Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/12/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/12/2005
Scoop old
To νέο Audi A4 και οι εκδόσεις του
Πιο σπορ
O στόχος της Audi για το A4 - να γίνει το αυτοκίνητο όσο πιο σπορ γίνεται τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και οδικής συμπεριφοράς.
Σαφή στροφή στο δυναμισμό. Αυτό αναζητά η Audi και αυτό θα είναι το στοιχείο που θα χαρακτηρίζει τη νέα γενιά του Α4 όταν παρουσιαστεί στα τέλη του 2007.
Φυσικά θα υπάρχει και η Avant εκδοχή του νέου Audi A4, αν και πιθανότατα θα παρουσιαστεί την ίδια περίπου χρονική περίοδο με τη σεντάν. Σχετικά με το πιο… οικογενειακό A4 η εταιρεία μάλλον θα στραφεί σε ένα σχήμα πιο κοντά σε αυτό του A3 Sportback και λιγότερο σε ένα κλασικό στέισον βάγκον.
Μπορεί να μας χωρίζουν ακόμη δύο γεμάτα χρόνια μέχρι να παρουσιαστεί επίσημα το νέο A4, όμως προφανώς η όλη διαδικασία έχει δρομολογηθεί και οι πληροφορίες είναι άκρως ενδιαφέρουσες. Χωρίς πολλές περιστροφές η Audi θέλει να κινηθεί προς πιο επιθετικά μοτίβα αλλά και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τα σπορ χαρακτηριστικά του μεσαίου της μοντέλου. Η νέα γενιά του A4 θα βασιστεί σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία θα διαδραματίσει πολλαπλό ρόλο στους κόλπους του ομίλου. Σε αυτή θα στηριχτεί η κατασκευή τόσο του A6 (αργότερα), όσο και ενός νέου κουπέ (πιθανότατα το R8) το οποίο δεν αποκλείεται να δούμε είτε ως πρωτότυπο είτε σε έκδοση παραγωγής ακόμη και στο προσεχές Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο του 2006.Η τραπεζοειδής μάσκα θα συνεχίσει να είναι το σήμα κατατεθέν και σε αυτό το Audi, όμως σε αυτή τη γενιά τόσο τα πολύ επιθετικά φωτιστικά σώματα όσο και τα δύο έντονα νεύρα στο καπό θα προσδίδουν ασύγκριτα πιο δυναμικό ύφος.
Ο στόχος της Audi…
…είναι να επιτύχει πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου έως την περίοδο 2007-2008, γεγονός που επιβάλλει την παρουσίαση πολλών νέων μοντέλων για να διευρυνθεί η γκάμα. Σύμφωνα με πληροφορίες από διεθνείς κύκλους ο "εσωτερικός" στόχος για τις κεφαλές της Audi είναι να ανέλθουν οι πωλήσεις στα 1,5 εκ. οχήματα έως το 2015 -κάτι όχι τόσο εύκολο όσο ακούγεται.
O στόχος της Audi για το A4
Οι εντολές που έχουν δεχτεί όσοι συμμετέχουν στην εξέλιξη του νέου Α4 φέρονται να είναι οι εξής δύο: να γίνει το αυτοκίνητο όσο πιο σπορ γίνεται τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και οδικής συμπεριφοράς χωρίς όμως να γίνει πολύ πιο ακριβό από το τωρινό. Σε ό,τι αφορά τις προσθιοκίνητες εκδόσεις οι μηχανικοί προσανατολίζονται σε μετατόπιση του κινητήρα ακόμη πιο κοντά στο κέντρο του αμαξώματος, βελτιστοποίηση της αίσθησης του τιμονιού αλλά και αλλαγές στην ανάρτηση των πίσω τροχών. Για τις τετρακίνητες εκδόσεις έχει αναφερθεί από κάποιες πηγές ότι ίσως αυξηθεί το ποσοστό το οποίο θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα σε μια αναλογία ίσως και 40:60!
Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες για τους κινητήρες αναφέρουν ότι θα υπάρχουν εκδόσεις από 140 έως και 420 ίππων (το 420 μάλλον αφορά το S4). Οι ίδιοι κύκλοι δηλώνουν ότι στην γκάμα θα προστεθεί (και δεν αποκλείεται να λειτουργεί ως βασική έκδοση σε κάποιες αγορές) ο κινητήρας (φωτό) με τους δύο υπερσυμπιεστές που παρουσίασε η Volkswagen στη Φρανκφούρτη τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η ισχύς ανέρχεται σε 140 ή 170 ίππους ανάλογα με τη ρύθμιση ενώ σίγουρα θα προσφέρεται στο νέο Α4 το μηχανικό σύνολο 2,0 TFSI με τους 200 ίππους. Στο "τραπέζι" έχουν πέσει και εξετάζονται πάντως και νέες εκδοχές κινητήρων με turbo στα 1,8 και 2,0 λίτρα.

Η έμπνευση
Δεν χωρά αμφιβολία ότι τόσο για τη διαμόρφωση της μάσκας όσο και για το σχήμα που θα έχουν τα φωτιστικά σώματα οι άνθρωποι της Audi θα ρίξουν αρκετές… ματιές στο πρωτότυπο Shooting Break, το οποίο θεωρείται προπομπός του νέου TT.
To κουπέ: Καλοκαίρι 2007
Ένα συγκεκριμένο μοντέλο, τη δίθυρη σειρά 3 της BMW, έχει προφανώς στο νου της η Audi με τη διαφαινόμενη πρόθεσή της να λανσάρει ένα κουπέ Α4. Όπως φαίνεται και από τη σχετική κατασκοπευτική φωτογραφία, το look το οχήματος θα είναι ακόμη πιο δυναμικό σε σχέση με την τετράθυρη εκδοχή, κάτι που θα οφείλεται όχι μόνο στις δύο λιγότερες πόρτες αλλά και σε κάποιες επεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα (θεωρείται πιθανή η χρήση LEDs).
Το κάμπριο: Τέλη 2008
Στα τέλη του 2008 τοποθετείται χρονικά η παρουσίαση της ανοικτής έκδοσης του Α4. Η Audi δεν δείχνει να ανταποκρίνεται στις "σειρήνες" κουπέ-κάμπριο και για μία ακόμη φορά θα στραφεί σε μια αναμενόμενα πολύ ποιοτική μαλακή, υφασμάτινη οροφή. Διαφορές όπως αυτές που αναφέραμε για την κουπέ εκδοχή θα υπάρχουν και στην ανοικτή έκδοση.