Το Toyota Aygo, το Fiat Panda και το VW up!, αποτελούν τρία μίνι μοντέλα που κάνουν θραύση.
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Toyota Aygo, το Fiat Panda και το VW up!, αποτελούν τρία μίνι μοντέλα που κάνουν θραύση.

Συγκρίνουμε 3 μίνι best-sellers

13.855 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2013)

Στο θέμα που ακολουθεί, παρουσιάζουμε τα τρία πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας, το Fiat Panda, το Toyota Aygo και το VW up! που έχουν κατακτήσει πολλές καρδιές με την ευελιξία και τον ολοκληρωμένο τους χαρακτήρα.

Η 3η δημοφιλέστερη κατηγορία στην ελληνική αγορά είναι αυτή των μίνι μοντέλων. Ο κόσμος τα έχει λατρέψει για την ευελιξία τους στις αστικές συνθήκες κίνησης, τη φρεσκάδα της σχεδίασής τους, την οικονομία που προσφέρουν και το έξυπνο πακετάρισμα που επιτρέπει μεγάλες ανέσεις στο εσωτερικό τους, αναλογικά με τις σουλουπωμένες εξωτερικές τους διαστάσεις.
Τα μίνι της δικής μας παρουσίασης είναι αυτά που εναλλάσσονται στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων στην κατηγορία τους. Όλα τους εκπληρώνουν και με το παραπάνω τις προσδοκίες που έχουν οι αγοραστές από αυτά. 
Το πιο σύγχρονο, Fiat Panda, κάνει θραύση στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.300άρη MultiJet κινητήρα των 75 ίππων. Το Toyota Aygo είναι το πιο… έμπειρο από τα τρία και ως 3κύλινδρο 1.000άρι μοιάζει ακόμα περισσότερο ως η απάντηση των περισσοτέρων στο θέμα των αστικών μετακινήσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος και το φρέσκο VW up! με τον 3κύλινδρο κινητήρα του 1 λίτρου, που στην έκδοση των 60 ίππων μοιάζει ως η πιο ολοκληρωμένη επιλογή για τις προοπτικές κίνησης του μοντέλου. 
Εμφάνιση: Χαριτωμένα αμαξώματα, λιλιπούτειες διαστάσεις
Λόγω των μικρών τους διαστάσεων (όλα τους φλερτάρουν με τα 3,5 μέτρα μήκους) η σχεδίαση έπρεπε να είναι προσεκτική και ενδιαφέρουσα. 
Το Fiat έχει ακολουθήσει το τετραγωνισμένο μοτίβο, που είναι εμφανές παντού, από τα φώτα και τις ζάντες, μέχρι τα φινιστρίνια στα πίσω παράθυρα και τους θόλους των τροχών. 
Στο up! η εμφάνιση ενσωματώνει τη σοβαρή σχεδίαση των μοντέλων VW, σε ένα μοτίβο παιχνιδιάρικο και νεανικό. Αυτό το πετυχαίνει με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου προφυλακτήρα που μοιάζει να χαμογελάει, με το κεντρικό πλαστικό του τμήμα να «πλέει» πάνω στην ευρύτερη κυψελωτή μάσκα. 
Το Aygo είναι το λιγότερο σύγχρονο από τα τρία, αλλά η  εμφάνισή του παραμένει ιδιαίτερη, έξυπνη και πολύ ενδιαφέρουσα, αφού καταφέρνει και χωράει στα κάτι περισσότερο από 3,5 μέτρα, έξυπνα στιλιστικά στοιχεία. 
Εσωτερικό: Το Panda έχει ενδιαφέρουσα σχεδίαση, το up! είναι το πιο στιβαρό
Στο εσωτερικό τους, τα αυτοκίνητα της παρουσίασης ακολουθούν την έξυπνη λογική που διέπει την εξωτερική σχεδίασή τους. Το Panda έχει κι εδώ μια εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό. 
Αρκετά ιδιαίτερη είναι και η αισθητική στο Aygo, το οποίο έχει και αυτό μικρά highlights που τραβούν την προσοχή. Ανάμεσα σε αυτά, το ξεχωριστό στροφόμετρο στο πλάι. Και εδώ τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά ανθεκτικά. Το up! έχει την πιο σοβαρή αισθητική στα πρότυπα της VW, αλλά και την καλύτερη απτή ποιότητα κατασκευής που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. 
Χώροι – χρηστικότητα – εργονομία
Σε χωροταξικό επίπεδο τα νούμερα των μετρήσεων είναι με το μέρος του up! Έτσι, το μίνι VW έχει με διαφορά τον καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, είναι το πιο πλατύ εσωτερικά, ενώ έχει και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Η εργονομία του είναι εξαιρετική, ενώ οι μοναδικές ιδιαιτερότητες που έχουν επιλεγεί για λόγους οικονομίας, είναι οι χωριστοί διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, αλλά και τα ανοιγόμενα με μεντεσέ πίσω τζάμια. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι η καλύτερη. 
Το Aygo έχει τους μικρότερος χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αλλά έχει τους περισσότερους για μικροαντικείμενα, κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην καθημερινή χρήση. Επίσης έχει τις ίδιες εκπτώσεις με το up! στα μπροστινά και πίσω παράθυρα, ενώ η θέση οδήγησης είναι και εδώ αρκετά βολική. 
Το Panda από πλευράς χώρων βρίσκεται στο ενδιάμεσο, ενώ το χαρακτηριστικό του είναι η ψηλή θέση οδήγησης που δίνει καλή περιφερειακή ορατότητα. Ωστόσο, εδώ η εργονομία είναι λίγο φορτωμένη και κάποιες δευτερεύουσες λειτουργίες θέλουν συνήθεια. Το Panda είναι αυτό με τους λιγότερους ωφέλιμους χώρους για μικροαντικείμενα. 
Οδική συμπεριφορά: Αστική ευελιξία, ασφαλείς μετακινήσεις 
Όλα τα μοντέλα της παρουσίασης έχουν μια ιδιαίτερη έφεση στην κίνηση της πόλης. Επίσης, όλα τους βασίζονται σε απλές λύσεις στην ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. 
Το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City), ενώ τα φρένα είναι και αυτά ικανά με καλή αίσθηση. 
Το μίνι της Toyota αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στον ασφαλή και ιδιαίτερα προβλέψιμο -για τα δεδομένα τη κατηγορίας- τρόπο με τον οποίο κινείται, ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, προτάσσοντας παράλληλα και σημαντική ευελιξία κατά την κίνηση στα στενά όρια της πόλης (πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και μικρή ακτίνα στροφής 4,73 μ.). 
Το up! καταφέρνει και κρύβει το γεγονός ότι, πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι αρκετά σφιχτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό, ενώ πουθενά δε δείχνει άτσαλο ή απρόσεκτο όσον αφορά στη συνδεσμολογία ή στη στιβαρότητα του πλαισίου. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.
Κινητήρες: Έκαστο στο είδος του
Το πιο καλοπουλημένο Panda είναι το πετρελαιοκίνητο, με το Multijet II 1,3 λίτρων της Fiat στην έκδοση των 75 ίππων. Ο πετρελαιοκινητήρας αυτός ωφελείται από τη «γεμάτη» ροπή του, από τις χαμηλές κιόλας στροφές και, σε συνδυασμό με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, εντυπωσιάζει με την ευκολία του στο να ανεβάσει απόδοση όποτε ο οδηγός το θελήσει. Οι ρεπρίζ του μοτέρ αυτού είναι κορυφαίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε συνδυασμό με σύστημα Start/Stop, έχει χαμηλή μέση κατανάλωση και πληρώνει ελάχιστα τέλη. 
Σε τεχνολογικό επίπεδο, ο 1.000άρης 3κύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό κινητήρας του Aygo, έχει απόδοση 68 ίππων, αλλά σε συνδυασμό με την προσεγμένη αεροδυναμική και τη σχετικά μακριά 3η σχέση, εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. CO2 στοιχείο που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την καταβολή τελών. Η κατανάλωση περιορίζεται στα 4,3 λτ./100 χλμ. Ο κινητήρας είναι πολύ σπιρτόζος, αν και ακούγεται λίγο στις υψηλές στροφές. 
Το 3κύλινδρο μοτέρ του up! έχει ιπποδύναμη 60 ίππων, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωσή του δεν υπερβαίνει τα 4,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων τα 105 γρ./χλμ. με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα χαμηλά πάγια έξοδα του μοντέλου. Στην πράξη, ο κινητήρας διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία, ενώ βοηθιέται πολύ από την προσεγμένη ηχομόνωση. Η απόκριση στο γκάζι είναι σχετικά καλή, αν και η μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (ειδικά στις 2 τελευταίες σχέσεις) κάνει απαραίτητη την κίνηση με μία ταχύτητα κάτω. 
Τιμή – Εξοπλισμός
Το πιο ακριβό όλων είναι το Panda, ελέω diesel κινητήρα. Ωστόσο, στην τιμή του συγκαταλέγεται ένας αρκετά πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες και 4 αερόσακους. Από πλευράς εγγύησης, η Fiat προσφέρει τη βασική των δύο χρόνων. 
Το up! είναι, οριακά, το φθηνότερο, αλλά προσφέρει το φτωχότερο εξοπλισμό, αφού πέραν των 4 αερόσακων, δε διαθέτει ούτε ηχοσύστημα στην βασική του έκδοση. Επίσης και αυτό προσφέρεται με 2ετή εγγύηση. 
Το Aygo είναι 20 ευρώ ακριβότερο από το VW, προσφέροντας επιπλέον ηχοσύστημα, αλλά όχι και τους πλευρικούς αερόσακους. Ωστόσο, το Toyota είναι το μόνο με 6ετή εγγύηση. 
Συμπέρασμα
Και τα τρία μοντέλα της παρουσίασης έχουν καλούς λόγους που βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών στην κατηγορία τους. Το Panda έχει ένα νικηφόρο diesel κινητήρα, ιταλικό ταμπεραμέντο στο δρόμο και στο σχεδιασμό του. Το Aygo κουβαλάει την ισχυρή φήμη αξιοπιστίας και την εγγύηση της Toyota, έχει έναν από τους καλύτερους και πιο οικονομικούς 1.000άρηδες κινητήρες βενζίνης της αγοράς και είναι από τα compact 5θυρα μίνι. To up! προσφέρει χώρους και άνεση που θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ενώ διακρίνεται και για την αυστηρότητα κατασκευής που διακρίνει τα μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Οι δελεαστικές τιμές τους και τα χαμηλά πάγια έξοδά τους, ολοκληρώνουν το πακέτο. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  AYGO(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PANDA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  UP!(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Τα τετραγωνισμένα μοτίβα κυριαρχούν και στο εσωτερικό του Panda που έχει καλή ποιότητα και φινίρισμα.

Τα τετραγωνισμένα μοτίβα κυριαρχούν και στο εσωτερικό του Panda που έχει καλή ποιότητα και φινίρισμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center