Συγκρίνουμε 3 μικρά diesel
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Συγκρίνουμε 3 μικρά diesel

19.258 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2013)

Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων μικρών με τη χαμηλή κατανάλωση και την οικονομία, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Toyota Yaris, Seat Ibiza και VW Polo ξεχωρίζουν, σε μια κατηγορία που γνωρίζει στιγμές δόξας.

Αν η μεταστροφή του αγοραστικού κοινού προς τα μικρά μοντέλα είναι μια φορά εντυπωσιακή (46,8% της πίττας στην αγορά), τότε η προτίμηση για ντίζελ μοντέλα είναι κάτι περισσότερο. Με ποσοστό που αγγίζει το 70% (66% για την ακρίβεια), τα μικρά diesel κατέκτησαν την προτίμηση του αγοραστικού κοινού και όχι άδικα, μιας και προσφέρουν όλα τα καλά των σύγχρονων μικρών (τεχνολογία, ευρυχωρία, άνεση, ασφάλεια) μαζί με χαμηλή κατανάλωση, οικονομία και σε πολλές περιπτώσεις απαλλαγή από την καταβολή τελών.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα Toyota Yaris, Seat Ibiza και VW Polo με diesel κινητήρες. Οι κινητήρες τους (1,4 λίτρα σε Yaris και 1,2 λίτρα σε Ibiza και Polo) διατηρούν το πλεονέκτημα της πολύ καλής κατανάλωσης, ενώ είναι αρκετά αποδοτικοί, χωρίς παράλληλα να αυξάνουν την τιμή κτήσεώς τους.
Το Yaris ξεχωρίζει
Μοντέρνα και ξεχωριστή είναι η παρουσία του Yaris, το οποίο στην 3η γενιά του διατηρεί ένα διακριτικά δυναμικό στιλ, με αρκετές γωνίες και ακμές αλλά και με την υιοθέτηση της νεότερης μάσκας των μοντέλων της Toyota. Συντεταγμένο με το «keen look» της ιαπωνικής φίρμας, το Yaris διαθέτει προσωπικότητα, που εδώ που τα λέμε ποτέ δεν του έλειψε. 
Το Yaris έχει τις πιο compact διαστάσεις με το μήκος του να είναι 3,885 μ. Παρά την τονωτική ένεση που δέχθηκε με το σχετικό facelift, ειδικά στο μπροστινό μέρος, το Seat Ibiza είναι το μόνο που ξεπερνάει τα 4 μ. σε μήκος (4,061 μ.) και δεν είναι κι εύκολο να κρύψει τα χρονάκια του. Το VW Polo από την άλλη πλευρά, αγγίζει τα 4 μ. (3,97 μ.), αλλά κατά τα συνήθη πρότυπα της VW είναι το λιγότερο τολμηρό σχεδιαστικά από τα τρία αυτοκίνητα. 
Όπως και στο Ibiza, δεν λείπουν ορισμένα στοιχεία δυναμισμού, όπως η μεγάλη εισαγωγή του προφυλακτήρα και τα «επιθετικά» εμπρόσθια φώτα. Και τα τρία μοντέλα προσφέρονται σε πεντάθυρο ή τρίθυρο αμάξωμα, ωστόσο η Seat ονομάζει SC (SportCoupe) την τρίθυρη εκδοχή του Ibiza, που διαθέτει και διαφορετική σχεδίαση στο πίσω μέρος.
Κινητήρες – Επιδόσεις: Σαφής υπεροχή του Yaris
To πετρελαιοκίνητο Toyota Yaris χρησιμοποιεί ένα 8βάλβδιδο, 4κύλινδρο μοτέρ 1,4 λτ. με κωδικό D-4D. Με εξελιγμένο τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και κοινή γραμμή τροφοδοσίας ξεχωρίζει για την αρκετά πολιτισμένη λειτουργία του, αφού ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες, ενώ εκτιμώνται ιδιαίτερα το τράβηγμα και η ελαστικότητά του από τις χαμηλές κιόλας στροφές.
 Αποδίδει 90 ίππους και κυρίως 205 Nm από τις 1.800-2.800 σ.α.λ. Έτσι, οι 6 ταχύτητες του θετικού σε αίσθηση επιλογέα, «γεμίζουν» δίχως να υπάρχουν κενά και βοηθούν στις επιδόσεις που είναι από τις πιο γρήγορες στην κατηγορία. Tο Ibiza και το Polo, όπως είναι γνωστό, βασίζονται στο ίδιο πάτωμα και μοιράζονται μηχανικά μέρη. Ένα από αυτά είναι και ο 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, TDI πετρελαιοκινητήρας, που από 1,2 λτ. αποδίδει 75 ίππους, με 180 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Και στα δύο μοντέλα, ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων και οι επιδόσεις που προσφέρει είναι μέτριες, ειδικά στην περίπτωση του Ibiza, λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης στο κιβώτιο. Η διαθέσιμη ροπή πάντως επιτρέπει την κίνηση με ασφαλείς ρυθμούς, αλλά τα βασικά μειονεκτήματά του είναι ο θόρυβος και η τραχύτητα λειτουργίας.
Κατανάλωση: Κάτω από 4 λτ./100 χλμ. και μέχρι 1.185 χλμ. αυτονομία.
Πολύ χαμηλή κατανάλωση εμφανίζουν τα μοντέλα, σύμφωνα πάντα με τις εργοστασιακές μέσες τιμές. Έτσι, το Seat Ibiza και το VW Polo 1,2 TDI απαιτούν 3,8 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. μεικτής διαδρομής. 
Παράλληλα, έχουν το πλεονέκτημα της μεγάλης αυτονομίας, που φτάνει τα 1.185 χλμ., αλλά κυρίως της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας μιας και οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ. 
Στο Yaris 1,4 D-4D, τα 103 γρ. ανά χλμ. που εκπέμπει, συνεπάγονται μόνο 93 ευρώ ανά έτος για τα τέλη κυκλοφορίας. Η κατανάλωση του Toyota Yaris είναι 3,9 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό – Χώροι: Ποιοτικό το Polo, ευρύχωρο το Yaris, λειτουργικό το Ibiza 
Τo ταμπλό του Seat Ibiza διαθέτει λιτή εικόνα και σχεδίαση. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε καλά επίπεδα, με ένα μικρό τμήμα ψιλόφλουδου μαλακού πλαστικού να ντύνει το ταμπλό. Η εργονομία είναι απλή, αλλά η χρήση του ηχοσυστήματος θέλει εξοικείωση. 
Στο Polo από την άλλη, κυρίαρχο στοιχείο στο σχετικά συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό του  αποτελεί η πολύ προσεγμένη ποιότητα, η οποία έγκειται κυρίως στη στιβαρή συναρμολόγηση των επιμέρους επιφανειών. Στο κομμάτι των υλικών, εάν ο αγοραστής επιλέξει την αρχική έκδοση, λαμβάνει το ταμπλό με το σκληρό πλαστικό, το οποίο δεν φθάνει στα ίδια επίπεδα με το αφρώδες υλικό που «ντύνει» το ταμπλό των άλλων εξοπλιστικών εκδόσεων του μοντέλου.
 Στο Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο ο διάκοσμος είναι κάπως μουντός. Σημείο αναφοράς ωστόσο, αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής 6,1 ιντσών. 
Yaris το πιο ευρύχωρο
Στον τομέα των χώρων, το Toyota Yaris δεν είναι μόνο το πλέον ευρύχωρο εκ των τριών μοντέλων, αλλά και ένα από τα πιο άνετα μικρά μοντέλα της αγοράς. Έτσι, στο Ιαπωνικό αυτοκίνητο μπορούν να μεταφερθούν με άνεση 4 επιβάτες, ενώ χωρίς πολλές παραχωρήσεις θα χωρέσει και ένας τρίτος στο πίσω κάθισμα. Σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο διαθέτει χωρητικότητα 286 λτ.  Ελάχιστα μεγαλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών του Ibiza (292 λτ.) και μικρότερος του Polo (280 λτ.)
Value for Money: Με 6ετή εγγύηση το Yaris
To Yaris έχει την υψηλότερη τιμή (14.100 με απόσυρση), αλλά συνοδεύεται  από πιο πλούσιο εξοπλισμό και από 6 χρόνια εγγύηση, έναντι 2 ετών στα Seat Ibiza και VW Polo. Σε κάθε περίπτωση, το Seat Ibiza έχει ένα ιδιαίτερο value for money, αφού μετά από απόσυρση και έκπτωση κοστίζει μόλις 11.590 ευρώ. Το VW Polo με 13.320 ευρώ μετά από την έκπτωση, λόγω απόσυρσης, είναι ακριβώς ανάμεσα στους δύο αντιπάλους του.
Παθητική ασφάλεια: Με προίκα τα 5 αστέρια
Πλήρες το πακέτο αερόσακων και των τριών μοντέλων, με το Yaris να προσθέτει και αερόσακο γονάτων οδηγού, στους μετωπικούς αερόσακους, πλευρικούς και οροφής των υπολοίπων. Στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, τα τρία αυτοκίνητα έχουν λάβει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων προστατεύοντας με επάρκεια τους επιβάτες τους.
Οδική συμπεριφορά
Το Yaris είναι ένα ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο που παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη. 
Επίσης, τα αναπαυτικά καθίσματα συμβάλλουν στην αρκετά ικανοποιητική προσφερόμενη άνεση, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων «φιλτράρονται» αποτελεσματικά και μόνο βαθιές λακκούβες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες. 
Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και το στοιχείο αυτό ευνοεί τα ταξίδια, μαζί φυσικά με τη μεγάλη αυτονομία.
Βασισμένο σε ένα δοκιμασμένο πλαίσιο, το οποίο χρησιμοποιεί και το Polo άλλωστε, με προσεγμένη ακαμψία και ιδιαίτερη στιβαρότητα, το Ibiza διατηρεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα συμπεριφορά. Αν και το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και απόμακρο σε αίσθηση, η πρόσφυση στις στροφές είναι δυναμική και η συμπεριφορά, σε γενικές γραμμές, είναι ουδέτερη. Οι όποιες αντιδράσεις στο όριο είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες. 
Με την άνεση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, εκείνο που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερο ραφινάρισμα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το ραφινάρισμα αυτό το προσφέρει η ανάρτηση του VW Polo 1,2 TDI, η οποία έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση, καθώς είναι μαλακή, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν αλλοιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές, η υποστροφή είναι αυτή που κάνει πρώτη την εμφάνιση της, αλλά προοδευτικά και ελεγχόμενα. Βέβαια, ακόμα και στην υπερβολή, το ESP είναι εκεί για να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη. Όπως και στο Ibiza, η τραχύτητα λειτουργίας και ο θόρυβος από τον κινητήρα, θα κουράσουν κάπως σε μεγάλες αποστάσεις.
Συμπέρασμα
Το Yaris με τους μεγάλους του χώρους, τον πλούσιο εξοπλισμό, την ευελιξία και τα 6 χρόνια εγγύηση, διαθέτει κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Από την άλλη, το Polo δίνει έμφαση στην ποιότητα και την άνεση κατά την οδήγηση, ακολουθώντας μια πιο «σοβαρή» προσέγγιση... Το Ibiza έχει ένα ιδιαίτερα κολακευτικό value for money, αλλά όπως και το Polo, διαθέτει έναν κινητήρα που, εκτός από την οικονομία, δεν κολακεύει το υπόλοιπο σύνολο.
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  YARIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  IBIZA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  POLO(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Ο 1.400άρης κινητήρας του Yaris διαθέτει ροπή και πολιτισμένη λειτουργία προσδίδοντας στο ιαπωνικό μικρό και τις καλύτερες επιδόσεις.

Ο 1.400άρης κινητήρας του Yaris διαθέτει ροπή και πολιτισμένη λειτουργία προσδίδοντας στο ιαπωνικό μικρό και τις καλύτερες επιδόσεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto