Το σύστημα διανομής των κερδών μέσω της Συμφωνίας Ομονοίας το ξεκίνησε ο Bernie Ecclestone.

Το σύστημα διανομής των κερδών μέσω της Συμφωνίας Ομονοίας το ξεκίνησε ο Bernie Ecclestone.

Το χρήμα της Formula 1

2.814 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2017)

Τα κέρδη της Formula 1 μοιράζονται κάθε χρόνο στις ομάδες σύμφωνα με μια συμφωνία που έχουν υπογράψει και λέγεται Concorde Agreement (Συμφωνία Ομόνοιας). Βέβαια η μοιρασιά δεν είναι και πολύ δίκαιη...

Στην αρχή κάθε σεζόν, η Formula One Management παρουσιάζει τα έσοδα τα οποία προέρχονται από τρεις τομείς – από τις πίστες που φιλοξενούν αγώνες, δικαιώματα μετάδοσης και άλλες πηγές, όπως οι χορηγοί που διαφημίζονται στις πίστες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Ο κύκλος εργασιών της FOM για το 2016 εκτιμάται σε 1,83 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά έσοδα υπολογίζονται σε 1,38 δισ. δολάρια.
 
Στη συνέχεια διανέμει περίπου το 68% των προβλεπόμενων καθαρών εσόδων μεταξύ των ομάδων που έχουν επιλεγεί.
 
Αυτός το ποσοστό φέτος αντιστοιχεί σε 940 εκατομμύρια δολάρια και είναι 3,5% χαμηλότερος σε σχέση με πέρυσι, λόγω των αναμενόμενων αυξήσεων του κόστους μάρκετινγκ σύμφωνα με τα σχέδια της νέας ιδιοκτήτριας εταιρείας, FOB Liberty, και τη μείωση του αριθμού των grands prix από 21 σε 20.
 
Τα έσοδα κατανέμονται στις 10 ομάδες μέσω εννέα μηνιαίων πληρωμών από τον Απρίλιο, με την τελευταία πληρωμή να γίνεται τον Μάρτιο του 2018 όταν θα έχουν υπολογιστεί τα οριστικά έσοδα.
 
Το ποσό που λαμβάνει κάθε ομάδα βασίζεται σε μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν, των επιτυχιών του παρελθόντος και των ειδικών συμφωνιών.
 
Ο παρακάτω πίνακας, που προέρχεται από το Motorsport.com, αναφέρει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο τα έσοδα κατανέμονται δυσανάλογα.
 
Οι πληρωμές στη στήλη 1 υπολογίζονται με βάση τη θέση μιας ομάδας στα δύο από τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ οι πληρωμές στη στήλη 2 βασίζονται αποκλειστικά στη θέση της ομάδας το 2016, με μόνο τις 10 κορυφαίες ομάδες να συμπεριλαμβάνονται.
 
Τα συνολικά χρήματα της Στήλης 1 κατανέμονται εξίσου μεταξύ όλων των ομάδων, με την κάθε μία να εκτιμάται ότι κερδίζει 36 εκατομμύρια δολάρια.
 
Εάν η Manor συμμετείχε και φέτος, ο αριθμός αυτός θα ήταν 32.5 εκατομμύρια δολάρια, 1 εκατομμύριο λιγότερο από την προηγούμενη σεζόν, αλλά μετά την αποχώρηση της Manor, το ποσό αυτό μοιράστηκε εξίσου στις άλλες εννέα ομάδες.
Καθώς η Haas έχει ολοκληρώσει μόνο μία σεζόν, δεν πληροί τις προϋποθέσεις για να έχει έσοδα από τη στήλη 1.
 
Η στήλη 2 υπολογίζεται σε φθίνουσα κλίμακα από την πρώτη στη 10η θέση, με την πρώτη ομάδα να λαμβάνει το 19% του συνολικού ποσού, την έκτη το 9% και τη δέκατη το 4%.
 
Η Ferrari, η Mercedes, η Red Bull και η McLaren έχουν ξεχωριστές συμφωνίες για να λαμβάνουν μπόνους για τα πρωταθλήματα κατασκευαστών. Η Ferrari λαμβάνει επιπλέον ποσά επειδή είναι η πιο ιστορική ομάδα ενώ η Williams λαμβάνει και αυτή κάποια χρήματα λόγω της μεγάλης παράδοσης που έχει.
 
Η Red Bull λαμβάνει πρόσθετη πληρωμή επειδή ήταν η πρώτη ομάδα που υπέγραψε την ισχύουσα συμφωνία, η οποία θα διαρκέσει έως το 2020, και αυτά θα ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια δολάρια.
 
Μετά την επίτευξη του στόχου των δύο παγκόσμιων πρωταθλημάτων, η Mercedes έχει μια ειδική ετήσια πληρωμή που είναι κοντά με αυτή της Red Bull.
 
Η Ferrari θα λάβει συνολικά 180 εκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα πέμπτο του συνολικού ποσού, αλλά θα πάρει 12 εκατομμύρια λιγότερο από πέρυσι.
 
Ακόμα και έτσι θα λάβει  108 εκατομμύρια δολάρια περισσότερο από ό, τι η Force India, παρά το γεγονός ότι η τελευταία τερμάτισε μόνο μία θέση πιο πίσω στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Η Mercedes κέρδισε τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών για τρίτη συνεχή χρονιά, αλλά ακόμα και έτσι θα πάρει 9 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα από την Ferrari.
 
Η Force India και η Williams μπορεί να τερμάτισαν μπροστά από τη McLaren στην κατάταξη, αλλά θα λάβουν λιγότερα χρήματα από τη McLaren καθώς η ομάδα του Woking έχει καταφέρει να κερδίσει δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα (κάτι που δίνει έξτρα χρήματα).
 
Εάν τα ποσά μοιράζονταν εξίσου, κάθε ομάδα θα έπαιρνε 94 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό θα μείωνε τα έσοδα της Ferrari κατά 86 εκατ. δολάρια, ενώ η Sauber, που είναι η τελευταία από τις ομάδες που δικαιούνται χρήματα και από τις δύο πρώτες στήλες θα έπαιρνε επιπλέον 45 εκατ. δολάρια.

Όλα τα ποσά που αναγράφονται στον πίνακα είναι εκατομμύρια δολάρια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEUGEOT NEW EVANS
4green