Μεσαίες οικογενειακές προκλήσεις
Διαβάστηκε από 5996 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/7/2009
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Τα οχήματα της μεσαίας κατηγορίας πρέπει να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες. Να είναι ευρύχωρα, άνετα στον αυτοκινητόδρομο, σβέλτα όταν χρειαστεί, να έχουν γοητευτική εμφάνιση και προπάντων συμφέρουσα τιμή. Παρουσιάζουμε τρεις από τις προτάσεις της «οικογενειακής» κατηγορίας, λίγο πριν την επαναφορά του ΕΤΤ.

Χυτές γραμμές και ρέουσες καμπύλες χαρακτηρίζουν την εξωτερική εμφάνιση της Citroen C5.

Εμπνευσμένη η σχεδίαση της καμπίνας και πολύ καλή η ποιότητα των υλικών.
Citroen C5
Βασισμένο σε καινούριο πλαίσιο, το C5 δεύτερης γενιάς διαθέτει ένα πανέμορφο και αεροδυναμικό σχήμα, που βασίζεται στο πρωτότυπο C- Airscape. Οι διαστάσεις του είναι μεγάλες αναλόγως του ανταγωνισμού, αφού το μήκος του ανέρχεται στα 4.779 χιλιοστά, όμως παρά του αυξημένου μήκους διαθέτει μια άκρως αρμονική σιλουέτα, η οποία διακρίνεται από χυτές γραμμές και έντονες καμπύλες. Παράλληλα εξασφαλίζει την οικογενειακή του ταυτότητα, προάγοντάς την στην επόμενη γενιά.
Αναλόγως εντυπωσιακό και εξίσου καλοφτιαγμένο είναι το εσωτερικό. Η ποιότητα είναι ορατή από τους αρμούς που χωρίζουν τις λαμαρίνες, μέχρι την υφή των μαλακών πλαστικών και των πλούσιων υφασμάτινων επενδύσεων που στολίζουν το σαλόνι. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος, ενώ το σύνολο αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας, χωρίς να φλυαρεί. Φυσικά δε λείπουν οι ιδιαιτερότητες στις οποίες έχουν συνηθίσει οι αγοραστές της φίρμας, όπως το τιμόνι με το σταθερό κεντρικό μέρος και η φορτωμένη κεντρική κονσόλα.
Αναφορικά με τους χώρους, στη πίσω σειρά των καθισμάτων θα καθίσουν με άνεση τρεις ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 439 λίτρων κρίνεται ικανοποιητικός για τις μεταφορικές ανάγκες ακόμα και στην περίπτωση ενός μακρινού ταξιδίου.
Η οδική του συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη στην άνεση, αφού η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) απορροφούν με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ωστόσο, δε λείπουν οι πλεύσεις στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στα σφιχτά κομμάτια του δρόμου το C5 δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, τη στιγμή που και το τιμόνι δεν προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και ακρίβεια. Στον σύνολο της, πάντως, η οδηγική εμπειρία είναι σοβαρά αναβαθμισμένη από το παρελθόν, αλλά και άκρως ανταγωνιστική, με τον τρόπο της, για τα στάνταρ της κατηγορίας.
Κάτω από το καπό εδρεύει ένας 2λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 143 ίππων και 210 Nm ροπής που προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις το αμάξωμα. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 9,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 210 χ.α.ω.
Στην έκδοση Prestige, η οποία κρίνεται πλούσια από πλευράς εξοπλισμού το C5 κοστίζει 21.600 ευρώ.



Κομψή είναι η σχεδίαση της Renault Laguna. Πιο ενδιαφέρον το εμπρόσθιο μέρος.

Μαλακά υλικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό της Laguna. Καλή η ποιότητα των υλικών, ικανοποιητική η συναρμογή.
Renault Laguna
Δυναμική σε εμφάνιση και προσανατολισμένη στην άνεση είναι και η Renault Laguna. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα φανάρια τα οποία είναι τραβηγμένα προς τα πίσω και δίνουν ένα δυναμικό στιλ, όπως και η μεγάλη εισαγωγή του αέρα που εκτείνεται από άκρη σε άκρη του προφυλακτήρα. Δεν διαθέτει έντονες γραμμές ή καμπύλες, όπως για παράδειγμα η C5, όμως καταφέρνει και κερδίζει τα βλέμματα των περαστικών καθώς κινείται.
Πιο εμπνευσμένα από την άλλη είναι τα πράγματα στο εσωτερικό, παρά της λιτής σχεδίασης της κεντρικής κονσόλας. Αφρώδη υλικά καλύπτουν το πάνω μέρος του ταμπλό, ίσως πρόκειται από τα πιο μαλακά της κατηγορίας. Η ποιότητα των πλαστικών είναι καλή, ενώ ικανοποιητική κρίνεται επίσης και η συναρμογή. Από πλευράς εργονομίας, υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, όμως το μπουτόν του cruise control και speed limiter δεν βρίσκονται στην άμεση πρόσβαση του οδηγού.
Από πλευράς εσωτερικών χώρων, οι τρεις επιβάτες στην πίσω σειρά θα καθίσουν με άνεση, τόσο ως προς το μήκος, όσο και ως προς το πλάτος, ενώ ο χώρος αποσκευών των 450 λίτρων κρίνεται επίσης ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Στο δρόμο, όπως και η C5 η Renault Laguna είναι προσανατολισμένη κυρίως στην άνεση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να κινηθείς σβέλτα και με ασφάλεια. Η ανάρτηση απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε δρόμο με στροφές η όποια υποστροφική τάση διορθώνεται από το μη απενεργοποιούμενο ESP. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε βάρος, αλλά ικανοποιητικό σε πληροφόρηση, ενώ καλή κρίνεται και η απόδοση του συστήματος πέδησης.
Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 140 ίππων δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά καταφέρνει και κινεί ικανοποιητικά το μοντέλο. Σε αυτό συμβάλλει και η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 9,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 192 χ.α.ω.
Η τιμή της Renault Laguna 2.0 ανέρχεται στα 19.575 ευρώ για την έκδοση Expression.



Δυναμικό το ανανεωμένο εμπρόσθιο μέρος της Octavia. Πίσω οι γραμμές είναι πιο λιτές.

Πόλύ καλή είναι η ποιότητα των υλικών σκαι η συναρμογή την καμπίνα της Octavia.
Skoda Octavia 5
Παρά τον οικογενειακό της προσανατολισμό η Octavia 5 διαθέτει δυναμικό και ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά απέκτησε σχεδόν εντελώς ανασχεδιασμένο -με καμπύλες- μπροστινό άκρο, ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά πίσω, αλλά και εσωτερικό με σαφώς περισσότερο ενδιαφέρουσα εικόνα. Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων της Skoda χαρίζει αρκετή φρεσκάδα στo μεσαίο τους μοντέλο.
Αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν και ποιοτικό κρίνεται το εσωτερικό. Το ενδιαφέρον στο ταμπλό εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην επίσης διαφοροποιημένη αλλά πολύ εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί το ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού. Όσο για τα μαλακά υλικά που συνθέτουν το ταμπλό, αυτά είναι πολύ καλά επίπεδα ποιότητας, ενώ καλό επίσης το φινίρισμα και η συναρμογή.
Από πλευράς χώρων, η Octavia 5 παραμένει κοντά στην κορυφή της κατηγορίας της, με πολύ καλές παροχές τόσο στους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (580 λίτρων).
Στο δρόμο, ο οικογενειακός προσανατολισμός απαιτεί απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δύο παράγοντες ως βασικούς άξονες, οφείλουμε να τονίσουμε τις ιδιαίτερα προβλέψιμες αντιδράσεις που έχει το αρκούντως στιβαρό αμάξωμα της Octavia5, ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (Γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι προσανατολισμένη προς την άνεση των επιβατών, επιτρέποντας μόνο πολύ λογικές κλίσεις στο βάρους 1.319 κιλών αμάξωμα. Τάσεις υποστροφής κάνουν πολύ προοδευτικά την εμφάνισή τους, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα, χάρη στο καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ, όπου απαιτείται, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.
O 1.800άρης TSI κινητήρας αποδίδει 160 ίππους και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο μοντέλο. To 0-100 χ.α.ω. ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 223 χ.α.ω.
Καλή κρίνεται και η τιμή του μοντέλου στην έκδοση Ambiente η οποία ανέρχεται στα 20.760 ευρώ.


»Σχολιάστε την είδηση
Διαβάστε ...
Subaru: Άτοκα προγράμματα
Kia: Όφελος έως 5.800 €
Santa Fe από 24.600 €
Mercedes με 0% προκαταβολή
Προνομιακές τιμές από τη Citroen
Skoda: Ευέλικτα χρηματοδοτικά

Tags: ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ευρύχωρα οικογενειακά SUV στα ίδια λεφτά: Citroen C5 Aircross ή Kia Sportage;

Συγκριτικό μεταχειρισμένων: Audi Q3 VS Mercedes GLA

Μικρό SUV Arona ή μικρομεσαίο Leon; Ψηλό ή hatchback από την SEAT;

Υβριδικά & 4κίνητα SUV: Toyota RAV4 (222 PS) ή Honda CR-V (184 PS);

Honda CR-V Vs Toyota RAV4: Ποιο έχει καλύτερο εξοπλισμό;

Τα όργανα μετρήσεων αποκαλύπτουν για τα Honda CR-V και Toyota RAV4

Honda CR-V Vs Toyota RAV4: Αξιολόγηση σε 10 τομείς

Τεχνικά χαρακτηριστικά για Honda CR-V Vs Toyota RAV4

Με 100 άλογα: Hyundai i20 ή Opel Corsa στα 20-21 χιλιάρικα

Φθηνό SUV πόλης, πάνω-κάτω στα 20 χιλιάρικα: Hyundai Bayon ή MG ZS;