Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/4/2010
TEST
Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 5d 135 PS
Multi player
Διαβάστηκε από 20712 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/4/2010
Το Fiat Punto Evo προσφέρεται και με ένα υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1,4 λτ. τεχνολογίας MultiAir, το οποίο του προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, σε συνδυασμό με οικονομία σε καύσιμο και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Τους νέους κινητήρες του Fiat Group με τεχνολογία Multiair τους συναντήσαμε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo MiTo. Σειρά είχε η Fiat με το νέο Punto Evo, το οποίο "δέχθηκε" πρώτα τον ατμοσφαιρικό 1,4 
MultiAir 105 PS και τώρα, τον υπερτροφοδοτούμενο 1,4 MultiAir με τους 135 ονομαστικούς ίππους. Έτσι, το ιταλικό μοντέλο αποκτά έναν πιο σπορτίφ αέρα, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση, καθιστώντας το δυνατό "παίκτη" στην απαιτητική μικρή κατηγορία.
Απέναντι στο 1,4 MultiAir 105 PS
•  +42 ίπποι
•  +116 Nm ροπής
•  2,1 δλ. ταχύτερο στο 0-100 χλμ./ώρα
•  3,5 δλ. ταχύτερο στο 60-100 χλμ./ώρα (4η)
•  7,1 δλ. ταχύτερο στο 80-120 χλμ./ώρα (5η)
•  0,1 λτ./100 χλμ. οικονομικότερο σε καύσιμο
•  5 γρ./χλμ. λιγότερες εκπομπές CO2
Ο 1.400άρης MultiAir των 149 δυναμομετρημένων ίππων προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, αλλά και χαμηλή κατανάλωση σε καύσιμο.
Κινητήρας: Με 149 πραγματικούς ίππους!
Η τεχνολογία Multiair των νέων κινητήρων του Fiat Group ενσωματώνει ένα σύστημα ηλεκτροϋδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής του κινητήρα, το οποίο λειτουργεί ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού στο πεντάλ του γκαζιού, καταργώντας την πεταλούδα στην εισαγωγή του κινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς να θυσιάζονται η απόδοση και οι επιδόσεις. Στην περίπτωση του Punto Evo 1,4 135 PS, η πραγματική ισχύς είναι μεγαλύτερη από ό,τι ανακοινώνει η Fiat, μιας και στο δυναμόμετρο "έδειξε" 149 ίππους και 245 Nm ροπής, νούμερα που κινούν το αμάξωμα των 1.266 κιλών σε γρήγορους ρυθμούς, σε συνδυασμό με το 5τάχυτο κιβώτιο με τη σχετικά κοντή κλιμάκωση. Η δύναμη εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ. ακόμα και με μεγάλη σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο, με το μοτέρ να παράγει έναν μπάσο σπορτίφ ήχο στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Την οικονομία ενισχύει το στάνταρ σύστημα Start&Stop, το οποίο όμως δεν παρουσιάζει τόσο ομαλή λειτουργία κατά την εκκίνηση.
Στο δρόμο το ιταλικό μοντέλο παρουσιάζεται σταθερό σε κάθε περίπτωση, με την ανάρτηση να προσφέρει άνεση χωρίς να θυσιάζεται η σπορτίφ αίσθηση.
Στο δρόμο: Ασφαλές με πολύ καλή άνεση
Στον επαρχιακό δρόμο το Fiat Punto Evo χαρακτηρίζεται ασφαλές, παρουσιάζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Αν ο οδηγός ξεπεράσει τα όρια, εκεί θα επέμβει διακριτικά το στάνταρ ESP, επαναφέροντας την τάξη. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ιδανική, μιας και στις στροφές επιτρέπει μικρές κλίσεις στο αμάξωμα, ενώ στους δρόμους της πόλης απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει μέτρια αίσθηση και καλή αμεσότητα. Από την άλλη πλευρά, στον αυτοκινητόδρομο, το ιταλικό μοντέλο παρουσιάζεται σταθερό, χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική του.
Το ταμπλό του Punto Evo έχει μοντέρνα σχεδίαση και καλή ποιότητα, με κάποια ατοπήματα όμως στη συναρμογή.
Εσωτερικό: Μοντέρνο και με καλούς χώρους
Το εσωτερικό του Fiat Punto Evo διακρίνεται για τη μοντέρνα εικόνα που παρουσιάζει. Το ταμπλό αποτελείται από δύο ξεχωριστά τμήματα, με το κατώτερο να διαθέτει μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος. Από την άλλη πλευρά, η συναρμογή των δύο μεγάλων τμημάτων του ταμπλό παρουσιάζει μερικά ατοπήματα όσον αφορά στην εφαρμογή τους. Στον τομέα των χώρων, άνετα θα ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες επιβάτες, χωρίς να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα στις μετακινήσεις τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών βρίσκεται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία, με τη χωρητικότητα να είναι 275 λίτρων.

 
 Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 5d 135 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία