Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/6/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/6/2005
Scoop old
Νέο Toyota Yaris
Το δεύτερο βήμα
Πριν το τέλος του 2005 αναμένεται να ξεκινήσει στην Ελλάδα η εμπορική πορεία της νέας γενιάς του Yaris.
Η Toyota λάνσαρε το Υaris το 1999 και τότε το εν λόγω αυτοκίνητο είχε χαρακτηριστεί ως το πιο ευρωπαϊκό "βήμα" της εταιρείας. Ο κορυφαίος Ιάπωνας κατασκευαστής ετοιμάζεται τώρα για το δεύτερο αντίστοιχο βήμα στη μικρή κατηγορία.
Tο νέο Yaris έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ιαπωνία με το όνομα Vitz και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ουσιαστικά βρίσκεται προ των πυλών και της ευρωπαϊκής αγοράς. Σύμφωνα μάλιστα με τις υπάρχουσες πληροφορίες το νέο μικρό της Toyota θα βρίσκεται στην Ελλάδα περίπου στα τέλη του 2005.
Σχεδίαση
Από πλευράς σχεδίασης είναι προφανές ότι σε ελάχιστα μόνο σημεία το αυτοκίνητο θυμίζει το πρωτότυπο σχέδιο του Σωτήρη Κωβού. Το αμάξωμα έχει αποκτήσει ένα πιο κλασικό χάτσμπακ σχήμα τουλάχιστον στην πεντάθυρη εκδοχή, φωτογραφίες της οποίας έχουμε στη διάθεσή μας, ενώ φαίνεται ότι έχει δεχθεί και αρκετές επιρροές από την κλάση των μικρών πολυχρηστικών καθώς το σχήμα του "φλερτάρει" λίγο με τα ενός όγκου οχήματα. Τα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι εντελώς νέα και σύγχρονα από πλευράς σχεδίασης ενώ προσδίδουν και αρκετό κύρος παραπέμποντας ελαφρώς στo Corolla. Δεσμούς με μεγαλύτερα οχήματα της Toyota φαίνεται ότι δημιουργούν και η διαμόρφωση της μάσκας και η περίοπτη θέση του λογότυπου της εταιρείας στο εμπρός μέρος. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι το νέο Yaris αποκαλύπτει το σχετικά σφηνοειδές σχήμα του. Συνολικά το όχημα έχει έντονη ευρωπαϊκή αύρα και αναμένεται να συνεχίσει την άριστη εμπορική πορεία του τωρινού. Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι επίσης ριζικές με μόνη εξαίρεση τη θέση του πίνακα οργάνων ο οποίος παραμένει τοποθετημένος στο κέντρο.
Τεχνικά
Το βασικό νέο τεχνικό στοιχείο είναι η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Yaris σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Αυτό το στοιχείο αναμένεται να έχει ευεργετικές συνέπειες στον τομέα της παροχής χώρων ενώ δεν αποκλείεται να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το "πάτημα" του οχήματος στο δρόμο. Από πλευράς κινητήρων θα είναι διαθέσιμες τρεις γνώριμες επιλογές στα 1,0, 1,3 και 1,5 λίτρα με αρκετές αλλαγές όμως στην απόδοση της ισχύος τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη βασική και την κορυφαία έκδοση.
Συνολική αναβάθμιση
Καθίσταται φυσικά σαφές ότι πρόκειται για μια εντελώς νέα γενιά του Yaris και εύλογα η Toyota "επανεπεξεργάστηκε" πολλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και σε διάφορους μάλιστα τομείς. Από τις πρώτες αποκλειστικές πληροφορίες που έχουμε συλλέξει λοιπόν φαίνεται ότι η ποιότητα της κατασκευής θα είναι καλύτερη ενώ σημαντικά ενισχυμένο θα είναι και το ήδη υψηλό τεχνολογικό επίπεδο του υπάρχοντος μοντέλου. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να γίνει διαφορετικά από την πλευρά της Toyota, καθώς η εμπορική "κληρονομιά" που θα αφήσει το πρώτης γενιάς Yaris στον διάδοχό του είναι πραγματικά πολύ μεγάλη και η ευθύνη ανάλογη. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Yaris τα τελευταία χρόνια (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης χρονιάς πωλήσεων) βρίσκεται σταθερά κοντά ή μέσα στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς και ανεξαρτήτως κατηγορίας με μέσο όρο πάνω από 8.100 ταξινομήσεις ετησίως. Ακόμη και φέτος το όχημα βρίσκεται -στο κλείσιμο του πρώτου 5μήνου- στην 10η θέση με 3.072 πωλήσεις!
Στο πίσω μέρος -κυρίως- το νέο Yaris, το οποίο ονομάζεται Vitz στην Ιαπωνία, δείχνει ότι έχει επηρεαστεί αρκετά από το υπάρχον Corolla. Η συνολική εμφάνιση είναι σίγουρα νεανική και ελκυστική.

Η πλαϊνή όψη του νέου Yaris αποδεικνύεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς αποκαλύπτει ότι το όχημα έχει ένα σφηνοειδές σχήμα με σπορτίφ προεκτάσεις.



 
 Νέο Toyota Yaris
Κινητήρες
Εσωτερικό
Xώροι