Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/3/2010
Scoop
Nέα Mercedes C-Class
Η εξέλιξη του είδου
Διαβάστηκε από 10504 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/3/2010
Με 4θυρο κουπέ αμάξωμα και υβριδική τεχνολογία, η επόμενης γενιάς C-Class θα φέρει, για μία ακόμη φορά, νέα δεδομένα στη μεσαία κατηγορία για λογαριασμό της Mercedes.
Με μια ματιά...
Πολύ "εκφραστική" σχεδιαστικά
Με 4θυρο κουπέ αμάξωμα
Με υβριδική τεχνολογία, πιθανόν και με σύστημα φόρτισης των μπαταριών σε πρίζα
Παρουσίαση - παραγωγή το 2014
Τα 4θυρα οικογενειακά μοντέλα αλλάζουν και, όπως έχουμε ξαναγράψει, αποκτούν σταδιακά όλο και περισσότερο κουπέ ύφος στην εμφάνισή τους. Ο λόγος γι αυτό δεν είναι άλλος από το γεγονός, ότι κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, οι κλασικές 4θυρες "κούρσες" χάνουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση με τα σαφώς πιο πρακτικά και χρηστικά στέισον βάγκον. Χρειάζεται λοιπόν να ανατρέξουμε πίσω στο 2004, για να δούμε πόσο σημαντική ήταν η απόφαση της Mercedes να παρουσιάσει στην Έκθεση του Παρισιού εκείνη τη χρονιά τη CLS. Ως "μείγμα" διαφορετικών ειδών και κατηγοριών, η CLS αρχικά "ξένισε" όσους δεν μπορούσαν να κατανοήσουν για ποιο λόγο το πολυτελές μοντέλο της Mercedes ακροβατεί, συνδυάζοντας έντονα κουπέ στιλ, 4 πόρτες, 4θέσιο εσωτερικό και πορτ μπαγκάζ ίδιο με ενός σεντάν.
Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, το πίσω άκρο της νέας 4θυρης Mercedes C-Class διακρίνεται για το έντονα κουπέ στιλ. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τεχνολογία LED και δείχνουν αρκετά φουτουριστικά.
Το παράδειγμα όμως της CLS ακολούθησαν οι Porsche με την Panamera, η Volkswagen με το Passat CC (σημαίνει coupe-comfort), ενώ σύντομα αναμένουμε και από την Audi το 4θυρο κουπέ Α7. Επιπλέον, η BMW διατηρεί ήδη από το 2007 το 4θυρο κουπέ πρωτότυπο CS Concept, το οποίο, χωρίς να είμαστε σίγουροι ότι θα περάσει στην παραγωγή, σίγουρα επηρεάζει αισθητικά όλα τα καινούρια μοντέλα της βαυαρικής φίρμας. Φυσικά αυτά είναι μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών μεταξύ τους, ωστόσο με τον τρόπο αυτό, διαφαίνεται, ότι το νέο σχεδιαστικό στιλ των 4θυρων αυτοκινήτων θα περάσει σε όλα τα επίπεδα της αγοράς.
Φυσικά η Mercedes ετοιμάζει και στέισον βάγκον έκδοση αμαξώματος για την επόμενη C-Class. Μάλιστα θα επενδύσει πολύ στο ιδιαίτερα εκφραστικό εμπρός άκρο του μοντέλου της, για να δημιουργήσει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με χαρακτήρα, υψηλή τεχνολογία και αυξημένη πρακτικότητα, "αντίδοτο" στη γεμάτη συναίσθημα 4θυρη κουπέ έκδοση αμαξώματος του μεσαίου μοντέλου της.
Εμφάνιση γεμάτη συναίσθημα
Το βασικό χαρακτηριστικό λοιπόν στην εμφάνιση της επόμενης γενιάς της C-Class είναι το έντονα κουπέ τελείωμα της οροφής. Στην αποκλειστική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη εικόνα παρατηρούμε πως, ένεκα της οροφής, οι γυάλινες επιφάνειες είναι ιδιαίτερα μικρές. Το τοξοειδές σχήμα της οροφής πλαισιώνεται από δύο έντονα νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος, τα οποία μας οδηγούν στο πίσω άκρο, όπου κυριαρχεί το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η συνολικά λιτή αλλά ενδιαφέρουσα εικόνα. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει φυσικά και το πολύ εκφραστικό σχεδιαστικά εμπρός άκρο του γερμανικού μεσαίου μοντέλου. Εκεί συνδυάζονται και πάλι γεωμετρικά στοιχεία, όπως καμπυλόγραμμοι σχηματισμοί σε μάσκα και προφυλακτήρα, ενώ το βλέμμα μαγνητίζει το έντονα προτεταμένο καπό.
F800 style
Με βάση το πρωτότυπο F800 Style
To νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο F800 Style, που έδειξε μόλις μερικές εβδομάδες πριν στη Γενεύη η Mercedes, θα αποτελέσει, κατά πάσα πιθανότητα, τη βάση (αισθητικά σίγουρα, ίσως και τεχνολογικά) για την επόμενης γενιάς C-Class. Αυτό ενσωματώνει έναν κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων V6, ισχύος 409 ίππων, αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80kw. To σύστημα αυτό τροφοδοτείται ενεργειακά από μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία έχει τη δυνατότητα να φορτίζει και σε οικιακή πρίζα (τεχνολογία Plug-in). Εναλλακτικά, το γερμανικό concept εξασφαλίζει την απαιτούμενη για το ηλεκτρικό μοτέρ ενέργεια μέσω κυψελών, οι οποίες χρησιμοποιούν υδρογόνο για να παράγουν ηλεκτρισμό. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν, το μήκους 4,75 μέτρων F800 συνιστά εκφραστή των δύο σημαντικότερων οικολογικών τεχνολογιών, που σκοπεύει να εφαρμόσει στα μελλοντικά της προϊόντα η Mercedes, δηλαδή των τεχνολογιών Plug-in και κυψελών υδρογόνου. Όμως, σαφώς και είναι πολύ νωρίς να γνωρίζουμε ποια από τις δύο αυτές εφαρμογές θα επικρατήσει στην περίπτωση της επόμενης C-Class, ωστόσο, ειδικά οι κυψέλες υδρογόνου αποτελούν ιδιαίτερα… μακροπρόθεσμο σενάριο! Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως η Mercedes διαθέτει ήδη ολοκληρωμένη υβριδική τεχνολογία μαζικής παραγωγής, την οποία γνωρίσαμε στη νέα S 400 Hybrid. Στα πλεονεκτήματα αυτής συγκατελέγεται η πανίσχυρη και με κόμπακτ διαστάσεις μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία για την ώρα φορτίζει μόνο μέσω της κύλισης και της πέδησης, αλλά και μέσω της λειτουργίας του βενζινοκινητήρα του μοντέλου. Από πλευράς βενζινοκινητήρων πάντως, η λογική του downsizing θα έχει το βασικό ρόλο. Έτσι, δεν αποκλείεται η επόμενη C-Class να εφοδιάζεται ακόμα και με 3κύλινδρο μοτέρ 1,5 λίτρων.
Θα είναι αποκλειστικά 4θέσιο κουπέ;
Είναι έτοιμη όμως η αγορά για την οριστική "μετάλλαξη" των σεντάν σε 4θυρα κουπέ; Αυτό είναι ένα ακόμη ερώτημα που βασανίζει τους κατασκευαστές, γι αυτό δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι αν η επόμενη C-Class θα διαθέτει μόνο 4θυρη κουπέ έκδοση ή και κλασική έκδοση "μπερλίνας", τουλάχιστον για ένα αρχικό χρονικά διάστημα προσαρμογής. Άλλωστε, για παράδειγμα, η VW διατηρεί παράλληλα στην αγορά τα Passat και Passat CC, ενώ και στην περίπτωση της CLS, η Mercedes διαθέτει αντίστοιχου επιπέδου σεντάν εκδόσεις των E και S Class.