Το Α3 παραμένει άνετο και ασφαλές και σε αυτό συνεισφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Α3 παραμένει άνετο και ασφαλές και σε αυτό συνεισφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση.

Οδηγούμε το νέο Audi A3: Στοχεύει ψηλά!

(7/6/2012)

Η Audi, με την 3η γενιά του Α3 που μοιάζει πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή της ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας των premium μικρομεσαίων.

Με μια ματιά

- Σχεδίαση και κατασκευή με έμφαση στην ελάττωση του βάρους

- Πλήρης σειρά κινητήρων, κιβωτίων και μεταδόσεων

- Υψηλή ποιότητα κατασκευής, βελτιωμένοι χώροι

Το Audi Α3

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

παρουσιάστηκε το 1996, μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερες από 2,6 εκατ.μονάδες και ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των premium μικρομεσαίων. Είναιαπόλυτα λογικό λοιπόν να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν σχεδιάζεις το καινούργιομοντέλο, την στιγμή μάλιστα που το Α3 αποτελεί το 20% των συνολικών πωλήσεωντης εταιρείας. Και η Audi ήταν!Η κυριότερη καινοτομία είναι η χρήση της νέας πλατφόρμας MQB του ομίλου VW, μιας πλατφόρμας που διαθέτει πολλέςμεταβλητές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά μοντέλα ή σεδιαφορετικές εκδόσεις ιδίου μοντέλου (π.χ. η sportback έκδοση του νέου Α3 θα είναι 3,5εκατ. μακρύτερη από την 3θυρη, αλλά θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα).  Αντίθετα, ο εξωτερικός σχεδιασμός δεν έχειαλλάξει ριζικά. Διατηρήθηκε η γενική συνολική εξωτερική «γραμμή» και εικόνα καιοι γραμμές είναι χαρακτηριστικές και πιο δυναμικές. ¶λλο ένα χαρακτηριστικόείναι οι νέοι προβολείς, που εμπρός συνδυάζονται με την μεγάλη μάσκα τηςεταιρείας, ενώ οι πίσω αποτελούνται πλέον από δύο τμήματα.


Λιγότερο βάρος

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, τόσο σχεδίαση όσο και στηνκατασκευή, στην μείωση του βάρους. Το καπό, τα εμπρός φτερά και το υποπλαίσιοτης εμπρός ανάρτησης είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Παράλληλα έχειχρησιμοποιηθεί  χάλυβας υψηλής αντοχήςστο αμάξωμα και άλλα ελαφριά υλικά σε κάποια σημεία (π.χ. το εμπρόςυποβραχιόνιο είναι κατασκευασμένο από μαγνήσιο) με αποτέλεσμα η μείωση τουβάρους να φτάνει μέχρι και τα 80 &&&&κιλά, ενώ η πιο ελαφριά έκδοση είναι η 1.4 TFSI που ζυγίζει 1.175 κιλά, σχεδόν 200 κιλά λιγότερο από τηννέα BMW σειρά1, που είναι ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της κατηγορίας.

 

Κινητήρες-Κιβώτια: Πλήρης γκάμα

Η γκάμα των κινητήρων της Audi για το νέο Α3 περιλαμβάνει αρχικά 3 κινητήρες: 2 βενζίνης και 1 ντίζελ.Κάποιοι ακόμη κινητήρες θα προστεθούν στη συνέχεια, καθώς θα παρουσιάζονται καιοι υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Α3. Ας δούμε όμως τους διαθέσιμους κινητήρες.

Στην κορυφή είναι ο 1.8 TFSI, ο πιο ισχυρός προς το παρόν, με 180 ίππους και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 μέχρι τις 5.000 σ.α.λ., μέση κατανάλωση 5,6λίτρα/100 χλμ. και μόλις 130 &&&&γρ. CO2. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιοδιπλού συμπλέκτη S-tronic 7 σχέσεων.

Ο «μικρός» 1.4 TFSI,συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει 122 ίππους και 200 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. με μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. και 120 γρ. CO2. Αργότερα, θα προστεθεί και ο 1.4 TFSI με τους 140ίππους και την δυνατότητα απομόνωσης κυλίνδρων (COD: cylindersondemand όπως το ονομάζει η Audi).

Ο ντιζελοκινητήρας που εφοδιάζει το νέο Α3είναι ο 2.0 TDI με απόδοση 150 ίππους και 320 Nm ροπής, με μέσηκατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ. και μόλις 106 γρ. CO2.Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Όλοι οι κινητήρες έχουν επανασχεδιαστεί σεεπιμέρους μέρη ώστε να βελτιωθούν η κατανάλωση, απόδοση και οι εκπομπές ρύπωναλλά κυρίως έχουν ελαφρύνει αρκετά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 1.4 TFSI έχει ελαφρύνει κατά 21 &&&&κιλά!

 

Εσωτερικό-Χώροι: Υψηλή ποιότητα και ασφάλεια

Η σχεδιαστική αναβάθμιση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τακαθίσματα να είναι σύγχρονα σχεδιαστικά και κατασκευασμένα με ποιοτικά υλικά.Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και σε αυτό ξεχωρίζουν οιμεγάλοι στρογγυλοί αεραγωγοί που επιδέχονται πολλαπλές ρυθμίσεις.  Αυτό που σίγουρα κάνει την διαφορά είναι τονέο infotainmentsystem της Audi, το οποίο στην κορυφαία του έκδοσηδιαθέτει touchpad, μέσωτου οποίου γίνεται η εισαγωγή των δεδομένων αναζήτησης τόσο στο σύστημαπλοήγησης όσο και σε αυτό της διαχείρισης μουσικής. Σε ότι αφορά στους χώρους του νέου Α3 υπάρχει η δυνατότηταάνετης μετακίνησης για 4+1 επιβάτες και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευώνφτάνει τα 365 λίτρα.Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης και περιλαμβάνει 7 αερόσακους και όλα ταδιαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν σχεδιαστεί για την ασφάλεια τωνεπιβατών (τα οποία είναι διαθέσιμα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού του Α3), μετο Adaptive Cruise Control ναξεχωρίζει: προσαρμόζει την ταχύτητα και διατηρεί σταθερή απόσταση από τοπροπορευόμενο όχημα. Λειτουργεί μέχρι τα 150 χλμ/ώρα ή μέχρι τα 200 χλμ/ώραότανυπάρχουν όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφαλείας, και αν αναγνωρίσει κίνδυνοπρόσκρουσης φρενάρει για να μειώσει την ταχύτητα, ενώ κάτω από τα 30 χλμ/ώρα,ακινητοποιεί το αυτοκίνητο.

 

Στο δρόμο: Ανάλαφρο και ευέλικτο

Το Α3 εξ ορισμού οφείλει να προσφέρει άνεση καιοδηγική ευχαρίστηση. Για τον λόγο αυτό η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε νατονίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Α3 χωρίς να παραμελείται η άνεση. Ηχρυσή τομή λοιπόν, βρέθηκε με πιο μαλακά ελατήρια αλλά πιο σκληρά αμορτισέρ,ενώ και η αίσθηση του τιμονιού έγινε πιο «βαριά» ώστε να έχει καλύτερηπληροφόρηση ο οδηγός. Οδηγώντας το νέο Α3 ανακαλύπτεις ότι το αποτέλεσμα τωνπαραπάνω επεμβάσεων, δικαιώνει τους μηχανικούς της Audi.  Στον επαρχιακό δρόμο και στις στροφές οικλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες ενώ στον αυτοκινητόδρομο ξεχωρίζει ησταθερότητα και η ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι είναι ακριβές και τα φρένα δυνατάκαι αποτελεσματικά. Οι διαθέσιμοι κινητήρες, ακόμη και ο «μικρός» TFSI των 122 ίππων, διαθέτουν ικανοποιητική ροπή, καισε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος, προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις στο νέοΑ3.
ELASTIKA 2024
NISSAN