Υπάρχουν σήμερα κακά αυτοκίνητα; Ή απλά κάποια είναι τόσο καλύτερα;
Υπάρχουν σήμερα κακά αυτοκίνητα; Ή απλά κάποια είναι τόσο καλύτερα;
7.610 Επισκέψεις στο άρθρο (30/9/2014)
Ποιος δε θυμάται τη δεκαετία του 80 ή και πιο πίσω όπου από μάρκα σε μάρκα, μοντέλο σε μοντέλο οι διαφορές ήταν τόσες που όχι απλά κάποια ήταν καλύτερα, αλλά κάποια άλλα ήταν απλά κακά. Σήμερα; Πόσο ψηλά είναι ο μέσος όρος και τελικά τι παραπάνω ψάχνουμε για να πούμε κάτι καλύτερο;
Ευτυχώς τελειώσαμε με πειραματισμούς, και επικίνδυνα αυτοκίνητα. Ήδη από την δεκαετία του 80 η λέξη «κακό» περιέγραφε ένα αυτοκίνητο που παρόλα αυτά ήταν ασφαλές. Αυτό που του έδινε τον αρνητικό χαρακτηρισμό είχε να κάνει με κακή χρήση των διαστάσεων για χώρους, μέτριες ή κακές επιδόσεις, κακή ποιότητα κατασκευής ή απλά άχρωμη και αδιάφορη οδηγική εμπειρία.
Όποιος θυμάται αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να καταθέσει την άποψή του για το πόσο καλύτερα, ή απλά πόσο καλά είναι τα αυτοκίνητα σήμερα. Η ασφάλεια είναι εξασφαλισμένη σε πολύ υψηλό επίπεδο, οι επιδόσεις είναι ακόμη και στα πιο αργά μοντέλα πολύ κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ η ποιότητα, όταν σήμερα τη λέμε μέτρια, εννοούμε απίστευτα υψηλή, παρά το ότι υπάρχει και καλύτερη.
Και εδώ είναι το κλειδί σήμερα. Πως η συνολική βελτίωση είναι μεν θεαματική, όμως οι συγκρίσεις γίνονται πάντα με τον ανταγωνισμό της ίδιας γενιάς. Μπορεί δηλαδή τα αυτοκίνητα σήμερα σε σχέση με 20 ή 30 χρόνια πριν να είναι απείρως καλύτερα, όταν όμως τα συγκρίνουμε μεταξύ τους, κάποια ξεχωρίζουν. Και αυτά κάνουν τα άλλα να φαίνονται χειρότερα. Όχι κακά, αλλά χειρότερα.
Αυτός ο κινούμενος στόχος του καλού και του κακού όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε και σήμερα τον ίδιο διαχωρισμό που κάναμε παλιά. Όταν ο πήχης είναι υψηλός πρέπει για να μην κακοχαρακτηριστείς να είσαι όσο πιο κοντά του γίνεται. Λίγο πιο κάτω και χάνεις.
Τι λέτε όμως εσείς; Με ποια δεδομένα κρίνετε τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που κάνει ένα μοντέλο καλό και τι κακό; Και τελικά εν έτει 2014 υπάρχουν ακόμη κακά αυτοκίνητα;
Πρακτικά δεν υπάρχουν σήμερα κακά αυτοκίνητα (ένα από τα καλά του ανταγωνισμού και της παγκοσμιοποίησης). Απλά κάποια είναι ακριβότερα από άλλα που κάνουν τα ίδια πράγματα, αλλά πλέον είναι διαθέσιμες τόσες πληροφορίες, που δεν δικαιολογείται να μην ξέρει κάποιος τι αγοράζει.
Ακόμα και το Niva είναι καλό αυτοκίνητο, για δεδομένη (πολύ ειδική) χρήση.
Πρακτικά δεν υπάρχουν σήμερα κακά αυτοκίνητα (ένα από τα καλά του ανταγωνισμού και της παγκοσμιοποίησης). Απλά κάποια είναι ακριβότερα από άλλα που κάνουν τα ίδια πράγματα, αλλά πλέον είναι διαθέσιμες τόσες πληροφορίες, που δεν δικαιολογείται να μην ξέρει κάποιος τι αγοράζει.
Το αν ένα αυτοκίνητο θα το χαρακτηρίσω καλό ή κακό θα εξαρτηθεί κυρίως από το αν βγάζει βλάβες ή γενικά προβλήματα αξιοπιστίας.
Austin Marina. Η απόλυτη φρίκη. Κατόπιν τα πρώτα γιαπωνέζικα και τα πρώτα Κορεάτικα όταν πρωτοκυκλοφόρησαν...
μακρια απο ford, η μεγαλυτερη κοροιδια σε αυτοκινητο,
μακρια απο opel, για να εχει η τσεπη σου κανενα ψιλο.
Σήμερα υπάρχουν υπερεκτιμημένες εταιρίες - φίρμες.
ολα τα opel ειναι απαραδεκτα αυτοκινητα!