλύτερο; Μήπως είναι και καλύτερο; Αυτό σκέφτηκε η Skoda και έριξε τα μοντέλα της «ανάμεσα» στις κατηγορίες. Τι πέτυχε όμως;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Νέος 100 ετών γίνεται; Γίνεται. Γιατί μπορεί η Skoda να έχει πίσω της μία ιστορία ενός και πλέον αιώνα, στην αγορά αυτοκινήτων όμως είναι μόλις νεαρά κυρία. Γιατί μόνο μετά την ένωσή της με τον όμιλο VW έθεσε θεμέλια να ανταγωνιστεί μάρκες ακόμη και της premium κατηγορίας στα ίσα. Πως το έκανε; Με το μέγεθος.

Λένε το μέγεθος δεν μετράει, όμως τα αυτοκίνητα πουλάνε ακόμη με το μέτρο. Φθηνά τα μίνι, οικονομικά τα μικρά, value for money τα μικρομεσαία και τα πράγματα αρχίζουν να τσούζουν στα μεσαία και πάνω. Το μέγεθος είναι καθοριστικό.

Αν ρωτήσεις τους αγοραστές της μικρής κατηγορίας, για παράδειγμα, οι μισοί αγοράζουν μικρό όχι γιατί θέλουν μικρό, αλλά γιατί μικρό αντέχει η τσέπη τους. Βάλτους ένα μέτρο αμάξι στην ίδια τιμή και θα πετάξουν της σκούφια τους. Αυτή τη σκούφια βγήκε να μαζέψει η Skoda.

Με τη σημερινή της γκάμα η Skoda έχει μόνο δύο μοντέλα που παίζουν απέναντι στα παραδοσιακά. Το Citigo, κλασσικό μίνι, και τη Fabia, φυσιολογικό μικρό. Τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ πιεσμένα, ενώ η αγορά απαιτεί και συμπαγείς διαστάσεις.

Εκεί όμως που η αγορά απαιτεί μέγεθος, η Skoda είναι παρούσα. Στο Rapid, με δύο αμαξώματα, προσφέρει τιμή μικρού με χώρους μικρομεσαίου. Η Οctavia, είναι πλέον μεγαλύτερη από αρκετά μεσαία αυτοκίνητα, όμως παίζει στα μικρομεσαία από πλευράς τιμής και πλασαρίσματος. Το ίδιο, και πιο αποτελεσματικά κάνει η Superb, με τα δύο πόδια στη μεγάλη κατηγορία, που όμως λανσάρεται ως μεσαία, και ας ρίχνει μέχρι και μισό μέτρο στα περισσότερα της κατηγορίας.

Και το Yeti δεν το λες ίδιο με το Juke σε μέγεθος, πιο κοντά στο Qashqai είναι, απέχει όμως σε τιμή. Και το ίδιο θα κάνει με το Kodiaq τώρα. Περισσότερο αμάξι στα ίδια λεφτά.

Εσείς τι λέτε; Σας δελεάζει η τακτική της Skoda να μπαίνει σφήνα ανάμεσα στις κατηγορίες με αυτοκίνητα που είναι μεγαλύτερα από τον ανταγωνισμό αλλά φθηνότερα από αντίστοιχα του ίδιου μεγέθους; Αφήνετε εύκολα κάτι τέτοιο να πάτε σε άλλη μάρκα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto