Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/7/2009
Συγκριτικό Test
Νέο Toyota Prius 1,8 VS Honda Insight 1,3
Εφιάλτης στα… βενζινάδικα
Διαβάστηκε από 21473 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/7/2009
Μάχη οικονομίας & οικολογίας...
Με κατανάλωση μόλις 3,9 λτ./100 χλμ., το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά, ισχυρότερο και "καθαρότερο" Prius αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς. Αυτή τη φορά όμως βρίσκει απέναντί του το αντίστοιχης φιλοσοφίας υβριδικό Insight, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή.
Oόρος "υβριδικό αυτοκίνητο" φέρνει συνειρμικά στο νου το όνομα "Toyota Prius" και όχι άδικα, αφού είναι το μόνο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτή την τεχνολογία, το οποίο, από το 1997 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, και ύστερα από 2 γενιές, έχει ξεπεράσει τα 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Η άρτι αφιχθείσα νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του ακολουθεί τις βασικές αρχές του προηγούμενου μοντέλου, αλλά φέρει ακόμη πιο εξελιγμένη τεχνολογία και περισσότερη ισχύ, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, μετά από τόσα χρόνια, μόλις φέτος έκανε την παρουσία του ένα ανταγωνιστικό μοντέλο, το Honda Insight, με το οποίο το συγκρίνουμε.
Με γνώριμη εικόνα εξωτερικά το Prius III
Οι κύριες "γραμμές" της σχεδίασης του 3ης γενιάς Prius προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από του προγενέστερου, ειδικά κοιτώντας το από το πλάι και πίσω, όπου με μια γρήγορη ματιά μπορεί να μην αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο. Ωστόσο, μπροστά είναι εντελώς διαφορετικό, με πιο σύγχρονη και δυναμική όψη, ενώ σε συνδυασμό με το ελαφρώς αυξημένο μήκος και πλάτος -κατά 15 και 20 χλστ. αντίστοιχα- και τη μετατόπιση κατά 100 χλστ. προς τα πίσω του υψηλότερου σημείου της οροφής, εμφανίζεται πιο ισορροπημένο αισθητικά. Παράλληλα μειώθηκε ακόμα ο αεροδυναμικός συντελεστής από cd: 026 σε cd: 0,25. Από την άλλη πλευρά, το Insight εμφανίζει και αυτό ανάλογα σφηνοειδές προφίλ με έντονα κεκλιμένη οροφή, ψηλό τελείωμα του παρμπρίζ, κάθετη πίσω πόρτα και χαμηλό (όχι στα επίπεδα του Prius) αεροδυναμικό συντελεστή cd: 0,28.
Από 26.650 ευρώ το Prius με υπερπλήρη εξοπλισμό
Ακριβώς ίδια είναι η τιμή του νέου και του παλαιότερου Prius, παρά το γεγονός ότι είναι πιο εξελιγμένο και σημαντικά αναβαθμισμένο σε τεχνολογία, ότι διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1,8 λτ. (αντί για 1,5 λτ.) και ο εξοπλισμός του είναι πλουσιότερος. Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφάλειας, συν το Head-Up Display και το Touch Tracer, τα οποία αναλύουμε στη διπλανή σελίδα. Βέβαια, και πάλι η τιμή του είναι αισθητά υψηλότερη από ενός "συμβατικού" 5θυρου μικρομεσαίου, με μοτέρ παραπλήσιας ή υψηλότερης απόδοσης, αφού ακόμα και οι premium προτάσεις είναι φθηνότερες. Αντίθετα, στην περίπτωση του έτερου υβριδικού Insight, το οποίο στη βασική του έκδοση (19.900 ευρώ) κοστίζει 6.750 ευρώ λιγότερα, χωρίς ωστόσο να έχει αντίστοιχης τεχνολογίας υβριδική τεχνολογία με του Prius και εξοπλισμό.
Πού κερδίζει το Prius: Σε τεχνολογία, σε κατανάλωση, σε χώρους, σε επιδόσεις και σε ποιότητα
Πού κερδίζει το Insight: Σε τιμή, σε άνεση ανάρτησης, σε κιβώτιο ταχυτήτων και σε φρένα
Πού μειονεκτούν και τα δύο: Σε οδηγική αίσθηση και σε ορατότητα προς τα πίσω
info Τα υβριδικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται για 5 χρόνια από τα τέλη κυκλοφορίας, μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο και η τιμή τους δεν επιβαρύνεται με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης.
Εξωτερικές διαστάσεις (χλστ.)
ΜοντέλοInsight 1,3Prius 1,8
Μήκος4.3964.460
Πλάτος1.6951.745
Ύψος1.4251.490
Μεταξόνιο2.5502.700
Τα υβριδικά συστήματα
Honda Insight
Διαθέτει το παράλληλο υβριδικό σύστημα ΙΜΑ (Ιntegrated Motor Assist), στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα, αποτελώντας βοηθητική πηγή ως προς το θερμικό μοτέρ, αφού από μόνος του δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην κίνηση του αμαξώματος. Επιπλέον, το ΙΜΑ συνδυάζεται με Start & Stop, ενώ σριστερά από το τιμόνι υπάρχει ένα πράσινο μπουτόν, το ECON (Effective CONtrol), με το πάτημα του οποίου αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων για χαμηλότερη κατανάλωση. Τέλος, οι μπαταρίες του συστήματος βρίσκονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και ζυγίζουν 38 κιλά.

Toyota Prius
Το νέας γενιάς Hybrid Synergy Drive διαθέτει 1.800άρη VVT-i βενζινοκινητήρα, όπου δίπλα του εδράζεται ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αντλεί ισχύ από μια μικρότερη σε διαστάσεις αλλά μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, τοποθετημένη στο πίσω τμήμα του οχήματος. Αρχικά το Prius και σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ανάλογα με τους ρυθμούς κίνησης, μπαίνει σε λειτουργία και το μοτέρ βενζίνης. Επιπλέον, πέραν της στάνταρ λειτουργίας, υπάρχουν οι επιλογές "EV" για κίνηση αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρισμό (έως 48 χλμ./ώρα και απόσταση έως 2 χλμ.), ECO για πιο ήπιους ρυθμούς και POWER για αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Οι ζάντες αλουμινίου στο Prius είναι καλυμμένες με καλαίσθητα πλαστικά τάσια, προς όφελος της χαμηλότερης αεροδυναμικής αντίστασης.

 
 Νέο Toyota Prius 1,8 VS Honda Insight 1,3
Τεχνολογία Prius
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Κινητήρες
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή-Βαθμολογία
Συμπέρασμα