Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/11/2010
Παρουσίαση
Η κλασική μαραθώνια διαδρομή με 5 εναλλακτικά μέσα
Νενικήκαμεν
Διαβάστηκε από 7398 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/11/2010
Πριν 2.500 χρόνια ο Φειδιππίδης έφερε τα νέα στην Αθήνα για τη νίκη επί των Περσών. Σήμερα, πέντε διαφορετικά μέσα φέρνουν τα νέα πως η εναλλακτική μετακίνηση έχει παρόν, μέλλον και ενδιαφέρον. Και καθένας από τους συμμετέχοντες έχει αρκετούς λόγους για να φωνάξει πως νίκησε!
Ξεκίνησε σαν αστείο και κατέληξε σε μια πραγματική κόντρα στην κλασική διαδρομή του Μαραθώνιου, λίγες μέρες μετά τον διεθνή αγώνα και την επέτειο της συμπλήρωσης 2.500 χρόνων από την επική Μάχη του Μαραθώνα. 
Πρωταγωνιστές; Πέντε εναλλακτικά και, εν πολλοίς, οικολογικά μέσα μετακίνησης: το… πεζό 2, ήτοι τα ποδαράκια του δρομέα μεγάλων αποστάσεων Σπύρου Ρούλια, ένα ποδήλατο της κορυφαίας φίρμας Specialized με αναβάτη τον ποδηλατόπληκτο πλέον γράφοντα, ένα mega scooter Suzuki AN Burgman 400 ZA με αναβάτη τον Κώστα Γαμβρούλη από το "αδελφό" ΜΟΤΟ Τρίτη, μια naked μοτοσικλέτα Αprilia SL750 Shiver ABS με αναβάτη τον Θωμά Παπαδημητρόπουλο, επίσης από το MOTO Tρίτη, και το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής, το Toyota Prius στην τελευταία φυσικά εκδοχή του με οδηγό τον δικό μας Γιώργο Καλαϊτζή. Τα αποτελέσματα σας φαίνονται προδιαγεγραμμένα; Μην παίρνετε όρκο!
Λάβατε θέσεις!
Η εκκίνηση δόθηκε στις 10.00 πμ. και η διαδρομή των 42.195 μέτρων θα ήταν ακριβώς η ίδια με αυτή του κλασικού Μαραθώνιου δρόμου με απειροελάχιστη παρέκκλιση, λόγω συμμόρφωσης με τον ΚΟΚ (ειδικά του αυτοκινήτου). Αυτό ήταν και το κλειδί για τους συμμετέχοντες με τα μηχανοκίνητα μέσα, αλλά και για το ποδήλατο. Οι κινητήρες των μηχανών παίρνουν μπροστά, το Prius είναι stand by με το ηλεκτρικό του μοτέρ έτοιμο για εκκίνηση, ο δρομέας έχει τελειώσει το ζέσταμα και ο ποδηλάτης κουμπώνει τα παπούτσια στα αγωνιστικά πεντάλ.
Η ουσία του εγχειρήματος δεν ήταν μόνο η οικολογική μετακίνηση, αλλά και η πιο οικονομική. Και μην νομίζετε ότι το ποδήλατο ή η κάλυψη με τα πόδια είναι δωρεάν! Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι μηχανή, που όπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, χρειάζεται καύσιμο, ήτοι ενέργεια-υδατάνθρακες. Μπανάνες, ενεργειακά τζελ (1,8 ευρώ έκαστο) και νερό επιστρατεύτηκαν για να μπορέσουν τα κορμιά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Τα μηχανοκίνητα μέσα πληρώθηκαν φυσικά με αμόλυβδη βενζίνη…
Μαρς! 
Με το που δόθηκε η εκκίνηση, η "γυμνή" Aprilia ξεχύθηκε μπροστά, με το mega scooter της Suzuki και το Prius να ακολουθούν. Το ποδήλατο έμεινε πιο πίσω, ενώ ο δρομέας φυσικά άρχισε να βλέπει από το πρώτο χιλιόμετρο τους υπόλοιπους με κιάλια. Τα πολλά και συνεχόμενα φανάρια στη Λ. Μαραθώνος και η, όσο το δυνατόν, καλύτερη συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας, δεν επέτρεψαν στα μηχανοκίνητα να απομακρυνθούν ιδιαίτερα από το αγωνιστικό, ανθρακονημάτινο ποδήλατο, που στην ευθεία είχε σταθερό ρυθμό και ταχύτητα 42-45 χλμ./ώρα… 
Μετά τη Νέα Μάκρη όμως, το σκηνικό άρχιζε να αλλάζει άρδην. Η δύναμη της Aprilia την έφερε μπροστά, ενώ το Suzuki ακολουθούσε. Το Prius έχανε χρόνο στα φανάρια και την αραιή κίνηση. 
Το ποδήλατο άρχισε να κόβει ρυθμό λόγω της ήπιας, αλλά συνεχόμενης ανηφόρας μετά τη Ραφήνα και το 22ο χλμ. Ο αναβάτης του ήλπιζε σε καλύτερες μέρες μετά την Παλλήνη, λόγω της κατηφόρας και λόγω της κίνησης που θα καθυστερούσε τους μηχανοκίνητους πρωταγωνιστές. 
Ο δρομέας στο δικό του μοναχικό κόσμο κατάπινε βήμα-βήμα το φαρμάκι της δοκιμασίας που λέγεται Μαραθώνιος δρόμος… Όταν οι υπόλοιποι έπιαναν κέντρο, εκείνος μόλις που έφτανε προς Νέα Μάκρη… Ας μην ξεχνάμε πως δεν ήταν και επαγγελματίας Μαραθωνοδρόμος, που διατηρεί σταθερό τέμπο 20 χλμ./ώρα..
Αναβάτη ανίκατε μάχαν
Μετά τον Σταυρό, η κίνηση άρχισε να κάνει κάπως δύσκολη ακόμη και τη ζωή των μοτοσικλετών, πόσο δε του οδηγού του Prius, ο οποίος όμως δεν ανησυχούσε για την κατανάλωση, αφού στα σταμάτα-ξεκίνα έκανε κουμάντο ο ηλεκτροκινητήρας του υβριδικού Toyota. Παραδόξως, μετά την Αγ. Παρασκευή, η κίνηση δεν έκανε το χατίρι του ποδηλάτη, που δεν κέρδισε όσο έδαφος θα ήθελε, από το Prius. 
Ως εκ τούτου, η δύναμη και η ευελιξία της Aprilia έβαλαν το χεράκι τους έτσι, ώστε στις 10:47΄΄, η σπορ μοτοσικλέτα να φτάσει πρώτη στον τερματισμό του Παναθηναϊκού Σταδίου, μετά από 47 λεπτά και έχοντας καταναλώσει 3,29 λτ. αμόλυβδης βενζίνης. 
Το mega scooter της Suzuki, το ΑΝ Burgman έχει άπειρα καλά, αλλά πάσχει σε ευελιξία και ως εκ τούτου, έχασε 7 ολόκληρα λεπτά, με αποτέλεσμα να τερματίσει 54 λεπτά μετά την εκκίνηση, αλλά με μόλις 2,19 λτ. καυσίμου. 
Και την ώρα που οι δύο πρώτοι απολάμβαναν τον καφέ τους, αραχτοί στις σέλες των μοτοσικλετών τους, φτάνει το Toyota Prius τρίτο στις 11:08, έχοντας καταναλώσει μόλις 2,28 λτ. καυσίμου.
Ο ποδηλάτης, που μετά τον Σταυρό τα έδωσε όλα, με ταχύτητες στο λεωφορειόδρομο που έφτασαν και τα 55 χλμ./ώρα, τερμάτισε στις 11:17, μόλις 9 λεπτά μετά το αυτοκίνητο, έχοντας καταναλώσει μια μπανάνα, ένα ενεργειακό τζελ και 500 ml νερού. Ένας επαγγελματίας ποδηλάτης θα τα κατάφερνε σαφώς καλύτερα και γρηγορότερα, ενώ ακόμα και ο γράφων θα είχε αφήσει πίσω το αυτοκίνητο, αν η κίνηση ήταν κανονική (δηλαδή αυξημένη). 
Τέλος, εν μέσω βαρεμάρας λόγω αναμονής από τους μηχανοκίνητους και διατάσεων από τον ποδηλάτη, στις 14:01 καταφτάνει εξαντλημένος και ο δρομέας μας, έχοντας καλύψει την απόσταση στον αξιοπρεπή χρόνο των 4 ωρών και 1 λεπτού. Κατανάλωση; 5 ενεργειακά τζελ, 3 κάψουλες ηλεκτρολυτών και 3 λίτρα νερό…
Ποδήλατο σε έβλεπα να κάνεις όλο τρέλα…
ΠΑΝΤΕΛHΣ ΠΑΤEΛΟΣ: «Πριν από 2 περίπου χρόνια, την πρώτη φορά δηλ. που έκανα τη διαδρομή, ήταν κόλαση. Τριάντα κιλά πιο βαρύς και με φυσική κατάσταση ελέφαντα, τα είδα όλα. Σήμερα, μετά από 11.600 χλμ. ποδηλασίας σε ένα χρόνο καβάλα στο εξαιρετικό Specialized Roubaix Pro, μπορώ να πω ότι ευχαριστήθηκα την κόντρα. Άλλωστε, το συγκεκριμένο ποδήλατο αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης και ταχύτητας, που θα λατρέψουν οι λάτρεις των μεγάλων ποδηλατικών αποστάσεων. Περίμενα να περάσω το αυτοκίνητο, αλλά η κίνηση δεν βοήθησε… Όπως και να έχει, το νόημα είναι ένα: αφήστε τα αυτοκίνητα και καβαλήστε σέλες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέσο για τις αστικές μετακινήσεις. Και την επένδυση σε ένα πιο υγιές μέλλον που την βάζετε;»

Ένας Μαραθώνιος δρόμος αποτελεί την υπέρτατη δοκιμασία για το μυαλό και το σώμα.

Υβριδικά όνειρα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΪΤΖΗΣ: «Με τo Prius που έλαβα μέρος στο "Μαραθώνιο" μπορεί να τερμάτισα στην 3η θέση πίσω από τους 2 μοτοσικλετιστές και με μικρή διαφορά από τον -4ο στην κατάταξη- ποδηλάτη, αλλά έφτασα πραγματικά "ατσαλάκωτος". Το e-CVT κιβώτιο συνέβαλλε τα μέγιστα ως προς την άνεση κατά την οδήγηση, ενώ παράλληλα με εντυπωσίασε για ακόμα μία φορά η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, αφού σε αστικές συνθήκες από τον Μαραθώνα μέχρι το Καλλιμάρμαρο χρειάστηκαν μόλις 2,28 λτ. για διαδρομή 44 χλμ. (ή 5,2 λτ./100 χλμ.).»

Μαραθώνιος; Ποιος Μαραθώνιος;
ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΜΒΡΟΥΛΗΣ: «Ο Μαραθώνιος έχει συνδυαστεί στο μυαλό μας με ιδρωμένους και κατάκοπους αθλητές, οι οποίοι, λουσμένοι στον ιδρώτα, πιέζουν τον εαυτό τους στα όρια. Στον δικό μου Μαραθώνιο όμως, συνέβη ακριβώς το αντίθετο και αυτό για βρέθηκα εποχούμενος στο Suzuki AN 400 Burgman Executive. Πρόκειται, όχι μόνο για ένα από τα πιο άνετα scooters, αλλά για ένα από τα πιο άνετα δίκυκλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Έτσι απόλαυσα όλη τη διαδρομή σχεδόν… ξαπλωτός, αδιαφορώντας για την θέση που θα καταλάμβανα. Τελικά βγήκα δεύτερος. "Αραχτός" και γρήγορος λοιπόν!»

«Γυμνή» αλήθεια
ΘΩΜΑΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Δε θέλω να κακοχαρακτηριστώ, αλλά ήμουν σίγουρος από την πρώτη στιγμή ότι θα τερμάτιζα πρώτος. Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας με την φοβερή κίνηση, το μόνο όχημα που μπορούσε να με απειλήσει ήταν το scooter. Ο όγκος του Suzuki Burgman, όμως, μπορεί να έφερε τον Κώστα Γαμβρούλη πιο ξεκούραστο στη γραμμή του τερματισμού, όχι και όμως και πιο γρήγορα. Το Aprilia Shiver έκανε καλά τη δουλειά του, αφού οι αστικές και περιαστικές διαδρομές είναι το φόρτε του.»

 
 Η κλασική μαραθώνια διαδρομή με 5 εναλλακτικά μέσα
Kατα..(ι)δρομέας
Τεχνικά χαρακτηριστικά