Θα αγοράζατε 2κίνητο ή 4κίνητο SUV; Και αν πήρατε τετρακίνητο, το χρησιμοποιείται εκτός δρόμου;
Υπάρχει σήμερα κάποιο SUV που οφείλει να έχει τετρακίνηση;
7.383 Επισκέψεις στο άρθρο (9/2/2015)
«Εσείς το SUV σας το πήρατε τετρακίνητο; Γιατί; Θα πάω στα βουνά;» Αν αυτός ο διάλογος ακούγεται φυσιολογικός, είναι γιατί πλέον τα SUV δεν τα βλέπουμε σαν «ειδικά» οχήματα, αλλά σαν ένα άλλο αυτοκίνητο γενικής χρήσης. Ή μήπως όχι όλα; Μήπως κάποια οφείλουν να είναι τετρακίνητα; Ποια;
Ποιο SUV σήμερα φωτογραφίζεται βουτηγμένο στη λάσπη να διασχίζει τον Αμαζόνιο; Ρίξετε μια ματιά στις διαφημίσεις των αυτοκινήτων αυτών. Ούτε καν σε διακοπές δεν τα δείχνουν. Το SUV δεν είναι αυτοκίνητο για εκτός δρόμου χρήσης. Αυτή η κατηγορία πέθανε. Ακόμη και τα μεγάλα «τέρατα» που έχουν όλα τα συστήματα για να σκαρφαλώνουν στο Έβερεστ κάθετα ελάχιστα διαφημίζονται σε τέτοιο περιβάλλον.
Το SUV άλλαξε κυρίως στο μυαλό μας. Στο πως το βλέπουμε εμείς. Στο πως το φανταζόμαστε. Ένα μεγάλο, άνετο, ταξιδιάρικο οικογενειακό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την ψηλή θέση που χαρίζει στον οδηγό και το μεγάλο ύψος για να καβαλάει πεζοδρόμια και να μη «βρίσκει» στη γλίστρα στο φέρι μπότ. Η τετρακίνηση στα SUV είναι σήμερα όσο προαιρετική είναι και για τα οικογενειακά.
Από τα δημοφιλή SUV, για παράδειγμα, υπάρχει κάποιο μοντέλο που στα μάτια σας δεν μπορεί παρά να έχει τετρακίνηση; Το Qashqai, για παράδειγμα που είναι best seller στην κατηγορία του, θα το θέλατε με τετρακίνηση; Υπάρχει λόγος; Εντάξει, στη μεγαλύτερη κατηγορία τα μοντέλα αυτά έχουν τετρακίνηση, όχι όμως για να βγαίνουν εκτός αλλά γιατί μοιράζονται πλατφόρμες με άλλα αυτοκίνητα που την διαθέτουν.
Σαφώς στα θηρία με τους V8 η τετρακίνηση είναι στάνταρ, όχι για τίποτε άλλο αλλά γιατί έχουν τόση δύναμη που τη χρειάζονται. Στην κατηγορία αυτή, βέβαια, υπάρχει και η λογική του «απ όλα», οπότε δεν μπορεί να λείπει κάτι.Στα υπόλοιπα όμως; Αλήθεια, έχετε κατά νου κάποιο μοντέλο που δεν μπορείτε να το φανταστείτε χωρίς τετρακίνηση; Κάποιο που να οφείλει να την έχει; Ή στον αντίποδα, κάποιο που θα ήταν αστείο αν ήταν τετρακίνητο; Τι λέτε;
Νομίζω ότι δεν έχουν νόημα ύπαρξης τα 2WD SUV. Αν θες SUV χωρίς τετρακίνηση μάλλον έχεις διαλέξει λάθος όχημα. Μπορείς να καλυφθείς με ένα Crossover ή ένα Station Wagon. Κάθε SUV που σέβεται την ύπαρξή του πρέπει να έχει τετρακίνηση και κοντές σχέσεις.
ΣΤΑ SUV ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΖΙΠΑΚΙ ΔΡΟΜΟΥ ΜΩΡΕ? ΑΦΟΥ ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΤΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΕΦΕ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΧΩ ΤΖΙΠ..(ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ).ΕΠΙΣΗΣ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ,ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ=ΠΕΡΙΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΕΚΚΙΝΗΣΗ+ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ !!! ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΕΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΥΠΟΥ ΚΟΥΡΣΑ ΣΟΥΜΠΑΡΟΥ,ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΗΛ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΖΙΠ OFF ROAD , Η ΘΗΡΙΟ ΜΕ 300ΑΛΟΓΑ+ , ΤΟΤΕ ΒΑΛΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.
Βασίλη, σκέψου ότι στην Αμερική, ακόμα και τα Gr. Vitara, Vitara, Sportage και άλλα ακόμα, που είναι κατά βάση πισωκίνητα, υπήρχαν εκδόσεις που έβγαιναν χωρίς τετρακίνηση...Έλειπε ο 2ος επιλογέας...
Διάβασα τα σχόλια των αναγνωστών και φοβάμαι ότι είμαι ο μόνος που θα διαφωνήσω, επειδή πράγματι η τετρακίνηση σπάνια αξιοποιείται, λαμβάνοντας υπόψη την πλειονότητα των χρηστών.
Υποψιάζομαι ότι όλοι όσοι απάντησαν πράγματι χρησιμοποιούν τις δυνατότητες του τετρακίνητου (το ίδιο και εγώ), αλλά είμαστε μάλλον η μειοψηφία.
H άποψή μου είναι ότι το αναντικατάστατο που προσφέρουν τα SUV είναι η ικανή απόσταση από το έδαφος και οι καλές σχετικές γωνίες (ίσως και μια κοντή 1η). Τα υπόλοιπα, δηλ η τετρακίνηση καλύπεται αρκετά ικανοποιητικά και από ένα δικίνητο με τα κατάλληλα λάστιχα.
Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι τα δικίνητα SUV θα έπρεπε να εφοδιάζονται με εμπρός διαφορικό ηλεκτρονικά περιορισμένης ολίσθησης (αλά Panda πχ), το οποίο με τα υπάρχοντα σήμερα ηλεκτρονικά συστήματα θα έχει μικρό κόστος, μηδενικό βάρος, καμμία αύξηση στην κατανάλωση και κάνει μεγάλη διαφορά εκτός δρόμου.
Χωρίς τετρακίνηση γιατί να τα αγοράσεις;Είναι ακριβότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα,καταναλώνουν περισότερο,χειρότερες επιδόσεις,χειρότερο κράτημα και λόγω ύψους της ανάρτησης απλώς ...βάρκες.Η σχεδίασή τους πέρα από μόδα στοχεύει σε εκτός δρόμου κίνηση.Αφήνω για το τέλος το γεγονός ότι κατασκευαστικά είναι εντελώς όμοια με τα μεσαία επιβατικά και δεν έχουν κανένα ουσιαστικό μηχανολογικό στοιχείο που να αξίζει την διαφορά τιμής.Στην πραγματικότητα λειτουργούν σαν πολυτελείς εκδόσεις των φυσιολογικών αυτοκινήτων.ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ.
Νομίζω ότι όποιος προτιμήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να το διαλέξει με τετρακίνηση για να μπορεί να ξεφεύγει από την άσφαλτο σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές έχοντας περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια .Εγώ τουλάχιστον γι αυτό αγόρασα το RAV με τετρακίνηση.
Σαν κάτοχος ενός καθαρόαιμου τετρακίνητου, ενός Κia Sportage Ι, δεν μπορώ να καταλάβω την ύπαρξη της δικίνητης έκδοσης των SUV...
Τι ακριβώς προσφέρει;
Η κατηγορία των SUV πλέον έχει εξαφανιστεί...Μερικά μοντέλα στην Ελλάδα έρχονται αποκλειστικά και μόνο 2κίνητα...Ποιος ο λόγος τότε να επιλέξω ένα τέτοιο όχημα και όχι ένα ΙΧ;
Δεν μου προσφέρει ούτε την οδική συμπεριφορά ενός συμβατικού, ούτε την κατανάλωση του, ούτε τις επιδόσεις του...παρά μόνο την αίσθηση του ψηλού...Όσο ψηλό μπορεί να είναι, γιατί πλέον κι αυτό έχει φτάσει να πλησιάζει το ύψος των hatchback...Και αν θέλω χώρους πάω σε MPV...
Αν θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τα μοντέλα τους να αναφέρονται ως SUV, ας τα εξοπλίσουν με τετρακίνηση...Και πιστέψτε με...αρκεί μόνο μια φορά να πατήσεις χώμα για να "κολλήσεις" με το μικρόβιο της τετρακίνησης και της εκτός δρόμου χαράς...Και δεν λέω για τίποτα εξτριμιές...χαλαρά πράματα...
Κατα τη γνωμη μου ολα τα SUV αυτοκινητα θα πρεπει να εφοδιαζονται με τερρακινηση για να θεωρουνται αυθεντικα SUV η τζιπ οπως τα αποκαλει ο περισσοτερος κοσμος. Οπως υποδηλωνει και το ονομα τους ειναι οχηματα ελευθερου χρονου που σημαινει οτι το μεγαλυτερο μερος που θα κινηθουν θα ειναι εκτος δρομου. Τα προσθιοκινητα SUV καθως και τα crossover ειναι περισσοτερο υπερυψωμενα αυτοκινητα παρα αυτοκινητα εκτος δρομου.
Κάθε SUV θα ήταν καλό να είναι τετρακίνητο, όχι μόνο για τα βουνά, αλλά και διότι σε καθημερινή χρήση στο δρόμο, στη βροχή, στο χιόνι κ.λ.π. ένα τετρακίνητο έχει πολύ καλύτερο κράτημα από ένα δικίνητο.
Νομίζω ότι δεν έχουν νόημα ύπαρξης τα 2WD SUV. Αν θες SUV χωρίς τετρακίνηση μάλλον έχεις διαλέξει λάθος όχημα. Μπορείς να καλυφθείς με ένα Crossover ή ένα Station Wagon. Κάθε SUV που σέβεται την ύπαρξή του πρέπει να έχει τετρακίνηση και κοντές σχέσεις.
Ο μόνος λόγος που αγοράζονται στην Ελλάδα 2WD SUV είναι ένας και ονομάζεται ΜΟΥΡΗ.Όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε.
ΣΤΑ SUV ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΖΙΠΑΚΙ ΔΡΟΜΟΥ ΜΩΡΕ? ΑΦΟΥ ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΤΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΕΦΕ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΧΩ ΤΖΙΠ..(ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ).ΕΠΙΣΗΣ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ,ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ=ΠΕΡΙΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΕΚΚΙΝΗΣΗ+ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ !!! ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΕΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΥΠΟΥ ΚΟΥΡΣΑ ΣΟΥΜΠΑΡΟΥ,ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΗΛ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΖΙΠ OFF ROAD , Η ΘΗΡΙΟ ΜΕ 300ΑΛΟΓΑ+ , ΤΟΤΕ ΒΑΛΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.
Βασίλη, σκέψου ότι στην Αμερική, ακόμα και τα Gr. Vitara, Vitara, Sportage και άλλα ακόμα, που είναι κατά βάση πισωκίνητα, υπήρχαν εκδόσεις που έβγαιναν χωρίς τετρακίνηση...Έλειπε ο 2ος επιλογέας...
Διάβασα τα σχόλια των αναγνωστών και φοβάμαι ότι είμαι ο μόνος που θα διαφωνήσω, επειδή πράγματι η τετρακίνηση σπάνια αξιοποιείται, λαμβάνοντας υπόψη την πλειονότητα των χρηστών.
Έχω ένα Grand Vitara 2.0 και δεν θα μπορούσα να το φανταστώ ποτέ χωρίς 4wd και αργό. Νομίζω ότι η 2wd για ένα κανονικό SUV είναι ευνουχισμός.
Χωρίς τετρακίνηση γιατί να τα αγοράσεις;Είναι ακριβότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα,καταναλώνουν περισότερο,χειρότερες επιδόσεις,χειρότερο κράτημα και λόγω ύψους της ανάρτησης απλώς ...βάρκες.Η σχεδίασή τους πέρα από μόδα στοχεύει σε εκτός δρόμου κίνηση.Αφήνω για το τέλος το γεγονός ότι κατασκευαστικά είναι εντελώς όμοια με τα μεσαία επιβατικά και δεν έχουν κανένα ουσιαστικό μηχανολογικό στοιχείο που να αξίζει την διαφορά τιμής.Στην πραγματικότητα λειτουργούν σαν πολυτελείς εκδόσεις των φυσιολογικών αυτοκινήτων.ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ.
Νομίζω ότι όποιος προτιμήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να το διαλέξει με τετρακίνηση για να μπορεί να ξεφεύγει από την άσφαλτο σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές έχοντας περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια .Εγώ τουλάχιστον γι αυτό αγόρασα το RAV με τετρακίνηση.
Σαν κάτοχος ενός καθαρόαιμου τετρακίνητου, ενός Κia Sportage Ι, δεν μπορώ να καταλάβω την ύπαρξη της δικίνητης έκδοσης των SUV...
Κατα τη γνωμη μου ολα τα SUV αυτοκινητα θα πρεπει να εφοδιαζονται με τερρακινηση για να θεωρουνται αυθεντικα SUV η τζιπ οπως τα αποκαλει ο περισσοτερος κοσμος. Οπως υποδηλωνει και το ονομα τους ειναι οχηματα ελευθερου χρονου που σημαινει οτι το μεγαλυτερο μερος που θα κινηθουν θα ειναι εκτος δρομου. Τα προσθιοκινητα SUV καθως και τα crossover ειναι περισσοτερο υπερυψωμενα αυτοκινητα παρα αυτοκινητα εκτος δρομου.
Κάθε SUV θα ήταν καλό να είναι τετρακίνητο, όχι μόνο για τα βουνά, αλλά και διότι σε καθημερινή χρήση στο δρόμο, στη βροχή, στο χιόνι κ.λ.π. ένα τετρακίνητο έχει πολύ καλύτερο κράτημα από ένα δικίνητο.