Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/3/2006
Test mtx
Volkswagen Golf GT (1,4 TSI 170PS)
Συνταγή...δυναμίτης
Το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και ο επιλογέας κρίνονται αντάξια των απαιτήσεων για γρήγορη οδήγηση.
Tεχνολογία TSI ( Twincharged Stratified Injection), στα ελληνικά "Στρωματοποιημένη έκχυση βενζίνης με δύο υπερσυμπιεστές". Πρόκειται ουσιαστικά για τον FSI κινητήρα της VW με το μπλοκ των 1,4 λίτρων (ενισχυμένο από γκρι χυτοσίδηρο), ο οποίος -για την περίσταση- χρησιμοποιεί ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή (Compresssor) τύπου Roots της Eaton και έναν κλασικό υπερτροφοδότη (turbo) της ΚΚΚ.
Διαδικασία
Παίρνουμε το Golf των 1,4 λίτρων με τον FSI κινητήρα της VW και τον ενισχύουμε, ώστε να αντέξει στις αυξημένες πιέσεις. Τοποθετούμε στο mixer -που είναι γεμάτο με βενζίνη 98 οκτανίων- τον κινητήρα των 90 ίππων και προσθέτουμε τον υπερσυμπιεστή (Compressor), για να νοστιμίζει στις χαμηλές στροφές και το στροβιλοσυμπιεστή (turbo) για γεμάτη γεύση. Γεύση από τον 1,8Τ κινητήρα του ομίλου, με κατανάλωση κατά τι πιο πικάντικη από των 1,6 λίτρων FSI.
Πάει καιρός, που η κλασική μηχανολογική εφαρμογή του κύκλου του Oττο επαναστατεί. Πριν από πολλά χρόνια, το Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket (το 1962) ουσιαστικά έκανε την απαρχή μιας τεχνολογίας, που στις μέρες μας είναι ευρέως διαδεδομένη. Η υπερτροφοδότηση, λοιπόν, είναι μια τεχνολογία, που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο, εφαρμόζοντας προς το παρόν δύο λύσεις για εκμετάλλευση του "αέρα", που χρησιμοποιεί ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Μηχανικό συμπιεστή (Compressor) και συμπιεστή καυσαερίων (turbo). Τί γίνεται, όμως, όταν και οι δύο λύσεις εφαρμόζονται σε έναν κινητήρα και μάλιστα 1,4 λίτρων;
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Κινητήρας (επιδόσεις, κατανάλωση, λειτουργία), οδική συμπεριφορά (αίσθηση τιμονιού, επιλογέα, φρένων και ανάρτησης ως προς την άνεση και τη συμπεριφορά), διακριτική εμφάνιση, κόστος χρήσης (ετήσια έξοδα τελών κυκλοφορίας και ασφάλειας)
(-): Ποιότητα κύλισης (λόγω ελαστικών), κόστος αγοράς (αν ψάχνετε για 1,4), ηλεκτρονικό γκάζι (drive - by-wire)
Τί μέλλει γενέSθαΙ
To μέλλον μας επιφυλάσσει εκπλήξεις. Κατ' αρχήν, ο κινητήρας αυτός θα συνδυάζεται με το κιβώτιο DSG της εταιρείας (θα εισαχθεί το καλοκαίρι), ενώ το φθινόπωρο θα έρθει και ο αντίστοιχος με 140 ίππους. Με αυτή την απόδοση θα εφοδιάζει και το Touran, ενώ το Golf Plus θα διατίθεται και εκείνο και με 140 και με 170 ίππους. Θεωρητικά -και με βάση το γεγονός ότι, η τεχνολογία του TSI έχει εξελιχθεί πάνω στους FSI κινητήρες του ομίλου- δεν αποκλείεται κάθε έκδοση κινητήρα FSI να έχει τη… GT πλευρά του. Καλή μας όρεξη λοιπόν!
Αποστολή εξεΤελέSθεI
Στόχος της VW ήταν να παράγει μαζικά ένα αυτοκίνητο, με μικρής χωρητικότητας κινητήρα και μεγάλη απόδοση, ευκολοδήγητο και σπορτίφ, χωρίς να κανιβαλίσει την πλούσια προσφερόμενη γκάμα του Golf. Έτσι, μέσω του GT, χτυπάει για άλλη μια φορά το καμπανάκι στον ανταγωνισμό από θέση ισχύος και σερβίρει υποσχέσεις για το μέλλον.

 
 Volkswagen Golf GT (1,4 TSI 170PS)
ΧιλιοτεΤρακοSάρI... είναι και φαίνεται
TSI να λέμε τώρα;
ΣΤο εSωτερIκό
ΤρώγονταS έρχεταI η όρεξη