Μετά την ανανέωση που υπέστη το 2009, το Suzuki SX4 διατήρησε το χαρακτήρα του, αλλάζοντας μόνο στα σημεία.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μετά την ανανέωση που υπέστη το 2009, το Suzuki SX4 διατήρησε το χαρακτήρα του, αλλάζοντας μόνο στα σημεία.

Suzuki SX4 1,6 4X4

33.699 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)

Μετά από 7 χρόνια στην αγορά και 4 χρόνια από την τελευταία ανανέωση, το Suzuki SX4 βρίσκεται λίγο πριν την πύλη της αλλαγής, με το διάδοχο μοντέλο να έχει ήδη παρουσιαστεί στην τελευταία έκθεση της Γενεύης.

Μετά την ανανέωση που υπέστη το 2009, το Suzuki SX4 διατήρησε το χαρακτήρα του, αλλάζοντας μόνο στα σημεία.  Έτσι, στο εμπρόσθιο μέρος συναντάμε ανασχεδιασμένη μάσκα και προφυλακτήρα, ο οποίος πλέον διαθέτει μεγαλύτερη εισαγωγή στο κέντρο, αλλά και πιο ευμεγέθη πλαίσια στους φανούς ομίχλης, προσδίδοντας μία πιο επιθετική εμφάνιση στο αυτοκίνητο. 
Κοιτώντας το ιαπωνικό μοντέλο από το πλάι, εντοπίζονται οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, που ανανεώνουν την εικόνα του, ενώ τα πλαστικά μαύρα πλευρικά προστατευτικά, θα φανούν χρήσιμα σε μία εκτός δρόμου διαδρομή, αφού θα προστατέψουν το αμάξωμα από πιθανά γδαρσίματα.
Κινητήρας: Ικανός και αρκετά οικονομικός ο βενζινοκινητήρας
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου SX4 βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,6 λτ. Το μοτέρ αυτό έχει ισχύ 120 ίππων και ροπή 156 Nm, με μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 149 γρ./χλμ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και έχει 0-100 σε 11,5 δλ. με την τελική να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Στην πράξη ο κινητήρας έχει αρκετά αποθέματα ισχύος για το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα του SX4, αλλά στις πιο ψηλές στροφές έχει πολύ τραχιά λειτουργία, ενώ οι ρεπρίζ του πάσχουν από την πολύ αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου. 
Εσωτερικό – χώροι: Καλό φινίρισμα, σκληρά πλαστικά, μέτριοι χώροι 
Μετά την ανανέωση το εσωτερικό του SX4 δέχτηκε περιορισμένες αλλαγές που δεν αλλοίωσαν το χαρακτήρα του, με τη μεγαλύτερη να αφορά στο νέο πίνακα οργάνων που διαθέτει νέα σχεδίαση, ενώ ο μόνιμος φωτισμός του αποτελείται από μπλε και κόκκινο χρώμα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεταφορά του υπολογιστή ταξιδίου από το πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας του προηγούμενο μοντέλου στο κέντρο του νέου πίνακα οργάνων. Η κεντρική κονσόλα πλέον στο πάνω τμήμα της διαθέτει ένα μεγάλο ηχείο, ενώ λίγο πιο κάτω συναντάμε τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, αλλά και νέα χειριστήρια του κλιματισμού, με ψηφιακή οθόνη ενδείξεων.
 Η ανανέωση της καμπίνας ολοκληρώνεται με τους νέους δακτυλίους χρωμίου των πλευρικών αεραγωγών, καθώς και με τους μοχλούς για το άνοιγμα των θυρών στην ίδια απόχρωση. Από πλευράς ποιότητας, τα πλαστικά του ταμπλό παραμένουν σκληρά, έχοντας καλή ποιότητα αλλά και συναρμογή, κάτι που αποδεικνύεται στην εκτός δρόμου κίνηση, όπου δεν παρατηρείται κανένας τριγμός. Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του SX4 μπορούν να ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 270 λτ., ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων αγγίζει τα 625 λτ. δημιουργώντας ένα ενιαίο επίπεδο δάπεδο.
Οδική συμπεριφορά: Ασφαλές στην άσφαλτο, καλό στο χώμα
Στον αυτοκινητόδρομο το ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάζει καλή σταθερότητα ακόμα και με υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στους επιβάτες. Σε δρόμο με στροφές είναι εξίσου σταθερό, ακόμα και όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς. Βέβαια, το ανανεωμένο SX4 έχει δεχθεί κάποια βελτίωση στην ανάρτηση, ώστε να μειωθούν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, κάτι που δεν επηρεάζει τόσο την άνεση των επιβατών. 
Καλό σε αίσθηση για την κατηγορία είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο μεταφέρει σχετικά άμεσα τις εντολές του οδηγού στο δρόμο. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα πέδησης, αφού η Suzuki εξόπλισε το ανανεωμένο SX4 και με πίσω δισκόφρενα (100-0 χλμ./ώρα σε 38,9 μ. από 41,3μ.).
Εκτός δρόμου, το ιαπωνικό crossover δείχνει να μην τα παρατάει εύκολα, μιας και μπορεί να κινηθεί και σε πιο δύσβατα εδάφη. Ωστόσο, η περιορισμένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές υπενθυμίζουν στον οδηγό ότι το SX4 δεν είναι εκτός δρόμου όχημα. Βέβαια, όταν του δοθεί η ευκαιρία ή καλύτερα εάν βρεθεί σε πατημένο χώμα ή λάσπη, θα αποζημιώσει τον κάτοχό του, αφού αποδεικνύεται ιδιαίτερα διασκεδαστικό και ασφαλές. Σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζει η καλή λειτουργία της τετρακίνησης iAWD, η οποία προσφέρει στον οδηγό του τρεις επιλογές, μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται δίπλα από το λεβιέ του χειρόφρενου (κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, αυτόματη τετρακίνηση και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού).
Τιμή – εξοπλισμός 
Το Suzuki SX4 1,6 4x4 στη βασική έκδοση GL διατίθεται με τιμή από 17.000 ευρώ. Στην έκδοση αυτή περιλαμβάνονται οι βασικές ηλεκτρικές ευκολίες (2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλ. κλειδαριές και καθρέπτες), ραδιο-cd και A/C. Ωστόσο στον εξοπλισμό ασφαλείας προσφέρει μόνο 2 αερόσακους και ABS (με EBD). Επίσης όλα τα Suzuki διατίθενται με εγγύηση 5ετών ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη. 
Συμπέρασμα
To Suzuki SX4 είναι ένα αυτοκίνητο που είχε πρωτοποριακά χαρακτηριστικά όταν παρουσιάστηκε. Σήμερα, 7 χρόνια μετά, η εμφάνισή του δείχνει ακόμα μοντέρνα, και η τετρακίνησή του δουλεύει καλά και «έξυπνα». Ωστόσο σε όλους τους υπόλοιπους τομείς το μοντέλο έχει ξεπεραστεί. Η άνεση, χώρων και στο δρόμο, υπολείπεται των πιο σύγχρονων μοντέλων, ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας είναι φτωχός, όπως και η αξιολόγηση στα crash test, ενώ ο κινητήρας είναι θορυβώδης και καίει. Επίσης το κόστος του δεν το κατατάσσει στις ευκαιρίες. Έτσι η καλύτερη επιλογή για κάποιον που ενδιαφέρεται είναι να περιμένει το νέο μοντέλο στα τέλη του χρόνου ή τις αρχές του προηγούμενου. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για SUZUKI  SX4(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto