Ο λόγος για τα 3 μικρομεσαία diesel, τα οποία τα δοκιμάζουμε και αποδεικνύονται «τέρατα» οικονομίας κίνησης.
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο λόγος για τα 3 μικρομεσαία diesel, τα οποία τα δοκιμάζουμε και αποδεικνύονται «τέρατα» οικονομίας κίνησης.

3 μικρομεσαία... «τέρατα» οικονομίας!

28.747 Επισκέψεις στο άρθρο (22/8/2013)

Ο λόγος για τα 3 μικρομεσαία diesel, τα οποία τα δοκιμάζουμε και αποδεικνύονται «τέρατα» οικονομίας κίνησης προσφέροντας παράλληλα οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Τα σύγχρονα μικρομεσαία είναι τα πιο ολοκληρωμένα παραδείγματα της αυτοκίνησης. Έχουν ανέσεις που θυμίζουν αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, είναι full στις τεχνολογικές εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, ενώ η δομή τους βοηθά ώστε να περνούν εύκολα τα πιο αυστηρά crash tests. Παράλληλα, προσφέρουν υψηλή απόδοση που μπορεί και συνδυάζεται με κορυφαία οικονομία καυσίμου αλλά και γενικότερα, με χαμηλά πάγια έξοδα. Η σύγχρονη τεχνολογία σε κινητήρες και συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας έχει καταστήσει την οικονομία πρωταγωνιστή στους κινητήρες diesel. Στα μικρομεσαία diesel, η κατανάλωση μπορεί να πέσει πολύ κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. και τα τέλη να είναι μηδενικά. Τα Opel Astra,  SEAT Leon, Toyota Auris διαθέτουν στο σύνολό τους, τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αποτελώντας μερικά από τα πιο ολοκληρωμένα παραδείγματα της σύγχρονης αυτοκίνησης. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Συστήματα οικονομίας: Μείζονος σημασίας το Start Stop 
Για να αντιληφθεί κανείς τον καταλυτικό ρόλο του Start&Stop στην κατανάλωση και τις εκπομπές, αρκεί να προσέξει ότι, το Auris στη βασική diesel έκδοσή του, έχει ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση και εκπομπές πάνω από 100 γρ./χλμ. πληρώνοντας τέλη. Στην έκδοση με το Start & Stop ωστόσο, οι εκπομπές CO2 πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ.Το ίδιο ισχύει και για το Leon, ενώ, με τη βοήθεια του Start& Stop, καταφέρνει να πετύχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Astra, μιας και διαθέτει σύστημα Start&Stop, με την κατανάλωση να κινείται σε χαμηλά επίπεδα των μόλις 3,7 λτ./100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ!

Κινητήρες: Ικανές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη
Σε αυτή την κατηγορία, έχουμε ποικιλία κυβισμών, ενώ η απόδοση, η μέση κατανάλωση και σίγουρα οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται πιο κοντά μεταξύ τους. 
Ξεκινώντας από τον κινητήρα με το χαμηλότερο κυβισμό που είναι ο 1,4 D-4D του Auris, μπορεί να είναι ο πιο αδύναμος, οπότε αυτό του δίνει ένα μικρό μειονέκτημα στο 0-100, αλλά έχει να κινήσει το ελαφρύτερο αμάξωμα, ενώ και το 6άρι κιβώτιο, του χαρίζει ανταγωνιστικές ρεπρίζ. Το σύνολο είναι πολιτισμένο και οικονομικό. Το Leon διαθέτει έναν αναβαθμισμένο 1.600άρη diesel του γερμανικού group, ενώ είναι το μόνο που συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.  Εδώ, παρά τη μέτρια απόδοση, οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές, αλλά η ποιότητα λειτουργίας είναι λίγο πιο τραχιά, ενώ ο οδηγός αναγκάζεται να ταξιδεύει με υψηλότερες στροφές ένεκα του κιβωτίου. 
Το Astra εξοπλίζεται με τον ECOFLEX CDTi diesel κινητήρα, χωρητικότητας 1,7 λίτρων. Η απόδοση του είναι 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με εξατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο. Η ροπή είναι ικανοποιητική και μόλις η βελόνα ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ., το τράβηγμα από τη ροπή είναι πολύ έντονο, αλλά σίγουρα θα ενοχλήσει η υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού.  

Εσωτερικό: Ποιοτικά και μοντέρνα 
Στο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν έρχεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του ταμπλό, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα.  
Στο Auris πάλι, το φινίρισμα των πλαστικών αλλά και το σύνολο των διακοσμητικών ενθέσεων στο μέσο του ταμπλό είναι εντυπωσιακά, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών στη βάση της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών είναι ανθεκτική. Αισθητικά, το Auris θα ικανοποιήσει το λάτρη της ιαπωνικής σχολής με τη λιτή αισθητική του και την κάθετη λογική τοποθέτησης της κεντρικής κονσόλας.Το ταμπλό του Opel Astra, εν πρώτοις μοιάζει παραφορτωμένο, ειδικά στην κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί πλήθος κουμπιών και χειριστηρίων, με μία γενικότερη διάταξη η οποία απαιτεί εξοικείωση. Από εκεί κι έπειτα, η ποιότητα των υλικών, αλλά και της συναρμογής είναι πολύ καλή. Όπου έχει γίνει χρήση σκληρών υλικών, οι σχεδιαστές έχουν φροντίσει να τοποθετήσουν υλικά με καλή υφή. 

Χώροι
Το Leon προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τα κεφάλια των επιβατών, διαθέτοντας  και ικανοποιητικό φάρδος, γεγονός που συνδράμει στην προσφερόμενη άνεση των επιβατών. Πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι κι ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου αγγίζει τα 380 λτ. Αξιοι αναφοράς όμως είναι και οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα που διαθέτει το Leon, ενώ σε καλά επίπεδα κυμαίνεται και η περιφερειακή ορατότητα. Ικανοποιημένοι θα μείνουν οι επιβάτες του Auris, μιας και ο χώρος για τα κεφάλια είναι άνω του μέσου όρου, ενώ στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν τρεις επιβάτες, μιας και το εσωτερικό πλάτος διαθέτει πολύ καλό πλάτος, ενώ το πάτωμα είναι τελείως επίπεδο. Ο χώρος αποσκευών των 360 λίτρων, διαθέτει αυξημένη χρηστικότητα μιας και έχουν προσαρτηθεί γάντζοι στήριξης αντικειμένων, καθώς και μια 12βολτη πρίζα. Στο Opel Astra, 4 επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα, μιας και οι πίσω έχουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους. Ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών των 370 λίτρων ικανοποιεί. 

Οδική συμπεριφορά: Προσφέρουν άνεση και ακρίβεια 
Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο), αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση, για να ισορροπεί μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει τη «σπορτίφ» αίσθηση του προηγούμενου μοντέλου. 
Το Auris πάλι, προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο φιλτράρει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως να αποσταθεροποιηθεί λίγο ο πίσω άξονας πάνω στη στροφή. Εκεί το αυτοκίνητο βοηθιέται από το χαμηλό κέντρο βάρους του, δεν γέρνει και δεν πλέει, ενώ την όποια υποστροφή στο όριο «μαζεύει» διακριτικά το ESP. Επίσης το τιμόνι έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ακρίβεια και αίσθηση από ό,τι είχε στο παρελθόν, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση. Η οδική συμπεριφορά του Opel Astra, κοντά στο όριο είναι ασφαλής και ουδέτερη. Στρίβει με περιορισμένες κλίσεις και, όταν πιεστεί, θα υποστρέψει προβλέψιμα δίνοντας άφθονο χρόνο στον οδηγό να μαζέψει τα «μούτρα», με ένα απλό άφημα του γκαζιού. Το φαινόμενο της υποστροφής θα είναι έντονο, μόνο όταν θα έχει βγει off το ESP (απενεργοποιείται πλήρως). 
Η ανάρτηση, με τα γόνατα MacPherson μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, είναι ρυθμισμένη με βασικό γνώμονα την άνεση, ελέγχει άριστα το αμάξωμα και απορροφά τις ανωμαλίες ικανοποιητικά. Τα φρένα είναι δυνατά και διαθέτουν γραμμική λειτουργία. 

Value For Money
Μπορεί η τιμή των συγκεκριμένων μοντέλων να είναι λίγο πιο αλμυρή από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. ΠαρΆ όλα αυτά όμως η οικονομία κίνησης που προκύπτει από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η απαλλαγή τους από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με τις προνομιακές εκπτώσεις εκ μέρους των εταιρειών, δελεάζουν τον υποψήφιο αγοραστή. Το Opel Astra 1,7 CDTi είναι το πιο ακριβό, όμως έχει ένα πιο πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο. Το SEAT Leon εφοδιασμένο με τον 1,6 TDI κινητήρα και στην έκδοση Reference, κοστίζει 16.077 ευρώ τιμή που διαμορφώνεται έπειτα από την απόσυρση και το προωθητικό πρόγραμμα της εταιρείας. Το Toyota Auris 1,4 D-4D Life στοιχίζει 17.200 ευρώ, έπειτα από την έκπτωση και το όφελος απόσυρσης. 

Συμπέρασμα
Το Leon είναι άνετο, διαθέτει κορυφαίους χώρους και έναν πολύ ανταγωνιστικό κινητήρα, αν και με 5άρι κιβώτιο, ενώ έχει και εξαιρετικό value for money. Στο Auris, εκτός των ελαφρώς μικρότερων χώρων, δεν έχεις πολλά να προσάψεις, αφού καταφέρνει και προσφέρει ποιότητα, άνεση και τη μεγαλύτερη εγγύηση σε μία πολύ ανταγωνιστική τιμή. Το Astra ολοκληρώνεται στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,7 λίτρων, μιας και συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου και τα μηδενικά τέλη, αν και είναι το πιο ακριβό. 

200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL  ASTRA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  LEON
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  AURIS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Toyota
moto