Η diesel έκδοση της δοκιμής μας έρχεται στα 18.790 ευρώ με απόσυρση και έκπτωση, ενώ υπάρχει και ακόμη πιο προσιτή επιλογή του ίδιου diesel (1,6 TDI) κινητήρα με 90 άλογα και τιμή 17.990 ευρώ.
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η diesel έκδοση της δοκιμής μας έρχεται στα 18.790 ευρώ με απόσυρση και έκπτωση, ενώ υπάρχει και ακόμη πιο προσιτή επιλογή του ίδιου diesel (1,6 TDI) κινητήρα με 90 άλογα και τιμή 17.990 ευρώ.

Δοκιμή: Νέα Skoda Octavia 1,6 TDI

50.985 Επισκέψεις στο άρθρο (23/7/2013)

Η 3η γενιά της Skoda Octavia βελτιώνεται, ανεβαίνει ξεκάθαρα κατηγορία και προτάσσει το τεχνολογικό της υπόβαθρο. Και όλα αυτά τα συνδυάζει με το παραδοσιακό Value for Money της Skoda.

Δεν πρέπει να υπάρχει άλλο αυτοκίνητο τις τρεις τελευταίες δεκαετίες που να έχει σημαδέψει τόσο πολύ την πορεία μιας μάρκας, όσο η Octavia αυτή της Skoda. Λανσαρισμένη για πρώτη φορά το 1996, η Octavia ήταν το μοντέλο εκείνο μέσω του οποίου η μάρκα έδειξε στο πλατύ κοινό τη νέα της εποχή και τη στροφή της προς νέα και πιο ποιοτικά αυτοκίνητα. 
Έκτοτε, η Octavia κατασκευάστηκε και αγοράστηκε περισσότερο από 3.700.000 φορές, μολονότι η Skoda παρουσίασε σε ένα διάστημα 17 ετών μέχρι σήμερα, μόλις δύο γενιές του αυτοκινήτου. Όμως, πλέον, ήρθε η στιγμή της αλλαγής και εν έτει 2013 υποδεχόμαστε στη χώρα μας την τρίτη γενιά Octavia. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο μοντέλο αλλάζει σχεδόν σε όλους τους τομείς της υπόστασής του, ενώ παράλληλα για πρώτη φορά, τοποθετείται ξεκάθαρα στη μεσαία οικογενειακή κατηγορία, λόγω και της παρουσίας του νέου Skoda Rapid στα μικρομεσαία.

Η νέα Octavia έχει μεν μακρύνει, ωστόσο η αύξηση αυτή έρχεται κυρίως από το μεγάλωμα του μεταξονίου της.

Η νέα Octavia έχει μεν μακρύνει, ωστόσο η αύξηση αυτή έρχεται κυρίως από το μεγάλωμα του μεταξονίου της.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Μεγάλωσε και ομόρφυνε
Η νέα Skoda Octavia έρχεται με αισθητή αύξηση των διαστάσεών της, αφού μακραίνει κατά 9 εκατοστά φθάνοντας στα 4,659 μέτρα και πλαταίνει κατά 45 χιλιοστά, ενώ διατηρεί το ύψος της στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν. Στην πράξη, η αύξηση των διαστάσεων αυτών δεν έχει αποτέλεσμα η Octavia να δείχνει ογκώδης, αλλά αντίθετα το νέο μεσαίο της 
Skoda κερδίζει σε κομψότητα σε σχέση με το παρελθόν. 

Αυτό έχει να κάνει αρχικά με την υιοθέτηση της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας που θέλει μια εμφατική εμπρόσθια γρίλια, πλαισιωμένη από μικρότερα σε μέγεθος φωτιστικά σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και με έναν μακρόστενο προφυλακτήρα. 

Επίσης, ιδιαίτερη εντύπωση δημιουργεί και ο μικρός εμπρόσθιος πρόβολος, αφού τα επιπλέον εκατοστά του μήκους οφείλονται περισσότερο στην αύξηση του μεταξονίου (+108 χλστ.) και στο ελαφρύ τράβηγμα προς τα πίσω του τρίτου όγκου. Θετικό στοιχείο επίσης της παρουσίας της νέας Octavia αποτελεί και η διατήρηση της 5ης πίσω πόρτας που ανοίγει μαζί με το τζάμι και σε συνδυασμό με την κλίση των πίσω κολόνων της οροφής, προσδίδει μια αύρα από 4θυρο κουπέ.

Το Σύστημα Driving Selection Mode
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το νέο Σύστημα Driving Selection Mode προσφέρεται μόνο στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου (κόστος 200 ευρώ). Πρόκειται για ένα Σύστημα που το έχουμε ξαναδεί στα νεότερα μοντέλα του Ομίλου VW (VW Golf, SEAT Leon κ.λπ.) και το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού, τον κλιματισμό και το Start/Stop, με βάση 4 οδηγικά προφίλ: Normal για «κανονική» οδήγηση, Sport για πιο δυναμική, ECO για οικολογική και Individual για εξατομικευμένη.

Παθητική ασφάλεια
Ιδιαίτερα αυξημένα είναι τα επίπεδα της παθητικής ασφάλειας της νέας Skoda Octavia, αφού εκτός από τη βελτίωση στην συνολική ακαμψία, υπάρχουν διευρυμένες ζώνες απορρόφησης της ενέργειας κατά την πρόσφυση, ενώ και οι αερόσακοι είναι οι μέγιστοι δυνατοί (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής, γονάτων οδηγού). Ήδη, η Octavia έχει λάβει μέρος στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, έχοντας επιβραβευθεί με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων για την ασφάλεια που προσφέρει, ξεχωρίζοντας κυρίως στους τομείς της ασφάλειας των ενηλίκων και των παιδιών.


Συστήματα ασφαλείας
Για πρώτη φορά στην ιστορία, η Skoda περιβάλλει την Octavia με μια σειρά από εξελιγμένα τεχνολογικά Συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα παρακάτω:

Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων
Στάνταρ στην Octavia, το Σύστημα αυτό ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από πρόσκρουση, ώστε να αποφευχθούν οι πολλαπλές επιπρόσθετες συγκρούσεις.

Σύστημα προπλήρωσης κυκλώματος φρένων 
Και αυτό το Σύστημα είναι στάνταρ στην Octavia, υποβοηθώντας το φρενάρισμα, αφού προετοιμάζει τα φρένα για ακαριαία απενεργοποίηση, πριν ακόμη ο οδηγός πατήσει το πεντάλ.

Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
Μέσω ειδικών αισθητήρων ανιχνεύεται η ικανότητα οδήγησης του οδηγού και σε περίπτωση μείωσής της, ειδοποιείται ο οδηγός να σταματήσει και να ξεκουραστεί.





Toyota
test center