• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέτουμε αντιμέτωπα σε μια σύντομη σύγκριση τα VW Passat και VW Tiguan. Ποιο κερδίσει την οικογενειακή «βεντέτα»;

Κάποιες μικρές αλλαγές καθιστούν το Tiguan ελαφρώς πιο νεανικό από το Passat. Σημαντικό προσόν το συρόμενο πίσω κάθισμα, φυσιολογικά όργανα για τη βασική έκδοση.

Κάποιες μικρές αλλαγές καθιστούν το Tiguan ελαφρώς πιο νεανικό από το Passat. Σημαντικό προσόν το συρόμενο πίσω κάθισμα, φυσιολογικά όργανα για τη βασική έκδοση.

Σημαντικό προσόν το συρόμενο πίσω κάθισμα, φυσιολογικά όργανα για τη βασική έκδοση.

«Ώρα» για business: το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό ρολόι του Passat είναι δείγμα μια λίγο πιο σοβαρής και ενήλικης αισθητικής. Σπηλαιώδες το πορτ-μπαγκάζ.

Σπηλαιώδες το πορτ-μπαγκάζ.

VW Tiguan VS Passat

Διαβάστηκε από 6082 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/2/2017

Κάθε «οικογένεια», όσο αρμονική και να δείχνει προς τα έξω δεν παύει να έχει κάποιας μορφής κόντρα στο εσωτερικό της. Στην περίπτωση της VW, το Tiguan με το Passat συνθέτουν ένα τέτοιο ζευγάρι «συγγενών» με αρκετά αντικρουόμενα συμφέροντα.

 
Πριν ακόμη φτάσει στην αγορά η τρέχουσα γενιά του Tiguan, ήταν γνωστό ότι ένας από τους αντιπάλους, στους οποίους θα προκαλούσε κάποιου είδους πονοκέφαλο με την έλευσή του, θα ήταν εσωτερικός. Πρόκειται βέβαια για το Passat, και αυτό δεν είναι πρωτοφανές αφού τα μεσαία οικογενειακά είναι η κατ’εξοχήν κλάση η οποία έχει πληρώσει την επιτυχία των SUV σε ένα βάθος σχεδόν δύο δεκαετιών ήδη. 
 
Εμφάνιση: Κοινό DNA- αισθητές διαφορές 
Από την πρώτη στιγμή είναι εμφανές ότι αυτά τα δύο «πρόσωπα» προέρχονται από το ίδιο σόι. Η VW δε ρισκάρει να αλλάξει ριζικά το look των μοντέλων της, ειδικά ανάμεσα σε κοντινές κατηγορίες όπως εδώ. Οι διαφορές είναι υπαρκτές όμως και αυτό που δίνει τον τόνο της κόντρας ανάμεσα στα δύο «άσπονδα» αδέλφια είναι το πιο δραστήριο ύφος του Tiguan, απέναντι στο πιο business στιλ της κλασσικής «τρίχωρης» μπερλίνας το οποίο τιμάει εδώ και χρόνια από την πλευρά του το Passat. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαϊνά προστατευτικά στο αμάξωμα χαρίζουν στο Tiguan αυτό το ύφος που έχει φέρει σε προνομιακή θέση τα SUV έναντι των αντίστοιχων σεντάν. Συνολικά, το Tiguan παίρνει και κάποιους παραπάνω πόντους δείχνοντας ότι απευθύνεται σε ένα ελαφρώς πιο νεανικό κοινό. 

Εσωτερικό: Χωρίς εκπλήξεις 
Ούτε εδώ υπάρχει διάθεση για πειραματισμό από πλευράς VW. Μάλιστα και τα δύο μοντέλα υποδέχονται οδηγό και επιβάτες σε ένα κόκπιτ με κοινές τις γενικές κατευθύνσεις σε ό,τι αφορά όχι μόνο το στιλ αλλά και την ποιότητα, αφού το επίπεδο κατασκευής και συναρμολόγησης είναι αφ’ενός αυτό που περιμένει κανείς από τη φίρμα, αφ’ετέρου χωρίς να δημιουργεί αποστάσεις ανάμεσα στους δύο μονομάχους. Όσο μάλιστα ανεβαίνει ο προϋπολογισμός του εν δυνάμει αγοραστή, τόσο το Tiguan όσο και το Passat μπορούν να σε κακομάθουν με τον ψηφιακό και πλήρως διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων. 
 
Χώροι: Η μάχη σκληραίνει 
Στα «χαρτιά», τα εξωτερικά μεγέθη των αμαξωμάτων σκιαγραφούν δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, ωστόσο οι μετρήσεις αποκαλύπτουν ότι η διαμόρφωση της καμπίνας δεν απέχει ιδιαίτερα. Tiguan και Passat πηγαίνουν βήμα βήμα σε κρίσιμα πεδία, όπως το κεφάλι εμπρός και το πλάτος πίσω, ενώ, το μεν SUV είναι πιο γενναιόδωρο για τους ώμους οδηγού και συνοδηγού, το δε σεντάν σπρώχνει ένα βήμα πιο μακριά τον ήδη εντυπωσιακό χώρο για τα πόδια που παρέχει ο crossover αδερφός του. Στα πορτ-μπαγκάζ, το τριών όγκων σχήμα κερδίζει εύκολα τη μάχη ενώ το Tiguan παίρνει την εκδίκησή του όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα (1.555 έναντι 1.152 λίτρων). Επιπλέον, το SUV κλείνει το μάτι και στα MPV με τις συρόμενες πίσω θέσεις του. 
 
Κινητήρες: Ένας TSI για δύο 
Ο 1.4 TSI των 125 ίππων είναι ιδανικός για βασική έκδοση τόσο στο Tiguan όσο και στο Passat. Το έξτρα βάρος και ο όγκος του SUV αντανακλώνται και στις επιδόσεις, προσθέτοντας περίπου 1 δλ. στην επιτάχυνση από στάση έναντι του σεντάν. Το Passat με το ίδιο μοτέρ έχει υψηλότερη τελική, χαμηλότερη κατανάλωση και φυσικά λιγότερους ρύπους. Μια λεπτομέρεια: το βασικό Tiguan είναι αποκλειστικά χειροκίνητο ενώ το αντίστοιχο Passat μπορεί προαιρετικά να ζητηθεί και με το 7άρι DSG. 

Στο δρόμο: Έκαστος στο είδος του 
Στο μεν Passat αυτό που συγκρατεί ο οδηγός, είναι η ευχάριστη αίσθηση χαμηλού βάρους που εισπράττει από το πλαίσιο, ενώ το Tiguan κερδίζει το χειριστή επειδή βρίσκει τρόπο και υποβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την όποια αρνητική επίπτωση θα μπορούσε να έχει το ψηλότερο κέντρο βάρους. Παρά το διαφορετικό προφίλ τους και τα δύο VW είναι εξαιρετικά πάνω από λακκούβες, με το Tiguan, έστω και δικίνητο, να διατηρεί φυσικά το πλεονέκτημα της εκτός δρόμου κίνησης, κάτι στο οποίο το Passat δεν έχει απάντηση. 
 
Συμπέρασμα: Ένα πρόσωπο - Δύο κόσμοι
Το Passat είναι πιο σβέλτο, πιο οικονομικό και με πιο μεγάλο πορτ-μπαγκάζ ενώ το λίγο πιο νεανικό Tiguan θα σας έχει σε ένα πιο ψηλό «θρόνο», μπορεί να σας πάει μια light χωμάτινη βόλτα ενώ έχει και κάποια πολυχρηστικά στοιχεία. 

 
  • Vac

    Θεωρώ ότι περισσότερο ενδιαφέρον θα παρουσίαζε μια αντιπαράθεση των diesel κινητήρων στα 1.6 λίτρα. Από προσωπική πάντως εμπειρία από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα διαπίστωσα ότι το tiguan είναι σημαντικά υποδεέστερο σε ποιότητα υλικών στο εσωτερικό πράγμα που τελικά προβληματίζει τον (πραγματικό) υποψήφιο αγοραστή. Αλήθεια, πότε θα δούμε το test του tiguan 1.6tdi? Θεωρώ άσκοπο το τελευταίο συγκριτικό του kuga 1.6tdci με το tiguan 1.4tsi που πρόσφατα δημοσιεύσατε. Μφχ

      4
  • Το τρίτο ρεαλιστικό ματι

    Γιατί όλο και πιο έντονα νομίζω οτι σε λίγους μήνες η vw θα αρχίσει να ανεβαίνει θέσεις στο autocheck 2 2 τα σκαλιά που λέει και το τραγούδι.

      4
  • Grepogoal

    Την εργονομια που εχουν στο εσωτερικο τους τα αυτοκινητα του vag,λιγες φιρμες την εχουν.Επενδυουν ωρες και χρημα να φτιαξουν ενα καλαισθητο,ομορφο εσωτερικο και αυτοκινητα με καλη κυλιση και αισθηση.ΔΟΥΛΕΨΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΣΤΟΥΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΟΜΩΣ!!