Στην Toyota κατάφεραν να κάνουν το ανανεωμένο Yaris ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo.
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στην Toyota κατάφεραν να κάνουν το ανανεωμένο Yaris ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo.

Οδηγούμε: Ανανεωμένο Toyota Yaris

17.371 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2014)

Δεν μιλάμε για μια απλή ανανέωση, αλλά για μια εκ βάθρων αναθεώρηση του Toyota Yaris, που απογειώνει το ευρωπαϊκό του προφίλ και το καθιστά ικανό να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας.

Με μια ματιά• Υιοθετεί τη νέα εταιρική σχεδίαση• Με αναβαθμισμένο εσωτερικό & εργονομία• Με οικονομικότερους κινητήρες• Πιο αποτελεσματικό και άνετο στο δρόμο• Από 11.490 ευρώ με απόσυρση• Αμεσα διαθέσιμο για παραγγελία Να υπενθυμίσουμε ότι το Toyota Yaris είναι το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς, ένα από τα πιο καλοπουλημένα στην Ευρώπη και σίγουρα η κορωνίδα του ευρωπαϊκού τμήματος της Toyota. Αυτό αποδεικνύει ότι η δουλειά που είχε γίνει στο μοντέλο 3ης γενιάς είναι από μόνη της επαρκής. Ωστόσο η Toyota, υλοποιώντας τη φιλοσοφία «Kaizen» δεν θα μπορούσε να αρκεστεί σε αυτό. Από τη στιγμή της παρουσίασής του, το 2011, άρχισε να επεξεργάζεται τι θα μπορούσε να αλλάξει για να το κάνει ακόμα καλύτερο, ακόμα πιο συμβατό με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Μέσα από έρευνες πελατών και μη, βγήκαν τα σχετικά πορίσματα τα οποία επεξεργάστηκε η Toyota Ευρώπης, η οποία και ανέλαβε να φέρει εις πέρας το δύσκολο εγχείρημα της αναβάθμισης του μοντέλου, το οποίο και θα το χαρακτηρίζει σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται δηλαδή για μία ευρωπαϊκή πρωτοβουλία και υλοποίηση σε ποσοστό 75%, τη στιγμή που το αρχικό μοντέλο είχε μόλις 25% ευρωπαϊκά «γονίδια» στην εξέλιξή του. Παραθέτουμε ορισμένα ακόμα νούμερα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον: Επενδύθηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, χρειάστηκαν 586.000 εργατοώρες και κατασκευάστηκαν 1.000 καινούρια μέρη.Εμφάνιση: Δυναμική σχεδίαση για όλες τις εκδόσειςΘα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η 3η γενιά του μοντέλου είναι και η ομορφότερη. Και όμως στην Toyota κατάφεραν να κάνουν το ανανεωμένο Yaris ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo. Σκοπός, σύμφωνα με τα λεγόμενα της φίρμας, ήταν να σχεδιαστεί κάτι που θα ξεχωρίζει από την «πολύβουη» κατηγορία των μικρών, αλλά και θα ενοποιεί κάτω από μία εμφάνιση, όλες τις επιλογές κινητήρων (θυμίζουμε ότι μέχρι πρόσφατα το υβριδικό Yaris είχε άλλη εμφάνιση).Το ανανεωμένο Yaris εφαρμόζει το χαρακτηριστικό «Χ» στη μάσκα, ενώ νέα είναι και τα φανάρια εμπρός-πίσω (τεχνολογίας LED), οι προφυλακτήρες, η εισαγωγή αέρα, το λογότυπο στη μάσκα, το περίβλημα των προβολέων ομίχλης καθώς και οι ζάντες, συνθέτοντας ένα όμορφο και δυναμικό αισθητικό αποτέλεσμα. Έτσι τονίζεται ακόμα περισσότερο η φόρμα «under priority» που υιοθετούν τα νέα Toyota. Από το πλάι, ξεχωρίσουν τα νέα σχέδια των τροχών 15 & 16 ιντσών. Συνολικά το μοντέλο δείχνει να «κάθεται» χαμηλότερα, ενώ τονίζει και το χαμηλό του κέντρο βάρους.Εσωτερικό-Χώροι: Έντονη ποιοτική αναβάθμιση, ίδια, κορυφαία, άνεσηΣτο εσωτερικό έπρεπε να επιτευχθούν τρεις στόχοι, οι οποίοι προέκυψαν από την έρευνα στο κοινό. Πρώτα χρειαζόταν να τονιστεί το αίσθημα της ευρυχωρίας και του δυναμισμού, κατόπιν η αντιληπτή ποιότητα και, τέλος, να συνδυαστεί η απλότητα των γραμμών με την χρωματική αναβάθμιση και το πιο αποτελεσματικό φινίρισμα. Έτσι, η κεντρική κονσόλα βρίσκεται πλέον κατά 23 χλστ. ψηλότερα, ενώ έχει χαμηλώσει η θέση του επιλογέα ταχυτήτων κατά 30 χλστ., ενισχύοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας και την εργονομία. Η πρόσοψη του ταμπλό είναι καλυμμένη από άκρη σε άκρη με μαλακό υλικό και έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα μαλακά υλικά στις επενδύσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα.Νέος είναι ο πίνακας οργάνων και το πλαίσιό του, ενώ μεγαλύτερη (7 από 6,1 ίντσες) είναι και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Touch & Go. Παράλληλα, έχει αλλάξει ο σχεδιασμός στις επενδύσεις των θυρών, έχουν προστεθεί κάποιοι επιπλέον χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και διευρυνθεί η παλέτα των χρωματικών επιλογών σε πλαστικά και ταπετσαρίες. Αναφορικά με τους χώρους αυτοί δεν έχουν αλλάξει ούτε για τους επιβάτες, ούτε για τις αποσκευές (286 λίτρα), που σημαίνει ότι το Yaris παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του.Κινητήρες: Ακόμα πιο οικονομικοίΗ γκάμα των κινητήρων του ανανεωμένου Yaris μένει λίγο πολύ ίδια. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στην τοποθέτηση του νέου 1.000 κ.εκ. 3κύλινδρου μοτέρ των 69 ίππων προδιαγραφών Euro6, το οποίο έχει χαμηλότερη κατανάλωση (4,3 λτ./100 χλμ.) από το υπάρχον (-15%), ενώ οι εκπομπές CO2 πέφτουν στα 99 γρ./χλμ.(απαλλάσσοντάς το από τέλη κυκλοφορίας). Εδώ οι αλλαγές είναι πολλές, από τη μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης, μέχρι την αποτελεσματικότερη διαχείριση των καυσαερίων, αλλά και τον περιορισμό των τριβών.Πάνω από αυτό, τοποθετείται το μηχανικό σύνολο βενζίνης του 1,33 λτ. (99 PS, 4,9 λτ./100χλμ. -8%), ενώ η diesel επιλογή είναι ο 1,4 D-4D των 90 ίππων (3,8. λτ.100 χλμ. -5%). Αμφότερα διακρίνονται για τα χαμηλότερα επίπεδα κραδασμών και θορύβου από το παρελθόν. Τέλος, φυσικά και παραμένει η υβριδική έκδοση των 100 ίππων, της οποίας ο 1.500 κ.εκ Euro6 κινητήρας έχει ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 (75 γρ./χλμ.), ενώ «ζητάει» 3,3 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. μικτής χρήσης (από 3,5 λτ./100 χλμ. -6%). Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, αυτή η έκδοση εκπροσωπεί το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Για την επίτευξη της χαμηλότερης κατανάλωσης εδώ έχουν περιοριστεί οι τριβές, ενώ ένα νέο λογισμικό φροντίζει για την αποτελεσματικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.Η εμπιστοσύνη στην υβριδική τεχνολογία δικαιώνεται Σύμφωνα με τα στοιχεία της Toyota, η Ευρώπη αποτελεί την πιο αναπτυσσόμενη αγορά υβριδικών παγκοσμίως. Με τις συνολικές πωλήσεις υβριδικών να έχουν αυξηθεί κατα 34% μέσα στο 2013, η Ευρώπη ευθύνεται για το 12% αυτής της αύξησης απο μονής της. Την ίδια περίοδο τα υβριδικά της Toyota σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 43%, με το ένα στα πέντε μοντέλα που πωλούνται να ειναι υβριδικό. Ειδικά το Yaris έχει πουλήσει περί τα 75.000 υβριδικά μέσα στα δυο χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή. Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη επιλογή στις εναλλακτικές μορφές κίνησης της κατηγορίας του, και τη δεύτερη πιο δημοφιλή συνολικά (στα εναλλακτικά) στην Ευρώπη (πίσω απο το υβριδικό Auris). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ομογενοποίηση της εμφάνισης με τις υπόλοιπες εκδόσεις έγινε γιατί η Toyota θεωρεί ότι ο κόσμος έχει εξοικειωθεί με την υβριδική τεχνολογία και για αυτό δεν χρειάζεται το μοντέλο να φωνάζει τη διαφορετικότητά του, πλέον. Μάλιστα η ελληνική αντιπροσωπεία προχώρησε και σε μείωση της τιμής του υβριδικού Yaris, που, πλέον, κοστίζει 1.200 ευρώ φθηνότερα (16.200 ευρώ). Στο δρόμο: Οι επεμβάσεις βελτίωσαν την ουσίαΚαι πάλι με βάση τα δεδομένα των consumer clinics, το ανανεωμένο Yaris αναβαθμίστηκε σε επιμέρους τεχνικά στοιχεία για να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και αίσθηση ποιότητας, βελτιώνοντας το δείκτη NVH (Noise, Vibration, Harshness = Θόρυβος, Δόνηση, Τραχύτητα). Έτσι βελτιώθηκε η ακαμψία της κατασκευής, κατά 20%. Πιο συγκεκριμένα εμπρός χρησιμοποιήθηκε άλλο υλικό στήριξης του παρ-μπριζ, ενώ η δομή του αυτοκινήτου έχει ενισχυθεί με 36 επιπλέον σημεία δεσίματος. Παράλληλα, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει δεχτεί και αυτός ενισχύσεις, ενώ συνδυάζεται με πιο μαλακά ελατήρια και άλλα silent blocks. Πιο μαλακά ελατήρια έχουν τοποθετηθεί και στην μπροστινή ανάρτηση, ενώ παντού νέα είναι τα αμορτισέρ με τεχνολογία που επιτρέπει σε λιγότερους κραδασμούς να φτάνουν στην καμπίνα. Τέλος, αναβαθμισμένο είναι και το λογισμικό της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας. Η συνολική εμπειρία έχει βελτιώσει την άνεση, την αμεσότητα των αντιδράσεων από τιμόνι και πλαίσιο, αλλά και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου σε πληθώρα οδηγικών συνθηκών.Την αίσθηση άνεσης και ποιότητας ενισχύουν και τα παχύτερα ηχομονωτικά υλικά που έχουν τοποθετηθεί πίσω από τα πλαστικά της καμπίνας, ενώ έχουν μπει άλλες μοκέτες και πιο αποτελεσματικές τσιμούχες περιφερειακά. Οι αλλαγές έχουν επηρεάσει και την αεροδυναμική, κυρίως, ως προς τον τρόπο διαχείρισης του αέρα και το πώς αυτός «εισβάλλει» στην καμπίνα.
Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης του μοντέλου στη Γερμανία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση με τον 1.000αρη κινητήρα. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με 5αρι κιβώτιο. Όντας οικονομικός και αθόρυβος (κυρίως μέχρι τις μεσαίες στροφές) κινεί το αμάξωμα άνετα, χωρίς να απαιτούνται συνεχή κατεβάσματα. Επίσης, ο οδηγός του ανανεωμένου Toyota Yaris θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Εξοπλιστικά αναβαθμισμένο Το ανανεωμένο Yaris έχει δεχτεί αναβάθμιση και στον εξοπλισμό του, με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, 15άρες ζάντες και ESP. Οι τιμές ξεκινούν απο 11.490 ευρώ (για το βασικό 1.000άρι με απόσυρση) με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 7 αερόσακους, A/C, ράδιο/CD 6 ηχείων, 15άρες ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικούς καθρέφτες και παράθυρα, αλλά και δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι θα διατίθενται διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού (cool, active, style & lounge), με τις επιλογές να περιλαμβάνουν πολλούς συνδυασμούς χρωμάτων (για το εσωτερικό), διακοσμητικών στοιχείων, ζαντών αλουμινίου και βοηθημάτων τεχνολογίας (πχ. Touch & Go 2ης γενιάς). Στην Ελλάδα το νέο μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τα πρώτα αυτοκίνητα να έρχονται το Σεπτέμβριο.

Στην Toyota κατάφεραν να κάνουν το ανανεωμένο Yaris ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo.

Στην Toyota κατάφεραν να κάνουν το ανανεωμένο Yaris ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center