Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η ασφάλεια και η πολύ καλή οδηγική αίσθηση, παραμένουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα για το Focus.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η ασφάλεια και η πολύ καλή οδηγική αίσθηση, παραμένουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα για το Focus.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Ford Focus 1,0 EcoBoost

28.681 Επισκέψεις στο άρθρο (22/2/2012)

Με 3 κυλίνδρους, 999 μόλις κ.εκ. και περισσή τεχνολογία, το νέο μοτέρ της σειράς ΕcoBoost της Ford έρχεται για να καταδείξει τα πλεονεκτήματα του σύγχρονου downsizing.

Με μια ματιά - 1.000άρι turbo με 100 και 125 ίππους

Στο πίσω τμήμα του Focus, το λογότυπο «ECOnetic Technology» είναι αυτό που αποκαλύπτει ότι πρόκειται για τη νέα έκδοση με το 1.000άρη Ecoboost.

Στο πίσω τμήμα του Focus, το λογότυπο «ECOnetic Technology» είναι αυτό που αποκαλύπτει ότι πρόκειται για τη νέα έκδοση με το 1.000άρη Ecoboost.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

- Αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1,6 Ti-VCT
- Μέση κατανάλωση μόνο από 4,8 λτ./100 χλμ.
- Χωρίς αλλαγές σε εμφάνιση, εσωτερικό και ανάρτηση
- Στη χώρα μας στις αρχές Απριλίου

Πόσο θα κοστίσει
Οι εκδόσεις του Ford Focus με το νέο 1.000άρη EcoBoost θα κοστίζουν περίπου όσο αυτές του 1,6 Ti-VCT που θα αντικαταστήσουν. Έτσι, για την έκδοση των 100 ίππων, αναμένεται η αρχική τιμή με απόσυρση να βρίσκεται κάτω από τα 16.000 ευρώ.

&&&& Η είδηση ότι η Ford ετοιμάζει έναν νέο κινητήρα της σειράς EcoBoost με χωρητικότητα μόλις 1,0 λίτρου, δεν εξέπληξε κανέναν όταν έγινε αυτό γνωστό σχεδόν 1 χρόνο πριν. Και αυτό γιατί πολλοί ήταν εκείνοι που υπέθεσαν ότι το μοτέρ αυτό θα εφοδιάσει τα μικρότερα μοντέλα της μάρκας, όπως συμβαίνει συνήθως στην κατηγορία. Όμως, γρήγορα οι υποθέσεις αυτές μετετράπηκαν σε έκπληξη, αφού η Ford ανακοίνωσε ότι το νέο αυτό μοτέρ δεν θα εφοδιάσει μόνο το Fiesta ή και το ερχόμενο B-MAX, αλλά και το μικρομεσαίο Focus ή τα MPV C-MAX και Grand C-MAX! Με λίγα λόγια, ο νέος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας της μάρκας, αποτελεί την επιτομή του σύγχρονου downsizing, ερχόμενος να αποτελέσει το μικρότερο κυβισμού μοτέρ στην κατηγορία των μικρομεσαίων Χρονικά, το Focus είναι αυτό που λαμβάνει πρώτο τον νέο αυτό κινητήρα και εμείς, προσκεκλημένοι της Ford Motor Ελλάς, βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη για να οδηγήσουμε τον καινοτόμο αυτό συνδυασμό.

Χωρίς αλλαγές στο design
Οι εκδόσεις του Focus με το νέο κινητήρα EcoBoost δε διαφοροποιούνται αισθητικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδοχές του μοντέλου. Και μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα ξεχωρίσουν το σηματάκι «ECOnetic Technology» στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο και συνοδεύει τις εκδόσεις του Focus με το νέο κινητήρα. Έτσι, παραμένει και εδώ ο διακριτικός δυναμισμός που διέπει το αμάξωμα του μικρομεσαίου Ford, με κυρίαρχες τις λείες επιφάνειες και τις ομαλές καμπύλες. Φυσικά, σήμα κατατεθέν της παρουσίας του μοντέλου συνεχίζουν να αποτελούν τα έντονα πίσω φωτιστικά, που προσφέρουν το κάτι το διαφορετικό στην εμφάνιση του Focus.

Εσωτερικό: Σύγχρονο σχεδιαστικά και με πολύ καλή ποιότητα
Στο εσωτερικό των νέων εκδόσεων του Focus δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε. Έτσι, αυτό που εντυπωσιάζει και πάλι είναι ο όγκος του ταμπλό με το μεγάλο βάθος και παράλληλα, οι διάφορες ψηφιακές οθόνες πληροφόρησης και οι πολλοί διακόπτες και μπουτόν για τους διάφορους χειρισμούς του αυτοκινήτου. Σε πολλούς βέβαια το όλο αποτέλεσμα ενδέχεται να τους φανεί λίγο «φορτωμένο», όμως η τελική εργονομία δεν κρύβει εκπλήξεις. Σε επίπεδο ποιότητας, το ταμπλό είναι επενδεδυμένο με παχύ αφρώδες υλικό πολύ καλής ποιότητας και το γενικότερο φινίρισμα είναι αρκετά καλό, ωστόσο και πάλι υπάρχουν κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή ορισμένων τμημάτων, που αποτρέπουν το αποτέλεσμα από τα θεωρηθεί κορυφαίο για την κατηγορία. Η θέση οδήγησης βέβαια, με το πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα που κρατά γερά το σώμα, είναι και πάλι από τις καλύτερες στην κατηγορία.

&&&& &&&& Στο δρόμο: Διατηρείται άνετο και σταθερό σε όλες τις συνθήκες
Στις επαρχιακές διαδρομές έξω από τη Βαρκελώνη όπου κινηθήκαμε με το νέο Ford Focus 1,0 EcoBoost εκτιμήσαμε για μια ακόμη φορά τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Αυτό προκύπτει κυρίως από την καλορυθμισμένη ανάρτησή του (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), η οποία δεν φέρει κάποια αλλαγή στις ρυθμίσεις της και έτσι φροντίζει και πάλι να διατηρεί μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της οδικής ασφάλειας. Στον αυτοκινητόδρομο, χαρακτηριστικό στοιχείο του Focus με τον μικρότερο κινητήρα παραμένει και πάλι η πολύ καλή σταθερότητα, η μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, αλλά και η υψηλή ποιότητα κύλισης. Στις στροφές, το μικρομεσαίο Ford έδειξε για μια ακόμη φορά ουδέτερο υπό πίεση, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και όχι συχνή εμπλοκή του στάνταρ ESP. Εδώ, σύμμαχος του οδηγού αποτελεί το ηλεκτρικό τιμόνι του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέροντας θετική αίσθηση και πολύ καλή ακρίβεια, είναι ένα από τα κορυφαία του είδους στην κατηγορία.

Κινητήρας EcoBoost 1,0 λίτρου: Η επιτομή του downsizing!
Στη γενικότερη προσπάθεια μείωσης της χωρητικότητας των σύγχρονων κινητήρων, με στόχο την οικολογική τους βελτίωση, η Ford έχει να επιδείξει τους άμεσου ψεκασμού turbo EcoBoost κινητήρες των 1,6 λίτρων, που αποδίδουν 150 και 182 ίππους ευρισκόμενοι κάτω από το καπό μοντέλων όπως το Focus, το C-MAX, το Grand C-MAX, το Mondeo και το S-MAX. Σήμερα όμως, η γκάμα των EcoBoost κινητήρων της μάρκας αποκτά το μικρότερό της τέκνο: το 999 κ.εκ. turbo 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο, το οποίο έρχεται για να συνδυάσει την καλή απόδοση, με την ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2.

Ford EcoBoost 1,0: Με διαστάσεις όσο ένα χαρτί A4!
Ο 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, με την ίδια την εταιρεία να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλου A4! Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Αρκετή δουλειά έχει γίνει από τους μηχανικούς της Ford στην προσπάθεια για τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου που συνήθως έχουν τα μοτέρ του είδους, με ένα νέο σύστημα που αντικαθιστά την κλασική επιλογή του άξονα εξισορρόπησης και δεν αυξάνει το συνολικό βάρος. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι η ύπαρξη ενός ξεχωριστού συστήματος ψύξης μόνο για το μπλοκ και την κεφαλή, το οποίο βοηθά τον κινητήρα να ανεβάσει γρήγορα θερμοκρασία κατά το ξεκίνημα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων του. Σημείο-κλειδί βέβαια του νέου μοτέρ είναι η τουρμπίνα μικρών διαστάσεων με πίεση 1,2 bar (1,3 με Overboost) και λειτουργία η οποία έχει επικεντρωθεί στην παροχή της μέγιστης ροπής στο χαμηλό φάσμα του κινητήρα, αλλά και στην ελαχιστοποίηση του παραδοσιακού lag των turbo μηχανικών συνόλων. Από πλευράς ισχύος, το νέο αυτό μοτέρ θα το δούμε με 100 και 125 ίππους, το πρώτο εκ των οποίων θα συνδυαστεί με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το δεύτερο θα είναι διαθέσιμο με 6άρι, επίσης χειροκίνητο.

Ο νέος 1.000άρης EcoBoost στην πράξη
Όλα αυτά τα τεχνολογικά καλούδια του νέου κινητήρα της Ford δεν σε προετοιμάζουν όμως για την οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο. Και πιστέψτε μας, πρόκειται για μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Από την πρώτη στιγμή που θα γυρίσετε το κλειδί στην μίζα (ή θα πατήσετε το διακόπτη στις πιο ακριβές εκδόσεις), δύσκολα θα ακούσετε τον 1.000άρη EcoBoost να παίρνει μπροστά. Πατώντας δε το γκάζι, το turbo μοτέρ θα ανεβάσει στροφές με ευκολία και μάλιστα, θα το κάνει με τόσο πολιτισμένο και γραμμικό τρόπο, που θα τον ζήλευε ακόμη και ο 2λιτρος EcoBoost του Mondeo. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η απόκρισή του στο χαμηλό φάσμα των στροφών, όπου σε συνδυασμό και με το μακρύ 6άρι κιβώτιο της έκδοσης των 125 ίππων που οδηγήσαμε, θα φροντίσει να διατηρηθεί χαμηλά η κατανάλωση – όχι βέβαια σε τόσο χαμηλά επίπεδα όσα υπόσχεται η Ford. Σε επίπεδο επιδόσεων, τα 11,3 δλ. της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα αρκετά καλό νούμερο και επιπλέον αυτού στην πράξη, το Focus 1,0 EcoBoost δεν έδειξε να δυσανασχετεί στα προσπεράσματα, θυμίζοντας τους καλοκουρδισμένους ατμοσφαιρικούς 1.600άρηδες του παρελθόντος.
VW LEASEPRO
test center