Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/3/2008

Audi A5 1,8 TFSI Vs BMW 320i Coupe

Διαβάστηκε από 40241 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/3/2008
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ: 18/3/2008
Ο έντονος ανταγωνισμός των δύο εταιρειών για πρώτη φορά μεταφέρεται σε μια κατεξοχήν πιο ειδική κατηγορία, εκείνη των μεσαίων κουπέ. Η Audi με το νέο A5 έρχεται να αμφισβητήσει τη μακρόχρονη παρουσία της BMW με τη σειρά 3 σε αυτή την κατηγορία.

Εμφάνιση
Η αισθητική των κουπέ αυτοκινήτων εξ ορισμού προβάλλει ως κύριο χαρακτηριστικό της το διάχυτο δυναμισμό. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για σεβαστών διαστάσεων μοντέλο, όπου οι σχεδιαστές έχουν όλο το περιθώριο να ταιριάξουν το πίσω μέρος, που υποδηλώνει άλλωστε την κατηγορία του αυτοκινήτου. Έτσι, και στα δύο, το πίσω μέρος έχει έντονα μυώδη σχεδίαση, ενώ εμφανίζουν και αρκετά κοινά γνωρίσματα, όπως είναι το τελείωμα του όγκου και το μέρος των φωτιστικών, που βρίσκεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αρκετά κοντά σε αντίληψη έρχονται και τα πλαϊνά τους μέρη, όπου κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους αποτελεί το έντονο τόξο, που τα διαπερνά κατά μήκος. Στο εμπρός, η BMW δε διαφέρει αισθητικά από τις απλές εκδόσεις της σειράς 3, παραμένοντας το ίδιο σύγχρονη και δυναμική (ταιριάζοντας καλύτερα με το σύνολο), ενώ το Α5, αν και παραπέμπει έντονα στο επίσης νέο μεσαίο Α4, καταφέρνει και είναι αρκετά πιο δυναμικό. Ένα στοιχείο που προσμετρά θετικά στη γενικότερη εικόνα του Α5, είναι η μεγάλη και φαρδιά επιφάνεια του εμπρός μέρους, που το καθιστά πιο επιβλητικό.

Πού υπερτερεί το Audi A5
• Αίσθηση και απόδοση φρένων
• ¶νεση ανάρτησης

Πού υπερτερεί η ΒMW 320i Coupe
• Oδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά
• Κατανάλωση καυσίμου
• Θέση οδήγησης
• Χώροι επιβατών
BMW 320i Coupe
Audi A5
Κινητήρες - Επιδόσεις
Σταθερές -σε επίπεδο μηχανικών μερών- κρίνονται οι επιλογές των δύο εταιρειών, με την Audi να επιλέγει την υπερτροφοδοτούμενη οδό και την BMW την ατμοσφαιρική. Έτσι, ο 1,8 λίτρων κινητήρας του Audi, αν και μικρότερος σε χωρητικότητα, αποδίδει 181 δυναμομετρημένους ίππους (170 δυναμομετρημένους), έναντι των 170 εργοστασιακών της BMW. Και στην πράξη, ο κινητήρας του Α5 υπερέχει αισθητά στον τομέα των επιδόσεων. Όσον αφορά στα λειτουργικά τους χαρακτηριστικά, εκείνος της BMW υπερέχει, όντας πιο πολιτισμένος και δείχνει πιο ζωντανός στις μεσαίες και υψηλές στροφές, ενώ παρουσιάζει και χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης μέσω της τεχνολογίας Efficient Dynamics.


Εσωτερικό
Στο εσωτερικό των δύο premium κουπέ αυτοκινήτων η εικόνα είναι γνώριμη. Το οδηγοκεντρικό μοτίβο της Audi εδώ βρίσκει την καλύτερη εφαρμογή, αποκόπτοντας τεχνηέντως τον οδηγό από το σύνολο του εσωτερικού (μέσω της κλίσης της κονσόλας προς εκείνον), ενώ του δίνει το δικό του χώρο εργασίας. Η BMW είναι λιτή σχεδιαστικά στο εσωτερικό της, ακολουθώντας πιστά την πεπατημένη των υπόλοιπων εκδόσεων της σειράς 3, αλλά και γενικότερα των αυτοκινήτων της. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία -ως είθισται- και στις δύο περιπτώσεις, με τις πολυτελείς αναφορές να είναι εντονότερες στην BMW. Όσον αφορά στη θέση οδήγησης, εκείνη είναι καλύτερη στην BMW.

iDrive

MMI
Drive VS MMI
Τα ηλεκτρονικά συστήματα των επιμέρους λειτουργιών αναπαρίστανται στην κεντρική κονσόλα από οθόνη και ρυθμίζονται με τη βοήθεια περιστροφικών χειριστηρίων. Τα γνωστά πλέον αυτά συστήματα με τους περιστροφικούς διακόπτες (iDrive για την BMW και MMI για το Audi) εφαρμόζονται και στα δύο μοντέλα του συγκριτικού και χρειάζονται αρκετό χρόνο εξοικείωσης, όμως αποδεικνύονται τελικά πρακτικά. Πιο εύκολο στο χειρισμό πάντως είναι το σύστημα iDrive.
Audi A5
BMW 320i Coupe
Χώροι
Οι χώροι στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων προορίζονται αποκλειστικά για τη φιλοξενία 4 επιβατών. Εκείνοι που θα κάτσουν στα πίσω καθίσματα, σε κάθε περίπτωση, και αν είναι άνω του μέσου ύψους, θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις, αφού η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια τους. Συγκριτικά πάντως, οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλύτεροι στην BMW, ενώ το Audi έχει ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Συγκριτικά τα καλύτερα επίπεδα χώρων τα προσφέρει το εσωτερικό της 320. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως οι πίσω επιβάτες πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις αφού ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια τους είναι περιορισμένος.


Οδική συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά αμφότερων των αυτοκινήτων είναι εστιασμένη στην παροχή υψηλών επιπέδων ασφάλειας και άνεσης. Ωστόσο και οι δύο εταιρείες, δια μέσου της διαφορετικής φιλοσοφίας μετάδοσης της κίνησης, είναι σε θέση να προσεγγίσουν διαφορετικά τους στόχους. Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά, η δομή αλλά και η ρύθμιση των αναρτήσεων βασίζονται πάνω στην ίδια γνωστή και αποτελεσματική ως ιδέα (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα), με το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιεί και στις δύο περιπτώσεις. Το A5 έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα στον τομέα της άνεσης, μέσω της απορροφητικότητας που παρουσιάζει η ανάρτησή του (και ιδιαίτερα στων εγκάρσιων ανωμαλιών), με την BMW ωστόσο να υπερέχει αρκετά σε οδηγική αίσθηση, με την ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης. Το αντίστοιχο του Audi, αν και υπολείπεται αρκετά σε αίσθηση, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακό, αφού σε αμεσότητα ικανοποιεί. Η BMW παραδίδει μαθήματα ουδετερότητας, όταν οι ρυθμοί είναι γρήγοροι, αφού ακόμα και με το VDC απενεργοποιημένο, το εξαιρετικό ζύγισμα (51:49 για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα) και το παραδοσιακά κοφτερό τιμόνι επιτρέπουν την εύκολη διόρθωση. Το Audi, από την άλλη, τόσο λόγω της μεγαλύτερης ισχύος του όσο και της μετάδοσης της κίνησης εμπρός, είναι σε θέση να παρουσιάσει ελεγχόμενες τάσεις υποστροφής, εφ' όσον όμως ο οδηγός του το επιδιώξει -απενεργοποιώντας, βέβαια, και το ESP. Τέλος, στον τομέα των φρένων, αν και η BMW επένδυσε περισσότερο από ό,τι φαίνεται στα αποτελούμενα μέρη του συστήματος πέδησης, το A5 δεν έχει αντίπαλο όχι μόνο στη μεταξύ τους κόντρα, αλλά και γενικότερα (η καλύτερη τιμή επιβράδυνσης που έχουμε μετρήσει).

Συμπέρασμα
Η BMW 320i coupe, αν και απειλείται έντονα από το νεοφερμένο A5, δε λυγίζει, αντέχοντας την πίεσή του, που περιορίζεται σε συγκεκριμένους τομείς. Συνολικά, τα δύο αυτοκίνητα κρίνονται κορυφαία, με ελαφρύ προβάδισμα της BMW σε τομείς όπως οι χώροι, η οδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ AUTOTRITI.GR
ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Εξοπλισμός - Τιμές Audi
A5 1,8 TFSI
BMW
320i Coupe
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ABS
Antispin/ESP
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /- /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 38.500 40.250
Έκδοση
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Audi
A5 1,8 TFSI
BMW
320i Coupe
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.798 1.995
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 181/5.100 170/6.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 280/3.230 210/4.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,1 10,3
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 10,1 5,6
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 13,6 7,0
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 228 230
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 35,4 38,2
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 7,1 6,3
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.625/1.854/1.372 4.580/1.782/1.395
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.751 2.760
Βάρος (κιλά) 1.512 1.497
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 455 440



περισσότερα »

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα

ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα